Gå til innhold

bytte frontrute på MB 190

Ranger emnet


jsolg

Anbefalte innlegg

hei har vært så uheldig at noen vandaler har knust frontruta på min gamle traver. vet at det er dyrt å få ordnet dette siden jeg ikke har forsikring som dekker dette. noen som har gjort det før og veit om det er lett å gjøre det selv? har ikke lyst å betale 4000,- for å få gjort det på verksted. tror ruta er limt fast, men er ikke sikker.

 

mvh.

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ny rute da ?

 

tror bare ruta ligger på 3-4000... har ikke byttet min enda, men det er det jeg tror...

 

har men rigtig verktøy, er det ikke avansert å skifte rute, men uten riktig verktøy, er det nok heller vanskelig... går jo selfølgelig, men man må helst få tak i primer, skikkelig rutelim, rutekniv eller tråd.. så er det bare tut og kjør...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glass har en tendens til å bli sprøere med åra,så jeg tror du må ha tålmodighet og god tid for å få den ruta ut hel!

 

Har bytta mange limte ruter på jobben og kan ikke si at mange av de har kommet hele ut :) men de har jo blitt tatt ut for å bli byttet med en ny uansett da! men alt er mulig,det tar bare litt leeengre tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen limte ruter som presses inn til karosseriet nei...

 

Jeg har ikke jobbet mer enn et år på verksted, men jeg har vært med å byttet noen ruter allerede.. både alene og hjulpet andre med skjæringa... det er TO ruter jeg kan huske som kom hele ut av hullet sitt...

 

En var skåret ut med tråd, og en var skåret ut med kniv.. Jeg tror det er størst sjanse å berge ruta med tråd...

 

Lykke til

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår