Colli Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Ok, 81KW da. Jeg mener alltid å ha sett b230a som 116hk. :S Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Bruk A motor og plugg pulsair/egr, husk ogå at hver kg teller da;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Hadde brukt a jeg og.. Men at det er mye kød med k-motor er jeg ikke helt enig i. Brukte det på jordet i hele fjor, og det funka fjell.. Har mest lyst på k-motor med e-innsprut jeg.. Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 F`n blir mye kødd med ledningsnett osv... Bruk en A! Mye enklere å skru, ikke noe kødd om det skjer noe! Har nå 2stk 245 med b21A her nå, og kjører, herjer, og kræsjer her... De går så det uler... Gasser! Dette er jo en jordebil;P Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 A er helt klart lettest å ha med å gjøre, men ingen kan vel påstå at en org a går bedre enn en org f!?? Med innsprut(f) så har du jo det absolutte draget helt fra bunnen av i allefall. Så trenger ikke satse så jævli mye for å få sladd, men derimot hvis den KUN skal brukes på jordet så ligger den vel skjeldent under 2500rpm uansett :) Jeg ville gått for en f-motor med 5trinns kasse jeg :) (ikke kom her og si at man klarer å ta knekken på ei 5-trinns kasse hvis man vet hvor cluchen sitter, med en org f-motor!) Hvis det da er mulighet for å bruke litt penger så er jo selvsagt dobble gassere en grom mulighet da ;) men da begynner det å koste litt igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Jeg ville gått for en f-motor med 5trinns kasse jeg :) (ikke kom her og si at man klarer å ta knekken på ei 5-trinns kasse hvis man vet hvor cluchen sitter, med en org f-motor!) Da begynner vi å snakke om litt mye penger til en jordebil. Får ikke bil med F motor og 5trinns til under 5000! Isåfall ta kontakt med meg! Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 hør her nå.. om du har en 230Amotor.. få tak i et Kmotor innsug og smell på en dobbel gasser fra granada el... kan også med hell bytte kammen til noe hakket vassere som K el no. bare man får vekk stempel gassern vil jeg tru man øker 10% på effekta.. ekte god gammeldags bilcross trimming Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hvorfor ikke bruke den enkleste motoren, b230a? Der sitter det også en kamaksel som er hakket "bedre" enn i b230f. Det viktigste etter min mening er å bruke en bakaksel med gunstig utveksling, men det visste du kanskje? :) Jepp klar over det:) blir vel 4:10 trur jeg, da jeg har en god del av dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 hør her nå.. om du har en 230Amotor.. få tak i et Kmotor innsug og smell på en dobbel gasser fra granada el... kan også med hell bytte kammen til noe hakket vassere som K el no. bare man får vekk stempel gassern vil jeg tru man øker 10% på effekta.. ekte god gammeldags bilcross trimming Det har vi gjort før:) funker greit det, blir litt for spedt om man skal hevde seg noe særlig i bilcross, men på jordet er det helt ok:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hvordan gjør dere det med gasswireen når dere setter på et k-innsug og dobbel weber? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 A og E er forgasser og mekanisk innsprut.... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hvordan gjør dere det med gasswireen når dere setter på et k-innsug og dobbel weber? det finnes sikkert ulike måter og løse det på. jeg laget til en stål plate som jeg skrudde fast på innsuget. måtte gjenge opp i insuget og skru fast. så sitter wiren og det greiene på. måtte tilpasse en del men det er utmerket. http://i48.photobucket.com/albums/f211/ktbike/motor003.jpg det er den sølv fargede delen. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Går den merkabart mye bedre en den gjorde för? Måtte du justere mye på gasser`n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 går bedre ja. men det er gjort litt andre ting og. 531 topp med doble ventil fjerer og planet ca. 1mm og stort eksos grenrør pluss eksos. vx3 kam. litt bedre en orginal A kam. men den gikk bedre med kun ny forgasser. drar greit med turtall og bra respons men man får ikke ut så utrolig mye efekt med de forgasserne. Den er ganske grei og justere inn. kjøpte den ny med dyser tilpasset motoren. vis man kjøper en brukt på dynga bør man nok kjøpe inn riktige dyser også. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Valget står nå mellom en b230a sedan, eller en b230k stv =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.