Gå til innhold

Ford sierra Drifting??

Ranger emnet


_Ford

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke anbefale sierra som en driftebil, er en grunn til at folk velger E30 325, 200sx osv foran. sierra er bra å sladde på vinterføre, men der stopper bruken også, med mindre du er villig til å legge rundt 100k hvis ikke mer i bygget.

 

konklusjon: drit i hele greia, kjøp no annet som prosjekt, sierra som bruksbil.

Tror nok ikke det gitt.

Et spørsmål har du kjørt sierra?

 

Jeg synes sierra er minst like fin og sladde med som en E30 325 og det er med sierra 2l lat;)

Er faktisk lettere og kjøre kontrolert sladding med enn 325;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg gidder ikke diskutere dette med deg, for du har bestemt deg at 200 hk holder til og "drifte"

 

sierra har forresten ikke ratt utslag nok til at den egner seg, det har 240!

 

Er ikke meningen at dette skal bli en værsting drifte bil men skal gå an og sladde med.Er enig i det at det ikke er optimalt/godt nok med 200hk til drifting men har man ikke råd til mere så får man bare prøve.

 

Men sant nå er det ikke mere diskusjon om dette med andre biler og hk.

Kan heller den som er intresert i og hjelpe meg med noe tips poste her skal uansett bygge sierra jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det gitt.

Et spørsmål har du kjørt sierra?

 

Jeg synes sierra er minst like fin og sladde med som en E30 325 og det er med sierra 2l lat;)

Er faktisk lettere og kjøre kontrolert sladding med enn 325;)

 

har ratta begge biler både på tørt og snø/vått. en sierra kan ikke måle seg med en 325 i det heeeeeeeeeeeeeeele tatt.

så husk en ting. ikke åpne kjeften før du veit hva du prater om.

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ratta begge biler både på tørt og snø/vått. en sierra kan ikke måle seg med en 325 i det heeeeeeeeeeeeeeele tatt.

så husk en ting. ikke åpne kjeften før du veit hva du prater om.

 

Hehe har da kjørt begge biler jeg også da men hehe.

Har ikke kjørt bmw på våt vei da men.Har kjørt begge deler på tørt før og jeg synes sierraen er bedre da;)

Er jo opp til hver enkelt hva man liker da men men.

Nå diskuterer vi ikke mere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bør bruke pengene dine på en mere fornuftig bil. Vist du legger litt penger i en f,eks 200 sx har du ett bedre redskap som gir deg mye mere kjøremessig. For det første er sierraen veldg myk i karroseriet.For det andre koster det litt vist du f,eks skal oppgrader motor. Kan bruke bilen min som ett eksempel: Maksinering,og diverse performanceparts i motor kostet meg ca 25000-. Dårlig anvendte penger når man ser på effekten. Skulle bygge billig men det er alltid ett svakt ledd som gjør at du må oppgradere mere. Som ealoken sier der er aldri billig og bygge billig:). Mitt svakeste ledd nå er motor. Gått til innkjøp av ny motor: 35000- pluss, pluss osv. Brukt nå 44000- på deler på 14 dager. Det er dårlig anvendte penger på en Sierra. (Jeg har hatt bilen i 13 år så jeg har en annen grunn til å bruke penger på den, hobby og få raset fra meg gir meg mye) Det finnes mange bedre biler en forden ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo skrenset svæært bra på powerdrift du da Rebel tommy.

Sier ikke at bilen hadde effekt til å røyklegge eller noe, men skrense og sladde, det funka den fint til!

 

Men som folk sier her, en sierra er vel ikke det beste valget akkurat, selvom det er billig.

 

Men ikke la all kritikken ødelegge, sveis deg diff og dump i 2,9 motor, og ligg bredt på høsten/vintern, grusveier etc.

Det er veldig lærerikt det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bør bruke pengene dine på en mere fornuftig bil. Vist du legger litt penger i en f,eks 200 sx har du ett bedre redskap som gir deg mye mere kjøremessig. For det første er sierraen veldg myk i karroseriet.For det andre koster det litt vist du f,eks skal oppgrader motor. Kan bruke bilen min som ett eksempel: Maksinering,og diverse performanceparts i motor kostet meg ca 25000-. Dårlig anvendte penger når man ser på effekten. Skulle bygge billig men det er alltid ett svakt ledd som gjør at du må oppgradere mere. Som ealoken sier der er aldri billig og bygge billig:). Mitt svakeste ledd nå er motor. Gått til innkjøp av ny motor: 35000- pluss, pluss osv. Brukt nå 44000- på deler på 14 dager. Det er dårlig anvendte penger på en Sierra. (Jeg har hatt bilen i 13 år så jeg har en annen grunn til å bruke penger på den, hobby og få raset fra meg gir meg mye) Det finnes mange bedre biler en forden ja;)

 

Skjønner poenget ditt er selvfølgelig billigere og kjøpe feks en 200sx og koste på den men nå har jeg jo sierra da;) så poenget er at jeg har lyst til og bygge noe ut av sierraen for og prøve meg litt man begynner jo ikke som værdens mester så man trenger ikke bil som går i 150km/t i full sladd.

Har egentlig bare lyst til og prøve litt bane/sladdekjøring jeg;)

Men det siste der kan du ikke si ford er ford derfor vi kjører det vel? hehe

Men takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo skrenset svæært bra på powerdrift du da Rebel tommy.

Sier ikke at bilen hadde effekt til å røyklegge eller noe, men skrense og sladde, det funka den fint til!

 

Men som folk sier her, en sierra er vel ikke det beste valget akkurat, selvom det er billig.

 

Men ikke la all kritikken ødelegge, sveis deg diff og dump i 2,9 motor, og ligg bredt på høsten/vintern, grusveier etc.

Det er veldig lærerikt det og!

 

Endelig litt positivt her ja;)

Du har skjønt litt av poenget mitt dette blir ikke en værsting drifte bil blir bare en start bil for og prøve dette,bare for og ha det litt artig;)

Med sveisa diff og nokså orginal 2,9 så skal det nok gå an og sladde litt ja.sierran har da potensialet til og slippe bak veier jo ingenting i ræva jo;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo tilføye at en Sierra er fin bil å lære å sladde/drifte med. Bilen er lett forutsigbar vist du stiver den opp en del med tårnstag foran/bak samt polyeritanforinger i understell og stivere dempere/fjærer.

Begynne gjerne med å tøye grensene så langt du tør og så satser du litt til;) Det er da det er moro å kjøre Ford.

Husk at det begynner å tynnes ut med gamle Sierraer så ta vare på den vist den er i bra stand. De begynner å bli skjeldnere å se:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo tilføye at en Sierra er fin bil å lære å sladde/drifte med. Bilen er lett forutsigbar vist du stiver den opp en del med tårnstag foran/bak samt polyeritanforinger i understell og stivere dempere/fjærer.

Begynne gjerne med å tøye grensene så langt du tør og så satser du litt til;) Det er da det er moro å kjøre Ford.

Husk at det begynner å tynnes ut med gamle Sierraer så ta vare på den vist den er i bra stand. De begynner å bli skjeldnere å se:)

Lykke til:)

 

Nå blir det bur i denne bilen må vel hjelpe litt det;)

Så skal jeg lage nylon foringer til den;)

Så skal nok få til litt sladding med den hehe

Desverre så begynner det og bli lite sierraer ja,men denne blir desverre også ødelagt da på en måte hehe

Takk skal du ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår