Gå til innhold

Hjelp! Trenger guide til å montere ned girstanga!

Ranger emnet


Olaman

Anbefalte innlegg

Heisann!

Trenger litt hjelp av dere nå - den lille stanga til ryggesperren min er røket, så jeg må bytte den.

Har kjøpt reservedelene som trengs, men sliter litt med å bytte dem.

Det stanser opp ved selve girstanga.

Det ser ut som om den øvre delen av girstanga må av, men jeg aner ikke hvordan jeg gjør det.

 

Hvis noen kan guide meg steg for steg til hvordan jeg bytter ryggesperresaken er det flott.

 

oh, det er en 1982 244 DL, med firetrinns girkasse og B23a-motor, forresten.

Some say a man is made out of mud, a poor man is made out of muscle and blood - Sixteen Tons - Johnny Cash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må av med girkula å løsne en liten stjernejernskru nedi der, så drar du opp den du tar tak i for å få den i revers. Etter det løsner du den splinten fjelling nevnte, så er det bare å lirke..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen størrelsen på den umbrakoen jeg trenger?

Har sånn umbrako-tool fra Clas Ohlson, men selv den minste der var ikke liten nok, så jeg må nok ut og kjøpe nanoumbrakoer i morgen. HVilken størrelse er jeg på jakt etter?

Some say a man is made out of mud, a poor man is made out of muscle and blood - Sixteen Tons - Johnny Cash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du ha bort den settskruen under bilen for da?

 

1. Dra av girkula

2. midt i girstangen kommer det opp en stang med et øre som går inn på plastringen som du drar opp for å komme til revers. lirk øret ut av tappen.

3. slå ut splinten som går tvers gjennom hele girstanga

4. Dra av den krommede biten av girstanga.

 

resten ser du selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår