Jump to content

lufting av dieselfilter

Rate this topic

monicakr
 Share

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en opel signum 2.0 dti 2004 modell.

Han jeg kjøpte av hadde nettopp skiftet dieselfilter og sa at det hadde kommet luft i systemet og at han dermed måtte fjerne det, og jeg måtte ikke parkere med fronten i oppoverbakke i mellomtiden.

En annen stusset veldig på dette og sa at slike biler skal egentlig "lufte" seg selv.

Vet noen hva som kan være grunnen til at denne må luftes?

• 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By mantayn
      Hei, har en Corolla 2005 hatchback.
      Bremserør bak måtte byttes på EU kontroll, jeg tok de av og lot bilen stå i et par uker tappet for bremsevæske. Fikk koblet på nye rør og slanger bak og fylte på bremsevæske. Pedalen er helt myk og jeg får ikke trykk i den uansett hva jeg gjør. Prøvd å lufte vanlig med en som trykker inn pedalen og en lufter, men ingenting kommer ut. Prøvde da et bremseverktøy som suger ut bremsevæsken med kompressor. Det kommer tydlig ut bremsevæske da, ser ikke ut som det er en konstant og fin stråle bak. Prøvde dette et par ganger men får fortsatt ikke pedalen tilbake. Jeg kan heller ikke se noen tydlige lekkasjer rundt de nye rørene.
      Jeg har også prøvd å lufte hovedsylinderen ettersom jeg tenkte dette var problemet siden den hadde stått så lenge, men det så heller ikke ut til å virke.
      Er det noen som har en anelse hva som kan gjøres her? Virker ganske håpløst for øyeblikket...
    • By Hus69
      Har en hilux 2012 mod 3l. som har gitt meg mange bekymringer. Det startet med at turboen gikk i stykker. Det ble fikset hos Toyota forhandler men problemet med bilen bare fortsetter. Det er de samme symptomene som da turboen gikk. Bilen sliter med å gire(automat) og etter en stund slår den på nødmodus og motorlyset. Etter turboen var det problem med dieseltrykket, toyota forhandleren koblet fra hverandre en haug med kabler og satte den sammen igjen og da forsvant feilkoden om feil ved dieseltrykk. Gikk fint noen uker men så kom nødmodusen på igjen. Vi skiftet dieselfilteret ved et annet verksted og håpet på det beste. Men nei. Nå er det på an igjen. Vet ikke hvilken feilkode som er nå da jeg venter på å få bilen inn på verksted. Men er det noen her som vet om dette er gjengangerfeil på hilux? Eller har vært borti lignende og vet hvor feilen ligger? Virker jo som verkstedene sliter med å finne det egentlige problemet.
    • By jokkedumpapp
      Hei, hvordan er det når jeg skal montere DEFA motorvarmer og skal lufte kjølevesken, lufter dette seg selv eller er det noe jeg må skru på?
    • By Tommy260393
      Hei.

Har en 1999 Peugeot 2.0 HDI, 110 hk. Her er det bytta clutch og slavesylinder. Men så knakk innfestinga på hovedpumpa (festet som sitter på pedalen). Jeg bytta hovedpumpa, men nå sliter vi med luftinga. Når det ble bytta clutch, var det bare å lufte vanlig (samme måte som lufting av bremser) via slavesylinderen. 
      Men nå som vi har bytta hovedsylinder, sliter vi med å få ut lufta av systemet. Så nå lurer jeg på om noen har noen lur ide?
    • By Kpick
      Er det noe spesielt man må huske på når man skal bytte diesel/drivstoffilter?

Hvilket verktøy trenger man?
      Kan man gjøre det selv?
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy