Gå til innhold

Førerkortbeslag i 100-sone

Ranger emnet


Juristen

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen tvil om at HUN jobbet i UP, da dette ble uttalt av henne da hun var på jobb i forbindelse med en utekontroll og således kom i kontakt med kompisen min.

 

Det er ikke bare UP som har kontroll, da :) Men la oss ikke lage en stor diskujon av dét, for all del.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare UP som har kontroll, da :)

 

Nei...? Jeg vet ikke hvorfor du har behov for å fortelle meg det, jeg? Jeg hadde ikke sagt at det var UP dersom det ikke var det. Så lenge patruljenummeret deres begynte med UP, så tror jeg nok vi trygt kan konstatere at det VAR UP... ;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...? Jeg vet ikke hvorfor du har behov for å fortelle meg det, jeg? Jeg hadde ikke sagt at det var UP dersom det ikke var det. Så lenge patruljenummeret deres begynte med UP, så tror jeg nok vi trygt kan konstatere at det VAR UP... ;)

 

Fordi at folk tror og mener så mye rart at misforståelser lett, for ikke å si som regel, oppstår. Men jeg har vel snart skjønt at du vet hva du snakker om, så da skal jeg spare meg for den slags småplukk i fremtiden :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen. Trodde den røyk i 146 jeg. Har for vane og ligge rett under miste lappen grensen i 100 soner men da tyder det jo på at jeg faktisk har ligget over den grensen. Får bremse meg ned fra 144 til 139 da.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne instruksen som du viser til heter GP-4027, er sist oppdatert i 2001 og dermed ikke brukbar. Eller vet du noe jeg ikke vet?
Enten finnes det en oppdatert instruks, eller så gjelder vel nevnte?

Regner med de har en instruks de skal følge.

 

Jeg vet forøvrig mye du ikke vet.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at folk tror og mener så mye rart at misforståelser lett, for ikke å si som regel, oppstår. Men jeg har vel snart skjønt at du vet hva du snakker om, så da skal jeg spare meg for den slags småplukk i fremtiden :)

 

 

Hehe. Det var de ordene der jeg fisket etter. Jeg får si som du sa i en annen tråd her : da er vi enige. ;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen. Trodde den røyk i 146 jeg. Har for vane og ligge rett under miste lappen grensen i 100 soner men da tyder det jo på at jeg faktisk har ligget over den grensen. Får bremse meg ned fra 144 til 139 da.

 

Selv om du ikke mister lappen, så kommer det vel på rullebladet mellom 136-140 da, siden det ikke kan utstedes et forenklet forelegg?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller brukt instruksen til UP som dokumentasjon, der står det samma.

Utskrift fra Internet er vel ikke like populært. Det forekommer titt og ofte at media fremstiller saker feil.

 

Enten finnes det en oppdatert instruks, eller så gjelder vel nevnte?

Regner med de har en instruks de skal følge.

 

Jeg vet forøvrig mye du ikke vet.

 

Den instruksen som foreligger er som sagt gjentatte ganger utdatert, så der møtte du deg sjøl i døra ved igjen å henvise til den. Hjelper lite å bruke samme argument to ganger, når det første allerede er slått tilbake :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke mister lappen, så kommer det vel på rullebladet mellom 136-140 da, siden det ikke kan utstedes et forenklet forelegg?

 

Det er helt korrekt. Saken vil måtte avgjøres ved forelegg, noe som havner på rullebladet. Forelegg er for øvrig, for dere som ikke vet det, mer alvorlig enn forenklet forelegg og mindre alvorlig enn bot.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Lenge siden update her, men må bare si at jeg ble målt i 146 i 100 i gjennomsnitts fart. Beholdt lappen med en bot på 9800,- og 3 prikker

 

Da hadde du jammen flaks... Har aldri hørt om noen som har fått tre prikker for hastighetsovertredelser før? :) I henhold til forskriften kan man få en og to prikker, men ikke tre...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk 3, og det har jeg documents på pusen;) flaks ja? måtte til noen tårer..:P

 

Hehe... Bra for deg ;) Hva skreiv han på forelegget da a, for å klare å gi deg tre prikker? Satte han med måleresultatet og la på en annen mildere overtredelse? :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår