Thor-Eivind Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 vurderer en ke70 1980 modell, noen som vet hvor stor motor det er mulig å få godkjent i denne bilen og er det noen sprekere motorer som passer rett i og som evntuelt passer org girkassa? det er en 1300 hvis det har noen betydning. Siter Opel ascona b-16v Opel Calibra 4x4 turbo Audi a4 1,8tq Suzuki drz-400sm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 evil-twin: Om den ikke deler delene så deler den i hvertfall innfestningspunktene. Mao kan du sette AE86 understell på KE70. Thor-Eivind: Du har en 4K, og kan sette i 5K og 7K fra LiteAce etc. LiteAce har også fine ventilerte skivebremser som er verdt å ta med seg. Det eneste Toyota Norge ved Egil på Teknisk vil godkjenne er det som ble levert i samme skallet. Dvs 2T-GE fra TE7x. Andre her har prøvd 4A-GE, og det går ikke uten skrivebordskamp mellom papirtigre. Enjoy! Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Skody, Thor-Eivind: I tillegg til at motoren må være levert i skallet så må bilen også være solgt i Norge, mao 2TG som du sier. Virker som at dette er er Egil S. sin personlige mening, men det er så. Ang. papirmølla så har nok den sluttet å male. Fikk negativt svar fra Statens Vegvesen på 4AGE eller 4AC i en KE70 med TE70 understell. Usikker på hvordan det blir med SFOOR fremover riktignok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Noen som vet om motorene fra Starlet 198X passer motorfestene på en ke30? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 198x er altfor vagt. Eneste jeg VET er at KP6x har en 2K / 3K eller annen K-motor, og de passer jo siden det er samme motor som i KE30. Hva nyere FeilWD har vet jeg egentlig ikke noe om. Vet bare at en 4E-FTE etc fra en Starlet GTi hadde vært moro i en gammal knøttliten Toyota. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Drar opp denne igjen jeg da det ser ut til at 2 dørs ke 70n min havner på skroten pga skader. eller er det noen som vil ha den? Finnes i nordtrøndelag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuglestveit Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 er te71 bakstilling noe å ha?? passer den på ke70?? hvor mye hester tåler noe sånt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 De passer på KE70. Hvilken TE71 bakaksling er det? TE71 SR? TE71 GT? Dempere og fjører er vel de samme på ke70 og te71. Hvis en skal flytte over bakaksling må en ha den bakerste delen av mellomakslingen fra te71'n også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuglestveit Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 tror ikke det er en gt... men er klokkehuset da større på den akselen?? er bremsen foran større? er motor å gir også likt på fester og slikt`? mvh ørjan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Ja, den er større. KE70 - U-serie aksling, 6" TE71 SR - S-serie aksling, 6,38" TE71 GT - T-serie aksling, 6,7" Bremser og fjørbein foran er større (husk styrearmer) Omtrent alle deler er overflyttbare, men hvis du skal ha motor osv må du flytte over travers (evt. nye motorfester for å kunne beholde tannstagstyring), girkasse, mellomaksling, girkassetravers osv i samme slengen I tillegg så har TE71 snekkestyring, mens KE70 har tannstag som er mere presis. Dermed så blir det noen komplikasjoner med eksosanlegg osv hvis du skal bytte motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Ikke glem TE71 DX (1,6 liter 2T) som ble solgt som liftback i hopetall. Tipper det er 6,38" bakaksel (som SR) på denne. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuglestveit Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 oki.. men hvor stor er akselen på ae86 da? kommer det noen med servo ?? Corolla KE70 - Drifting forum - Driftworks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Bakakselen på AE86 er vel 6,7" og heter T-293 (korriger meg gjerne). TE71 solgt i USA, og sikkert andre steder, hadde servo på 1.8 literen (3T-C). Mulig disse bilene går under navnet T-18 eller noe i den duren i Australia. Dette er servo på styresnekka da. Skulle ikke være umulig å skaffe. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 AE86 kom med tannstag og servo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuglestveit Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 er det noen som hvet om hvor jeg kan skaffe forskjellige deler til forstilling da?? sånn som coilovers, ae86 servo nav og bremser og bærebruer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg