Gå til innhold

Monza 30E starter ikke/periodisk

Ranger emnet


Maxiice

Anbefalte innlegg

Den starter av og til, Den har stått i garasje i snart ett år og da jeg satte den der var det ikke problemer.

Skulle flytte den i dag og da ville den ikke starte. Det var god gnist men bensinpumpen gikk ikke.

Testet bensinpumpen ok, men starter ikke selv med tvangskjøring,

Testet så spenning ut til pumpe og den lå på 0,4 volt. plutselig kommer spenningen opp i 12 volt og bilen starter uten at denne strømmen når pumpa for den er ikke tilkoblet strøm, men den starter på trykk som er oppbygd fra før.

 

Så kobler jeg på ledningene til pumpa igjenn da jeg har fått spenning, ig bilen starter veldig lett, på under halve sekundet.

 

Jeg får flyttet bilen men når den skal flyttes tilbake så vil den ikke igjenn. og pumpa står, men den starter ikke selv om jeg tvangskjører pumpa, det er noe annet som heller ikke får signal.

Kan det være en giver på kammen?

Gnist er det iallefall....

Omega 95 20i

Monza 85 30E

Skoda 98 ---

Audi S4 4,2 (RIP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ser at det er lenge siden du la ut spørsmålet ditt ang startproblemer på Monzaen din, men tenkte jeg likevel skulle skrive inn i tilfelle det er andre som også sliter. Jeg hadde også en Monza med det samme problemet og den kunne plutselig finne på å stoppe mens jeg kjørte, og da gjerne til/fra jobben.

Bodde da i Oslo og det var jo selvfølgelig veldig gunstig med rushtrafikk og det hele:bambam:

Bilen jeg hadde "spiste" tenningsregulatorer, og jeg tror jeg bytta 3 eller 4 originale før jeg dro på Torshov Bilrekv å kjøpte en uoriginal regulator( mener det var det). Den satt ihvertfall på innerskjermen på h.side og var koblet til tenninga med en forholdsvis tykk kabel. Etter at jeg bytta den, gikk bilen som ei klokke og den ble ikke bytta flere ganger. Delen var ca 3X4 cm stor og ca 0.5 cm tykk. Kosta da(-95) ca 300 kr

97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10

77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig.

99 Passat 1.9TDI

96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk

96 Mercedes 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår