Gå til innhold

Ford sierra Drifting??

Ranger emnet


_Ford

Anbefalte innlegg

er mye bra argumenter her as. men mye idioter som skal ha rett uansett.

 

er mye bra biler der ute, og hvor bra driften blir er jo ut ifra hvor godt kjent du er med bilen.

 

sånn som Messias her oppe, en ung gutt på 18 kanskje 19 år som umulig kan ha like god kunnskap om drifting som mange av andre gutta her inne som faktisk har peiling.

 

Alt kommer ned til hvordan hver enkelt gjør istand bilen sin, og hvordan de bruker den og er kjent med bilen.

 

Så Bmw, 240, sierra... er fuck the same as!

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er mye bra argumenter her as. men mye idioter som skal ha rett uansett.

 

er mye bra biler der ute, og hvor bra driften blir er jo ut ifra hvor godt kjent du er med bilen.

 

sånn som Messias her oppe, en ung gutt på 18 kanskje 19 år som umulig kan ha like god kunnskap om drifting som mange av andre gutta her inne som faktisk har peiling.

 

Alt kommer ned til hvordan hver enkelt gjør istand bilen sin, og hvordan de bruker den og er kjent med bilen.

 

Så Bmw, 240, sierra... er fuck the same as!

 

Stemmer

Det er jo fult mulig å bruke hvilken som helst RWD-bil. Spørs bare hvor mye man vil legge i en slik bil..

Alle biler er forskjellige, og da blir det noen biler som egner seg bedre til drifting en andre rwd biler. Sånn er det med alt i bilsport og andre sporter for den saks skyld.

Det er også noen biler som koster mer å holde oppegående enn andre biler. Noen må mekke mellom hvert treff, andre så og si aldri.

 

Det kryr av 200sx'er, så litt forandring hadde vært bra!

 

Man får det like moro som man selv legger opp til, så løp å kjøpe en tralle du kan drifte med!

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å diskutere? gutten har jo bestemt seg for at sierra med twinturbo å 200hk er beste driftebilen i verden og han vill ikke ha noe kritikk.

 

Sånne idioter som deg skulle faen ikke vært på et forum veit du.

Blir for dumt og si det du sier her gitt har aldri sagt at det er verdens beste drifte bil for det sier jo seg selv at det ikke er din IDIOT:fucku:

Og kritikk kan jeg gjerne ta i mot men ikke fra deg.Kritikk er bra i denne tråden for er jo det jeg er ute etter nemlig om sierra er en bra drifte/sladde bil eller ikke.Men da blir det for dumt med all denne diskusjonen som var her tidliger i tråden.

Skulle gjerne hatt en rå japsebil med 400-500hk jeg men det er ikke alle som har råd til det da :asshole:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mye bra argumenter her as. men mye idioter som skal ha rett uansett.

 

er mye bra biler der ute, og hvor bra driften blir er jo ut ifra hvor godt kjent du er med bilen.

 

sånn som Messias her oppe, en ung gutt på 18 kanskje 19 år som umulig kan ha like god kunnskap om drifting som mange av andre gutta her inne som faktisk har peiling.

 

Alt kommer ned til hvordan hver enkelt gjør istand bilen sin, og hvordan de bruker den og er kjent med bilen.

 

Så Bmw, 240, sierra... er fuck the same as!

 

Se her ja noen korslige folk her og gitt;)

Du har skjønt det,går nemlig an og drifte med noe anne enn japsebil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer

Det er jo fult mulig å bruke hvilken som helst RWD-bil. Spørs bare hvor mye man vil legge i en slik bil..

Alle biler er forskjellige, og da blir det noen biler som egner seg bedre til drifting en andre rwd biler. Sånn er det med alt i bilsport og andre sporter for den saks skyld.

Det er også noen biler som koster mer å holde oppegående enn andre biler. Noen må mekke mellom hvert treff, andre så og si aldri.

 

Det kryr av 200sx'er, så litt forandring hadde vært bra!

 

Man får det like moro som man selv legger opp til, så løp å kjøpe en tralle du kan drifte med!

 

Der har vi det litt forandring ja den likte jeg;)

Må jo bare start en plass og jeg skal da PRØVE og bygge et BILLIG leketøy så får vi se åssen det utvikler seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja noen korslige folk her og gitt;)

Du har skjønt det,går nemlig an og drifte med noe anne enn japsebil;)

 

takk for rosen da _Ford:)

 

jeg blir bare så jævlig forbanna når det kommer fult av trangsynte klut hoder og bare snakker om ting de ikke kan og så videre...

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye artig lesning her inne, hvorfor er folk så sinna og tøffe bak tastaturet?

 

selvfølgelig går det og sladde\drifte med en sierra, men det finnes enklere biler, det kommer av:

 

liten hjulvinkel som ressulterer i lite styre utslag, da er det mindre og hente seg inn ved når overstyringen kommer litt vel fort.

 

en jappse har mer styreutslag og er derfor lettere og få bredere samt og holde kontrollen.

 

dette er en evig diskusjon, det er som og diskutere cola og pepsi, noen liker ditt og andre datt.

 

nei jenter, ta og jekk pilsen, det er helg!

 

ses på Våler i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg ett bra understell før du hiver i masse effekt.

 

Sats på ett bra coiloverkit, stabstag og foringer. En org sierra er ett skip med slagside orginalt. Bremser er også veldig viktig.

 

For å få mest mulig ut av bilen orginalt. Så er det bare å ribbe og lette bilen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye artig lesning her inne, hvorfor er folk så sinna og tøffe bak tastaturet?

 

selvfølgelig går det og sladde\drifte med en sierra, men det finnes enklere biler, det kommer av:

 

liten hjulvinkel som ressulterer i lite styre utslag, da er det mindre og hente seg inn ved når overstyringen kommer litt vel fort.

 

en jappse har mer styreutslag og er derfor lettere og få bredere samt og holde kontrollen.

 

dette er en evig diskusjon, det er som og diskutere cola og pepsi, noen liker ditt og andre datt.

 

nei jenter, ta og jekk pilsen, det er helg!

 

ses på Våler i morgen :)

 

 

Du er inne på noe her ja kan bli en evig diskusjon dette hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg ett bra understell før du hiver i masse effekt.

 

Sats på ett bra coiloverkit, stabstag og foringer. En org sierra er ett skip med slagside orginalt. Bremser er også veldig viktig.

 

For å få mest mulig ut av bilen orginalt. Så er det bare å ribbe og lette bilen.

 

Blir nok mye av dette som skal gjøres med denne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan bygge bra driftebil av en Sierra. Den har da bakhjulstrekk?

 

Dette kan kanskje tolkes som et lite sleivspark til gutta som MÅ ha 500hk+ japsebil for å klare å drifte, men det får så være:

 

Jeg tror helt ærlig at en ribbet 3-dørs Sierra med fullt bur, glassfiberskjermer/panser, lexanruter, coilovere, skikkelig diff og en 2l OHC trimmet til rundt 200hk vil være konkurransedyktig i drifting så lenge sjåføren holder mål!

 

Norsk drifting har i det siste fjernet seg litt fra selve grunnfilosofien som i sin tid gjorde sporten populær. Poenget med drifting er å demonstrere ferdigheter bak rattet. Det handler om inngangshastighet, vinkel og overganger, ikke om å spinne ned hele langsiden fordi man har brukt en dullion på å bygge motor...

 

Drifting kom som et friskt pust inn i norsk motorsport ettersom det er en gren der man ikke skal kunne kjøpe seg til seier. Allikevel har det blitt et utstyrshysteri der bilene bare blir dyrere og flottere, uten at kvaliteten på kjøringen blir nevneverdig bedre av den grunn. For all del, det er fett med mye gromme biler, men ikke glem at det han som sitter bak rattet som blir vurdert i en konkurranse. Det er bedre å kjøre seg inn på en brukbar bil, enn å hoppe fra den ene gromme bilen til den andre uten å få satt dem opp skikkelig...

 

Det kryr nå av S-bodies, skyliner og annet gromt her i landet, noe som selvsagt er gromt som fy, men samtidig så ser vi at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom redskap og resultater. Det er helt greit å ville ha fet bil, så lenge man har i bakhodet at vinneren av Nordic Drifting Series vant med en BMW 320 med sveiset sperre og senkefjærer... :smilbmw:

 

Så dersom du har interesse for Sierra så bygger du Sierra. Ta gjerne kontakt for tips og råd om hvordan den kan bli en vinnerbil ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår