Gå til innhold

Volvo på jordet!

Ranger emnet


LRD-Bakke

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

A er helt klart lettest å ha med å gjøre, men ingen kan vel påstå at en org a går bedre enn en org f!??

Med innsprut(f) så har du jo det absolutte draget helt fra bunnen av i allefall. Så trenger ikke satse så jævli mye for å få sladd, men derimot hvis den KUN skal brukes på jordet så ligger den vel skjeldent under 2500rpm uansett :)

 

Jeg ville gått for en f-motor med 5trinns kasse jeg :) (ikke kom her og si at man klarer å ta knekken på ei 5-trinns kasse hvis man vet hvor cluchen sitter, med en org f-motor!)

 

Hvis det da er mulighet for å bruke litt penger så er jo selvsagt dobble gassere en grom mulighet da ;) men da begynner det å koste litt igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en f-motor med 5trinns kasse jeg :) (ikke kom her og si at man klarer å ta knekken på ei 5-trinns kasse hvis man vet hvor cluchen sitter, med en org f-motor!)

Da begynner vi å snakke om litt mye penger til en jordebil.

Får ikke bil med F motor og 5trinns til under 5000! Isåfall ta kontakt med meg!

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør her nå.. om du har en 230Amotor.. få tak i et Kmotor innsug og smell på en dobbel gasser fra granada el... kan også med hell bytte kammen til noe hakket vassere som K el no. bare man får vekk stempel gassern vil jeg tru man øker 10% på effekta.. ekte god gammeldags bilcross trimming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør her nå.. om du har en 230Amotor.. få tak i et Kmotor innsug og smell på en dobbel gasser fra granada el... kan også med hell bytte kammen til noe hakket vassere som K el no. bare man får vekk stempel gassern vil jeg tru man øker 10% på effekta.. ekte god gammeldags bilcross trimming

 

Det har vi gjort før:) funker greit det, blir litt for spedt om man skal hevde seg noe særlig i bilcross, men på jordet er det helt ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med gasswireen når dere setter på et k-innsug og dobbel weber?

 

det finnes sikkert ulike måter og løse det på. jeg laget til en stål plate som jeg skrudde fast på innsuget. måtte gjenge opp i insuget og skru fast. så sitter wiren og det greiene på. måtte tilpasse en del men det er utmerket.

 

motor003.jpg

 

http://i48.photobucket.com/albums/f211/ktbike/motor003.jpg

 

biler004.jpg

 

det er den sølv fargede delen.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går bedre ja. men det er gjort litt andre ting og. 531 topp med doble ventil fjerer og planet ca. 1mm og stort eksos grenrør pluss eksos. vx3 kam. litt bedre en orginal A kam. men den gikk bedre med kun ny forgasser. drar greit med turtall og bra respons men man får ikke ut så utrolig mye efekt med de forgasserne. Den er ganske grei og justere inn. kjøpte den ny med dyser tilpasset motoren. vis man kjøper en brukt på dynga bør man nok kjøpe inn riktige dyser også.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår