Gå til innhold

hvor mye effekt tåler b230a blocka?

Ranger emnet


flyfaen

Anbefalte innlegg

Ja, er det jeg også mener å huske.. :p Er ikke 100% sikker som sagt. Er jo bare å prøve.. Men om en turbomotor går magert, går den ikke lenge før det blir motorras.. :p

 

vet...fine hull i stemplene og VELDIG fine ventilseter

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det er B23A som har feit innmat?

 

Ja er det han mener. delene i gammle b23 er litt mere "traktor" enn i den litt nyere b230.

 

men jeg for min del, tror at veiva og rådene i b230 er sterk nok, for etter det jeg har hørt så er det veiva til et/ft som er svak.

 

man får høre så mye fra alle plasser, noen sier at det er den som er sterk, og noen sier det er den andre som er sterk.

 

så tror jeg personlig konkluderer med at dem er omentrent like sterke alle sammen, og at noen deler er svakere enn andre kommer av forhold under produksjonen.

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det han mener. delene i gammle b23 er litt mere "traktor" enn i den litt nyere b230.

 

men jeg for min del, tror at veiva og rådene i b230 er sterk nok, for etter det jeg har hørt så er det veiva til et/ft som er svak.

 

man får høre så mye fra alle plasser, noen sier at det er den som er sterk, og noen sier det er den andre som er sterk.

 

så tror jeg personlig konkluderer med at dem er omentrent like sterke alle sammen, og at noen deler er svakere enn andre kommer av forhold under produksjonen.

 

Kan garantere deg 100% sikkert, at om du fyrer opp litt ladetrykk på A rådene får du et solid smell under panseret, og så må du ut å ringe falken, samt plukke råder langs veien;) A rådene er like dem som står i b230et, b230k, tidlig f og ft motor. Sammenlignet rådene fra b230f (1991mod), med rådene fra 230a. å forskjellen er ikke vanskelig å se.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke samme innmat i 230et som i 230a? 230e har 530 topp. 230k har 631 topp 230et har 531topp og andre stempler enn 230e og a. Samme har 230k..

 

Akkurat det med toppene har vel strengt tatt ikke noe med innmaten å gjøre da:) Alle di motorene du nevnte har lik blokk, veiv og råder. stemplene som skiller dem.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan garantere deg 100% sikkert, at om du fyrer opp litt ladetrykk på A rådene får du et solid smell under panseret, og så må du ut å ringe falken, samt plukke råder langs veien;) A rådene er like dem som står i b230et, b230k, tidlig f og ft motor. Sammenlignet rådene fra b230f (1991mod), med rådene fra 230a. å forskjellen er ikke vanskelig å se.

 

OK tusen takk!...så tror du at det holder å bare bytte rådene og stemplene?

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo begrenset med ladetrykk du mate på med ft rådene også, men betraktelig mye mer enn med saltstengene (et rådene).

 

er ikke ET..jeg har..jeg har A...men er jo sikkert enda svakere.

 

vurderer i å drite i turbo, blir for dyrt hvis jeg må bytte så mye deler.

 

tror heller jeg bare hiver på K-Jetronic'en og sveiser 3" anlegg, lar den bare være sugemotor, kanskje jeg øker kompen litt.

 

men takk for alle svar folkens!

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår