eystein Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 pumper og pumper på pedalen, men ingenting skjer... både med åpen og lukket ventil. prøvd å lukke ventil når eg drar clutch ut åpne når trykker clutch inn... blir ikke trykk på pedalen. noen som vet hva jeg kan gjøre? gjør jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eystein Skrevet August 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 det ordna seg...... pump på clutch pedalen i minst 45min(ikke gi opp!!!!!!) med lufteskruen igjen!!!!! fikk det til takket være en bror som ALDRI gir opp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Driv sjølv med detta no etter at de meste har vore demontert i bilen, hehe! Men no er clutch pedalen veldig rar. Enten så er den i vanlig nøytral stilling og viss eg trykker den inn så drar fjøra den inn og den slår rett i gulvet. HAr drive på å prøvd å lufta i over 30min, men dama gjekk lei, så eg må vente til å få en kompis til å trykke på pedalen i morgen, hehe!! men er det normalt at de skal gå så lang tid, og at pedalen er heilt "livløs" no før eg har fått lufta ut av systemet? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Pump som en helt på pedalen, hold den inne, mens en annen løsner nippelen, løa clutchen presse luft/væske ut, ikke pedalen, gjenta til det er bra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 får ikkje pumpa. Pedalen er enten HELt inne eller heilt ute. er ikkje noke mellomstilling. Lure på om noke er feilmontert:s Skal fjæra trekke pedalen inn, eller skal den skubbe pedalen til nøytral stilling? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Sett pedalen i oppe stilling, åpne luftenipopel å la det renne væske litt, så kan du prøve igjen... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 er ikke slavesylindern som har satt seg da? Sjeldent væska i systemet blir bytta ut, så sylindern kan vel tære etterhvert. Men tror nok du må ha litt tålmodighet. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 får ikkje pumpa. Pedalen er enten HELt inne eller heilt ute. er ikkje noke mellomstilling. Lure på om noke er feilmontert:sSkal fjæra trekke pedalen inn, eller skal den skubbe pedalen til nøytral stilling? Hadde sammme problemet med min! er ikkje clutch pumpa nei! er berre luft i systemet. Du bruker berre handa til og dra den ut og inn! må berre ikkje gje deg! Min løysning blei og sette trykkluft på bremseveska og lufte den med trykk på heilt til den blei grei nokk og so køyrde eg den ei stund og no er den strøken igjenn! Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Ja, må bruke handa! Eg får berre stå på då:) Eg har hatt bilen demontert i molekyler. Slavesylinderne har eg hatt oppe, men ikkje mastersylinderen, men får liksom ikkje lufta den heller, men no seie John90 at det TAR TID, så då får eg ta meg tid. slite også med å få lufta bremsene bak. Framme var de no problemo. ALle bremseslanga er nye så dei er tomme. Men det minker ikkje i resorvaret når eg prøver å lufte bak, så lurer på om det er en plass framme eg må lufte før eg går bak, og må tenninga vere på for at eg skal lufte? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Ja, må bruke handa! Eg får berre stå på då:) Eg har hatt bilen demontert i molekyler. Slavesylinderne har eg hatt oppe, men ikkje mastersylinderen, men får liksom ikkje lufta den heller, men no seie John90 at det TAR TID, så då får eg ta meg tid. slite også med å få lufta bremsene bak. Framme var de no problemo. ALle bremseslanga er nye så dei er tomme. Men det minker ikkje i resorvaret når eg prøver å lufte bak, så lurer på om det er en plass framme eg må lufte før eg går bak, og må tenninga vere på for at eg skal lufte? Lufta sjølv clutchen for 2 veke sidan. brukte vel en gode halvtime å lufte:P tålmodighet;) må vel ha på tenninga når du lufta bremsene bak:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Til informasjon so er det 2 lufteskruer på clutchen på corrodo vist du ikkje har lufta begge 2 kan dette være grunnen til at du ikkje får det til! Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 har fått det til no. Vart MYKJE lettare når eg fekk starta bilen og la den gå litt, då fekk eg lufta den på under 5min etterpå:) Lufta først på master og so på slave:) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg