Vomaz Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 var å kjørte litt på ACR og motoren røykte noe fryktelig.. (den bruker endel olje) turboen er sjekket og skiftet, såe mistenker ventiltetningene el ringene! så jeg er på tur å ta av toppen for å skifte tetningene (igjen) men så tar jeg en komptest før jeg løsner toppen, og på sylinder 3 var kompen 10.5 og 1,2 og 4 hadde ca 12 i komp.. hvilken olje er det dere anbefale til en b230et? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Ja du hadde i allefall bedre komp enn det jeg hadde. 11,5 på syl 4, 5 på syl 3, 2 på syl 2 og 8 på syl 1...hehe... Det som hadde skjedd på min var at styringene hadde gått føyka, så det hadde blitt såpass varmt at ventilfjærene hadde blitt varma opp og mista spennet sitt. Kunne trykke ned løfterne med fingern og det var med dobble ventilfjærer, hehe... 10/40 delsyntetisk turbo olje funker kalas. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Ja du hadde i allefall bedre komp enn det jeg hadde. 11,5 på syl 4, 5 på syl 3, 2 på syl 2 og 8 på syl 1...hehe...Det som hadde skjedd på min var at styringene hadde gått føyka, så det hadde blitt såpass varmt at ventilfjærene hadde blitt varma opp og mista spennet sitt. Kunne trykke ned løfterne med fingern og det var med dobble ventilfjærer, hehe... 10/40 delsyntetisk turbo olje funker kalas. da tar jeg å slenger på 405 toppen... den skal vist være i orden.. men da et nytt spm!! hvordan får man tettet hullene etter mekanisk dysene.. vet man får kjøpt "lokk" på KG-trimming, men jeg vil ha bilen kjørbar snarest mulig:happyhappy: holder dysene trykket dersom jeg setter de i hullet eller vil de sprette ut ved turbotrykk??:uhhmmwhat?: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hiv inn gamledysene der du ;D Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hiv inn gamledysene der du ;D hadde tenkt det.. men holder trykket?? ser for meg at de kan bli blåst ut av plastholderne og opp i panseret:jail Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Det skal nok gå bra. Trykket fra tenning på en turbo motor er ikke så mye høyere enn trykket fra en vanlig suge motor. Og enkelte har jo og kjørt med dyser der på turbo motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Det skal nok gå bra. Trykket fra tenning på en turbo motor er ikke så mye høyere enn trykket fra en vanlig suge motor. Og enkelte har jo og kjørt med dyser der på turbo motorer. får prøve det :happyhappy: kan gi svar om resultater etterpå:P Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 da gjenstår det bare mapping ijenn på volvon... funka fett toppen hadde ikke uttak for temp-føler, såe jeg satt den i et rør i radiatorslangen.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 B21et har jo dysene i toppen,og det fungerer fint det.. men det er låseplater som holder de nede pga. turbotrykket. det er det ikke på f.eks b23e sugemotor. konverterte en b23e til turbo engang og sikra dysene med låseplater for sikkerhets skyld :) er så tamt med bensin som brenner! bare klipp ut noe tynnplåt og borr to hull i. et for dysa og et for 6mm skruen som holder dyseholderen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 B21et har jo dysene i toppen,og det fungerer fint det.. men det er låseplater som holder de nede pga. turbotrykket. det er det ikke på f.eks b23e sugemotor. konverterte en b23e til turbo engang og sikra dysene med låseplater for sikkerhets skyld :) er så tamt med bensin som brenner! bare klipp ut noe tynnplåt og borr to hull i. et for dysa og et for 6mm skruen som holder dyseholderen.. ja, kan nok være en ide.. skal se hva jeg får til;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 hvordan har dere veivhusventilasjonen deres??? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.