emilhetty Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Har stått å glassblåst litt på jobben i dag: Det ser nesten nytt ut jo :D Er deilig når jeg skal begynne å montere det sammen og det er så reint og pent :) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 En på jobben plana toppen for meg så slapp å sende den til planing :): Fikk ei fin pakke i dag, stivere ventilfjærer: Den til høyre er orginal fjær. Stempelringer, råde- og rammelager: 3 stk Goetze toppakninger: Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 på kjøkkenbordet?:D Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Ser bra ut detta,btw kontroll på Vestfossen nå:P Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 på kjøkkenbordet?:D Ja :D det blir ikke brukt til noe annet så hvorfor ikke? :) Ser bra ut detta,btw kontroll på Vestfossen nå:P begynner å komme seg med deler nå, er snart tid for montering da :) Må bare få tak i 242 til å ha motorn i nå så begynner det å hjelpe :) Hvor har du hørt at det er kontroll der? er ikke der jeg, så er ikke så farlig :D Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Ser du har mye å gjøre på jobben om dagen :P Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Ja :D det blir ikke brukt til noe annet så hvorfor ikke? :) begynner å komme seg med deler nå, er snart tid for montering da :) Må bare få tak i 242 til å ha motorn i nå så begynner det å hjelpe :) Hvor har du hørt at det er kontroll der? er ikke der jeg, så er ikke så farlig :D Hehe, det er en hemmelighet, en nettside der det står hvor det er kontroll akkurat nå:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Ser du har mye å gjøre på jobben om dagen :P Jeg holder ikke på med private ting når jeg er på jobb, det har jeg ikke tid til. Men tar 3 min å gå til jobben så tar meg bare en tur nedom etter jobben hvis jeg skal gjøre noe :) Nå har jeg fått slipt ventiler og, også prøvde jeg å montere den ene ventilfjæra, og fy faen så stive dem var, dem var mye stivere enn di gamle :) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Ser nesten aldri bilen din når du kjører forbi, Bare hører deg! hehe Bor ved krysset før maxbo:P Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Ser nesten aldri bilen din når du kjører forbi, Bare hører deg! heheBor ved krysset før maxbo:P Det går så bra at jeg kjører fra lyden vettu, så hvis du kikker når du hører meg så er jeg langt forbi for lenge siden ;) Veit ikke helt hvor maxbo ligger jeg da men. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 har du glassblåst lagere leijene til kammen i toppen? da hare du et problem, blir ingen friksjon me ojle der nå, river seg mest sannsynlig før d "sliter" seg til, big mistake man;) Å toppen din var plana me fres som ikke dekker hele planet på toppen, tatt flere små kutt over hele, i frese skjøten vil du få store muligheter for blåsing av pakning, hvertfall om du kjører turbo. Lite jenom tenkt gutt.... Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Skulle akkurat til å si det tosk sa.. Glassblåsing av toppen uten å maskere lager flatene å sånn planing er havari oppskrift så det holder. Men alle lærer så lenge dem lever;) Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Oj da... Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 det der er nok 110% havarisikkert ja. Det var den 531-toppen. Synd, men sant. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Toppen kan berges da, ved å frese av lager bukkene 1/10mm for så å linje hone den til rett mål igjen, så må du få planert toppen av fag folk. Mitt tips for dagen er å FORHØRE SEG med fag folk får man gjør noe slikt:) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg