Gå til innhold

Den gode gamle KE og TE Corolla tråden!

Ranger emnet


velo

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

evil-twin: Om den ikke deler delene så deler den i hvertfall innfestningspunktene. Mao kan du sette AE86 understell på KE70.

 

Thor-Eivind: Du har en 4K, og kan sette i 5K og 7K fra LiteAce etc. LiteAce har også fine ventilerte skivebremser som er verdt å ta med seg.

Det eneste Toyota Norge ved Egil på Teknisk vil godkjenne er det som ble levert i samme skallet. Dvs 2T-GE fra TE7x. Andre her har prøvd 4A-GE, og det går ikke uten skrivebordskamp mellom papirtigre. Enjoy!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skody, Thor-Eivind: I tillegg til at motoren må være levert i skallet så må bilen også være solgt i Norge, mao 2TG som du sier. Virker som at dette er er Egil S. sin personlige mening, men det er så.

 

Ang. papirmølla så har nok den sluttet å male. Fikk negativt svar fra Statens Vegvesen på 4AGE eller 4AC i en KE70 med TE70 understell. Usikker på hvordan det blir med SFOOR fremover riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

198x er altfor vagt. Eneste jeg VET er at KP6x har en 2K / 3K eller annen K-motor, og de passer jo siden det er samme motor som i KE30. Hva nyere FeilWD har vet jeg egentlig ikke noe om. Vet bare at en 4E-FTE etc fra en Starlet GTi hadde vært moro i en gammal knøttliten Toyota. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Ja, den er større.

KE70 - U-serie aksling, 6"

TE71 SR - S-serie aksling, 6,38"

TE71 GT - T-serie aksling, 6,7"

 

Bremser og fjørbein foran er større (husk styrearmer)

Omtrent alle deler er overflyttbare, men hvis du skal ha motor osv må du flytte over travers (evt. nye motorfester for å kunne beholde tannstagstyring), girkasse, mellomaksling, girkassetravers osv i samme slengen

 

I tillegg så har TE71 snekkestyring, mens KE70 har tannstag som er mere presis. Dermed så blir det noen komplikasjoner med eksosanlegg osv hvis du skal bytte motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakakselen på AE86 er vel 6,7" og heter T-293 (korriger meg gjerne).

 

TE71 solgt i USA, og sikkert andre steder, hadde servo på 1.8 literen (3T-C). Mulig disse bilene går under navnet T-18 eller noe i den duren i Australia.

 

Dette er servo på styresnekka da. Skulle ikke være umulig å skaffe.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår