burnoutking Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Skal omlakkere bakluken min, fordi den ser ganske shabby ut i lakken. Har alltid hatt sansen for clean bakluke - og har sett mange fremgangsmåter på dette. Fant denne guiden, som faktisk er til min bil, men lurer på om dette er veien å gå? http://www.maxpower.no/page/428 Ser at noen fyller hele dritten med sparkel, men det er jeg "litt" skeptisk til. http://i150.photobucket.com/albums/s99/Bead-lock-1/PBM1045lite.jpg Tenkte i hovedsak å ta emblemet og visker, og bytte originallisten med en Cult-list. Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whiplazh Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Sånn jeg gjorde det på en Golf III var følgende; - Ta av alt som skulle bort - Måle opp og lage plater og biter - Tilpasse platene og bitene - Punktsveise HELE veien til det var igjen et lite hull - Fylle på med noe tynntectyl før jeg sveiset igjen siste hullet - Tinne det jevnt - Stål/metallsparkel - Glassfibersparkel - Finsparkel Og såklart pusse imellom. Fra tinningen til finsparklingen. Siter Nå - '92 VW Vento VR6 [x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v [x] - '90 VW Golf II GTi G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 har tenkt litt på dette jeg å(golf 2) Tenkte å kappe bort den innover platen,lage en ny rett plate å punkte osv osv..må da være bedre enn å sveise ei plate på det som er der fra før? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 har tenkt litt på dette jeg å(golf 2)Tenkte å kappe bort den innover platen,lage en ny rett plate å punkte osv osv..må da være bedre enn å sveise ei plate på det som er der fra før? er nok best sånn du tenkte,, må være det beste egentlig:) Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 kapper du bort den originale platen beveger det seg ganske så mye i forhold til originalt og har fort for å sprekke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Så du sier at det er best å beholde den orginale? åsså sveise en ny utom den? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 ja.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilk Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 For den som tror at denne max-power metoden er en "skikkelig" måte å gjøre dette på, kan jeg si at dette er faen meg totalt amatør-greier tvers igjennom. Makan til grovsmeder skal en lete lenger etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Hvordan gjør amn det skikkelige da? Må man støpe ny i glassfiber, eller holder det å sveise en plate over? Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Hvis det blir over 5 mm(elns) med glassfiber sparkel over et stort område, er det MEGET sannsynlig at dette sprekker om ikke så lenge.............. Edit; tror nesten det er 3mm......... Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg