Gå til innhold

Rebremsing stock h22 turbo. 363.7whp 0,9bar


makann

Anbefalte innlegg

Som alle sikkert vet bygde vi turbooppsett til konthai for en stund siden, bilen ble levert ut på .5bar med dragpipe. den bremset da 302whp

 

car09.jpg

 

 

 

 

 

For de som ikke har lest om bilen:

 

( http://at-performance.no/html/customer_cars/140507/index.html )

 

 

 

Nå var det påtide å få bremset bilen på ny, vi fikk en 3bars sensor som nik hadde kjøpt og beskjed om å mappe bilen¨på nytt.

 

etter kalkuleringer ville ikke dysene holde stort lenger enn ca 400whp så jeg satte meg et mål i hodet på rundt det.

 

 

 

Etter å ha fått loddet på stikkene og montert mapsensoren ville ikke bilen gå..

 

etter litt systematisk måling viste det seg at mapsensoren vi hadde fått var defekt.

 

Jeg hadde heldigvis en liggende.

 

 

 

jeg byttet også pluggene fra ATP spec plugger til standard NGK 9q, av den grunn til at jeg trengte et nytt emne å lese ut i fra.

 

 

 

første run klokket den inn 264.1whp dvs et effekt tap på ca 39whp.

 

bare pga bytte til 3" eksos fra turbo og helt bak isteden for dragpipen vi hadde laget som en nødløsning.

 

 

 

Etter litt fikling med tenningskurver og fuelkurver øking av bensintrykk. begynte trykkøkningen.

 

13,22psi stoppet vi på og klokket 363.7whp ca 430motorhk fortsatt med standard innmat.

 

km telleren har rundet 170.000km.

 

 

 

DIN korrigert:

IMG_5290.jpg

 

 

 

 

 

SAE korrigert:

IMG_5292.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg fikk lekt meg litt med vtec innslaget og den passet bra ved 4000rpm.

 

fikk en bra momentøkning og dippen på nesten 60NM forsvant.

 

 

 

Etter et par run for å se at vi hadde konstant effekt droppet effekten plutselig med 30whp.

 

tenningsfeil med de nye standard NGK pluggene var et faktum så vi gav oss der.

 

 

 

Byttet tilbake til ATP spec pluggene og fikk et effekthopp tilbake til normalen.

 

 

 

Det ligger fortsatt et underbyggende tenningsproblem, feilen ble eliminert med ATP pluggene, men fortsatt er det en feil som må vekk.

 

mine .02cents er oljelekkasjen i toppdekselet ved plugghullene som forårsaker gnistregn og avledning av spenningen fra pluggene.

 

 

 

To be continued........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
  • 4 months later...

Gammel tråd men nok om det.

 

To be continued?

 

Jeg vet litt om denne bilen, da jeg har kjøpt en haug deler fra den.

 

Den motoren som er bremset her, havarerte kort tid etter. Man leser som oftest om alle de flotte hk på hvert oppsett, men ikke hvor lenge det faktisk varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår