Gå til innhold

autofil larsen i 960 ambulanse

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

Det med eksportmarkeder kan vel høres rimelig ut - jeg vet ikke om det kan tenkes at det tok tid før den nye motortypen var "sertifisert" for visse markeder? I noen land fantes det også 960 med 2,3-literen og turbo, tilsvarende den tidligere 760Turbo.

 

Angående stiv bakaksel - det var tross alt brukt på 960 stasjonsvogn i flere år, men det ble riktignok "multi-link" fra 95-modellen. Men igjen kan en jo lure på om ambulansen kan være et unntak...?

 

Den gamle 960 fikk du jo med TurboDiesel (D24TIC) og 2.3 Turbo og en utgave for feks. Italia kalt 960 Turbo 16 S. Den delte akselen fikk du på 960 Ambu fra 95. Har jobbet med noen av disse Ambulansene og disse har multi-link. Type II vel og merke

Samme hva du sier, så har du ræva bak :)

 

- 1987 740 Turbo Intercooler

- 1983 760 GLE 16Valve

- 1989 760 GLE (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett 1993 modell ambulanse med B280F motoren, altså V6'ern. Men tror ikke noen kom med V6'er etter 1993.

B6304 motoren kunen du få også med annet motorstyringsprogram til som gav den en økning i hk til 238hk mener jeg.

ambu etter faceliften har vel multilink med komposittbladfjær?

De fleste av ambulansene har byttet motor på garanti, de var gåene før 300.000km. Km stand som larsen oppgir i innslaget er en meget lav km til å være ambulanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett 1993 modell ambulanse med B280F motoren, altså V6'ern. Men tror ikke noen kom med V6'er etter 1993.

B6304 motoren kunen du få også med annet motorstyringsprogram til som gav den en økning i hk til 238hk mener jeg.

ambu etter faceliften har vel multilink med komposittbladfjær?

De fleste av ambulansene har byttet motor på garanti, de var gåene før 300.000km. Km stand som larsen oppgir i innslaget er en meget lav km til å være ambulanse.

 

er vel ikke helt umulig at den egentlig var en 760 da? de ble vel levert til og med 92, og det kan vel tenkes at enkelte 92-modeller ble bygget om og levert i 1993 istedet.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 var til 92, 760 bare til 90 ("normalt").

 

Ellers hadde jeg et merkelig påfunn for en tid siden - over en periode gjorde jeg søk etter kjøretøyene som var levert til OL 94. Den gangen (i 94) la jeg nemlig merke til at "OL-bilene" (mest hvite Volvo 850 stasjonsvogn) hadde lave reg. nr. på BD, en bokstavserie som normalt ikke skulle være påbegynt ennå på den tiden. Jeg har altså kartlagt en hel del biler som var levert til OL, og det interessante i denne sammenhengen er at det dukker opp en og annen 760 og 740 registrert i 94. Ser ikke bort fra at dette kan dreie seg om ambulanser. Som jeg har nevnt tidligere, tror jeg vi kan ta høyde for at ambulansene godt kan være et "plukk" av diverse elementer som ikke alltid passer til den aktuelle årsmodellen.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår