Gå til innhold

Jetta eller Vento?

Ranger emnet


Bipolar

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lenge lurt på om den hvite bilen til "Jessie" i Fast And The Furious 1 er en Jetta eller Vento, de aller fleste mener Jetta, og det sier dem også i filmen.

 

MEN, kikker man på en Vento i forhold til Jetta, så ligner ikke Jetta i det heletatt, men Vento er omtrent lik...

 

 

Legger ved noen bilder, og håper på å få svar på dette :)

 

Fast And The Furious bilen

The_Fast_and_the_Furious_-_jetta.JPG

 

Jetta

VW_Jetta_Small.jpg

 

Vento

vw_vento_93_blaa.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg.. Ok, sånn er greia; bilen til jesse er det vi i europa kjenner som vento. Vento er arvtakeren til jetta. Men i usa skifta de ikke navn til vento, men fortsatte med jetta. Tar jeg ikke helt feil kaller de bora for jetta der borte og. Skjønte du dette?:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Det er ein Vento og det er sant. eg har litt peiling på vento så dette kan eg.

:hailvw

 

VW kjør hard kjør stil, kjør VW uten tvil

 

Visst du ser på dette bilde så ser du at bakruta er skrå bakover og ruta er (clean ikkje delt i to) VWJettaorginal.jpg

menst på ein vento er den ikkje så mykje på skrå og ruta er delt i to VWVentoorginal.jpg

og her er eit bilde av jesse sin bil igjen og det er ingenting som tyder det er ein Jetta for den er styggare og gamlare model så Vento er finast

KopiavVWJettajessesinbilVento.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein Vento og det er sant. eg har litt peiling på vento så dette kan eg.

 

Du er klar over at du nettopp bumpa en tråd fra september for å "oppklare" noe som ble oppklart da? Hadde forresten ikke trengt å bruke paint for å forklare heller.. Som folk ovenfor har skrevet (du kan tydeligvis ikke lese), både Vento og Bora ble kalt Jetta i USA. Bilen er en Vento, eller Jetta om du vil.. Luring..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og om bakre siderute er delt i to eller ikke kommer vel mest an på om bilen er 2 eller 4-dørs...

 

Og såfremst en ikke er en kløpper med vinkelsliper og sveisapparat så forblir det delt bakre siderute da Vento/Jetta MK3 aldri ble levert som 2dørs:(

 

Har sett en byggetråd på Vortex for leeenge siden om en som bygde om en Jetta Mk3 til 2-dørs ved å slakte en Golf:p

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en byggetråd på Vortex for leeenge siden om en som bygde om en Jetta Mk3 til 2-dørs ved å slakte en Golf:p

 

Er vel mellom 6 og 8 Jetta Mk3 coupe borte i USA nå. Er en som bygger nå som skal få lagd opp nye bakrutevinduer, ser litt feil ut hvis man kapper ut siden fra en Golf og sveiser inn. Men moro uansett, selvsagt. Noen som er keene på å lage Charade Coupe? :cool:

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår