Gå til innhold

B230FK...noen som har info?

Ranger emnet


flyfaen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er nå gått dritt lei b230a'en som sitter i 740'ien min, og har tenkt å bytte motor.

 

jeg har sett på noen B230FK med M90 kasse, fra 900serien, og lurer på om noen har noe info om dem.

 

om det er sterke eller svake råder etc.

 

hvis jeg skal ta en slik motor fra 900serien, må jeg bytte ledningsnett og slikt også, eller er det ganske enkelt "drop-in"

 

er det ikke slik at jeg trenger ny mellomaksel også?

 

MVH

Njål Nilssen

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha mellomaksel fra m90, samt hydraulisk clutch. Ellers så er 740/940 like biler bortsett fra fronten og skjermene, så alt er bolt-on.

 

Du kan enten lage ett separat motornett av 940 nettet eller bruke ett modifisert 240 nett (mye enklere). Jeg vil ikke anbefale deg å bytte hele nettet til 940 nett, da 940 nettet er for hele bilen, og en stor jobb å bytte.

 

Å koble opp ledningsnettet er omtrent det letteste jeg noen gang har gjort på en bil, og min elektriker kompetanse begrenser seg til ohms lov og multimeter-abc.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!...vel da er det godt mulig at jeg bygger om...

 

vet det er mange som har spurt om dette før, men får ikke til den søkefunksjonen.

 

spurte fordi jeg var usikker på det med ledningsnettet.

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår