Gå til innhold

impulskjøp 2 - golf 83

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det skjer ting...den røde har fått en tvilling!

 

en 83 1.1 som er faktisk enda bedre i skallet og KUN rulla 90 000!

 

DSC00206.jpg

 

26_318690418.jpg

 

26_-2003441861.jpg

 

26_-637936337.jpg

 

26_490659952.jpg

 

26_138011167.jpg

 

 

i morgen er hele dagen satt av til bil...tenkte å få begge to eu-ok til uka, da begge har kun etterkontroll igjen.

 

på 1.5 må bensinrør byttes (skjøt mellom påfylling og tank), en vakumslange, muligens en bensinslange i motorrom og bakre eksos...alle delene sitter trolig på en delebil man har hatt stående lenge. mao - bare kosearbeid om alt går som det skal.

 

1.1 får nye bremser foran, kjøpte biltema enn så lenge, det duger vel greit, er ei gåen pære, justere bremsene bak (eventuelt bytte, har delene) og justere en noe for høy Co. flytte over noe setetrekk, og gå skikkelig over bilen, så skal den og være klar til å bli godkjent!

 

to biler kjøpt usett, den ene bra og jeg er glad, den andre enda bedre (trolig) og jeg føler meg som en unge på julaften!

det gikk litt fort her med tre biler på like mange uker, så planene kom og endret seg rimelig fortløpende, men sånn det ligger an blir det å få alle 3, altså jetta'n også, i strekk, få de godkjent, ta rust og så leker jeg med tanken å hellakkere en av de røde for å beholde den...

 

jettan trenger forøvrig lappe sammen et hull i eksos, og evt bytte venstre frontlykt pga steinsprang, for å gå gjennom eu - også den kjøpt usett...

 

ville egentlig ha litt motor, men vinteren er lang om man ender opp med 1.1 "fjerner en pling og en plong, og vips"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stativet gjorde seg, det :) så takk selv for handelen!

 

da er jetta solgt, så all tid gikk med til å få den klar i tide.... så nå er 1.1 neste bil å ta fatt på.

fikk feil bremser i første omgang, så nye ink et rep.sett dukker opp på mandag håper jeg, og da havner bilen på eu i løpet av uka håper jeg.

 

det som deretter kommer blir da (seff å utbedre evt. feil) å få på senk, blir trolig justerbart, vurderer å putte på 9-14 fra lupo, men uten å modde skjermer blir det vel seendes litt jall ut...får se! ellers blir det å ta all overflaterust - vurderer å prøve litt airbrush, om det kan være noe til flekking?

 

ellers har jeg da disse liggende! noen som vet om det er orginale vw-felger? 6-13 ET 33 mener jeg det sto...

 

SSL11576.jpg

 

det blir turbo på 1.5 etterhvert da... kjøpt, men ikke henta, manifold og turbo. gasser settes på innsugsside, så luft blir sugd gjennom, regner med gasseren ikke tåler trykket :) så får vi se hvordan det barker i veg...bare for moro skyld! må leke litt, og i værste fall går vogna litt bedre ;) mer kommer...

 

DSC00541.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp den gjorde det. skal bli ferdig med å ta rusten forran på skjermene det var liiiite på venstre sia mens høyre sia ser lit verre ut. men det skal vel bli bra.

har en 1.1 selv og det er jo ikke akkurat krutt i tønna men blen er men en god nok til crusing!

 

foresten 2 fiiine eksemplarer av typen einser du har dær!

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

status per dags dato er at 1.1 selges, 1.5 blir banebil...

 

link til salgsannonsen, går for 13000,-

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1678028

 

selges da jeg ikke har tid til begge og 1.1 er en bedre bil enn 1.5, som ikke er nødvendig for min del da den hadde blitt plukket ned uansett...

 

kjøpt inn litt småtteri til 1.5...

 

gewinde, bøttestoler, har et par 1.8 gti motorer, men disse selges nok (da jeg vil bygge gassermotor etterhvert) simons eksos, gti skiver og stag, øvre stabsstag - uorginalt, allycat 8-13 +++

 

SSL11661.jpg

 

Photo-0173.jpg

 

1648822-bilde1-cah8cbp5.jpg

 

værste er også spikret så vinteren ser bra ut så langt!

første skritt blir å få tatt 1.5 innvendig, ribbe alt, lakke opp og få inn bøttestoler + halvbur...

 

all demping og tepper etc skal ut.

 

mulig jeg og begynner smått på en motor, må bare bli enig med meg selv om hva jeg skal gå for...

 

kommer til å bli mye deler til overs rå trenger dere noe er det bare å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er delebil henta og rotet er et faktum...dette er til overs og selges!

 

- delebilen. orginal gti, veldig bra skall! null gravrust, og svært lite overflate. kan selges mer eller mindre komplett, så det bare er å skru sammen en nære unna orginal gti. selges som et tomt skall for 2500,- evt øker prisen noe ved medfølgende motor, interiør, drivlinje osvosv....

 

har i tillegg en 1.5 delebil med motor kun rulla 113000, og ei grei drivlinje!

 

motor:

en komplett 8v gti motor, lettere trimmet (kam, justerbart kamdrev) dvs. motor, girkasse og komplett ledningsnett til motor/kupe, radiator, oljekjøler osv... 3000,-

en 8v gti delemotor, komplett men uten kasse og elnett.skal også være annen kam i denne. 1500,-

en 8v gti topp med innsug og spjeld 500,-

et ekstra innsug 150,-

et par spjeld 150,-

en G2 1.8 motor uten kasse. kan kombineres med gti topp å få en potent einsermotor! 800,- for motor med gti topp

G60 girkasse - bud?

 

felger/dekk, alle er 4-100 om ikke annet er nevnt.

allycat 6-13 ET 20 med 175-70 gummi. pene felger 2000,- eller bud

RH cup 9-14 ET 20 med ny 195-45 gummi. 6000,-

alessio 7-15 ET 35 med gode 195-50 dekk. 1500,-

viper 7-15 ET 25 med gode 195-50 dekk. veldig pene 2000,-

orginale gti-felger?! 6-13 ET 33 med dekk. 600,-

melber-felger 6-14 ET 38 1500,-

JP 7-13 ET 0, 4-108, sjeldne!!! 2400,-

 

annet:

grill med kråmlist, hel å pen. 250,-

radiator, 51.5 cm. følger med motor eller 400,-

sikringsboks 150,-

gti speil 700,- paret

tepper, sorte. 250,-

3 par dører, 2 med pene gti speil 300,- pr dør

2 gti bakluker 200,-

ei clean bakluke, kun med låsesylinder, 600,-

2 nye forskjermer foran, en på hver side - disse er 79-utover...er fester til fanger på sidene, jørgen!

to venstre, en høyre brukt forskjerm - hele og greie 300,- stk

gti bremser foran, skiver, kalippere og spindler om ønskelig. 500,-

gti bakstilling med stag. har plutselig 2 så cato - en er tilsalgs... 500,-

helhvite baklykter (reflektorene synes ikke så godt som på bildet, fremkommer pga blits) 800,-

komplett gti dash med speedo rulla 136000, og midtkonsoll med målere - hva er det verdt? 1000,-?

sortlakkerte gti-breddere 500,-

 

kom med bud om prisene er urimelige, kvantumskjøp er fordelaktig!

si fra om dere evt ønsker bilder da det finnes av det aller meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan forresten sikkert også nevnes at motor er handla inn, type litt mer gamp enn orginalt... trenger derfor ei 5 trinns kasse til G2 type 4 + e hvor da 5 giret er laaaaaaaaaaaangt! noen som har så rop ut!

 

Har en GTD Kasse fra Golf 2. Står i en Mk1 delebil jeg har.

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår