ole12 Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Hmm hvor ligger starteren? Må jeg under bilen eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 i mange tilfeller, så er batteriet FOR tomt til å kunne lades. Da må det sjokkes, med startkabler så fungerer det. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 i mange tilfeller, så er batteriet FOR tomt til å kunne lades.Da må det sjokkes, med startkabler så fungerer det. Vis du leser nederst på side 1, så leser du har allerede prøvet med start kabler. Hørte ingenting forskjell med startkablene. Så jeg får prøve dem med starteren imorgen. Men altså, hvordan kan det bare plutselig være sånn. Har fungert helt fint å starte den med den gamle tenningsbakstykke frem til dynamoreima røyk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianPian Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Syns det virker veldig som det er startmotoren din som er teit. prøv å banke på den som nevnt tiligere tråden. Har hatt samme problemet. Siter - Kadett c 1.6 79 - Ascona b 2.0 81 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hmm, er det startmotoren som ligger litt nede, som sitter mot motorblokka eller noe og stikke ut til høyre? Ein litt feit svart ting? Vis det er den så har jeg slått og banka på den uten noe som helst virking. men den tykkeste kabelen som går fra plussen til batteriet. Hvor går den til. Ser den går til en svart ting rett nedenfor viftemotoren. Fordi den kabelen blir varm når jeg holder på prøve å starte den. men uansett, den høye elektriske lyden som jeg nevnte. Den kommer ikke hver gang, men den gangen den kommer. Vis jeg da holder inn nøkkelen. Så hører jeg aksom den til slutt lager en knaselyd. Som en pepperkverner som går fortere og høyere. Skummel lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Lukter også litt svidd når jeg stapper nesen nedi der ver starteren ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Den største kabelen går vel til forsterkeren din;) hehe... men den svarte går ned til startmotoren som ligger rett nede ved vifta. ligger litt lavere. Kabelen blir varm fordi der går straum i den, men startmotoren eller sannsynligvis releet i startmotoren er litt ustabilt. Er det denne du har banket på? hjelper det ikkje å banke bør du kanskje invistere i ny (brukt) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Jaja, har nå banket og ristet på starteren en god tid nå. Så da betyr det vel en ny starter på meg da:( Og den får jeg ikke råd til lønninga som kommer i slutten av måneden:( Blir en busskunde jeg nå da en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Hvor får jeg kjøpt en sånn del da?Hva skal jeg spør etter da? Hva trenger jeg av verktøy for at ta av den? Må jeg av med rattet også? Har ikke verktøy til å ta av den store mutteren i rattet. denne kjøper du på møller, ingen vits i å hive i ein brukt når du først har det av.. koster ikke så mange kronene heller :hellothere: Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 kjøpte starter på nbs for 1800 kr cirka for 2 år siden.. så det blir ingen formue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Du må bakne på starteren mens du prøver å starte bilen. Altså du treng vere 2. personer. En til å vri om nøkkel og en til å banke:) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 ER DET IKKE slik byttesystem på startere som det er på andre deler eksempelvis dynamo, kalliper osv..? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 ER DET IKKE slik byttesystem på startere som det er på andre deler eksempelvis dynamo, kalliper osv..? det er det på startere også.. nbs skulle ha 500 mer eller noe sånn hvis de ikke fikk en byttestarter i bytte... men man kan velge om man vil bytte til seg en overhalt eller en ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 nsb? hva er det egentlig? naboen er en "hobby" mekaniker. Og han sa med en gang at det var starteren som hang. Han hørte på når jeg starta bilen, og sa med en gang at det var starteren. Prøvde også å dunke mens jeg vridde rundt, men til ingen nytte. Han sa også at du må nesten ut med hele motoren for å bytte den? Er det sant? Eller det så vannskelig for å bytte den. Har tilgang til en "grav" under bilen i en garasje vis det skulle hjelpe. Det er vel bare et par bolter som må skurs av vel? Noen med tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 meine å huske at startaren er skrudd inn i braketten til motorfestet, altså må du ha ein gjekk eller noke under motoren når du tar ut starteren. utenom det er det easy. koble av ledninger og av med de to boltene. er offshore så kan ikkje sjå etter, men meine å huske de va så lett. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.