Gå til innhold

Felger

Ranger emnet


Chris_

Anbefalte innlegg

Du har 4x100 om du har 1,6 liters motor eller mindre. Har du mer enn 1,6 liter har du 5x110 i boltesirkel. Merk at Opel har HØYT innpress, ofte ET49. Skal du ha bilen lovlig mtp EU-kontroll kan du altså ikke ha felger med lavere innpress enn 42. På Coupè er det et problem med plassen så 18" og 19" krever modifikasjoner. Mulig det er bedre på stv. Lykke til!

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here's why:

 

Innfestning2.jpg

 

Dette festet til bakfangeren stjeler plass i hjulbuen bak og fører til subbing og faenskap.

 

Slik så min ut for en tid tilbake, etter å ha rullet på 18" og moderat senk:

 

Innfestning1.jpg

 

 

Jeg skrev at det er _mulig_ det er bedre på stv, ettersom jeg ikke vet hvordan innfestningen er der, men har hørt det skal være bedre plass enn coupè/cab.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk dog at ET 38 ikke er et lovlig innpress på Astra G, med de konsekvenser det kan få for EU, avkortning ved skade, osv.

 

 

Flisespikkeri. Har aldri opplevd at de sjekker ET på EU, men nå har jeg alltid min i januar også da, og da har den vintersko på. Men uansett, det er masse av plass innover på astra'n, så jeg tror faktisk du ville ha plass til 8,5" med 225/40/18 bak på en stv. Når jeg kjenner etter, så har jeg 2,5-3cm fra innsiden av bakdekket til demperen/innsiden av innerskjermen. Utover ca 1,5-2cm klaring, og jeg kjører med 215/35/18 ET38. Foran er det litt mindre plass utover, ca 0,5-1cm klaring, men innover er det mer plass. Min er også senket 40/30 da. Blir 225/35/18 neste år når dekkene må skiftes, eller 215/35/19 og nye felger. Har mest lyst på det siste.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at det er forskjell på stv og qp men men.

jeg vet det går på stv jeg og, for det har jeg...

7,5x18 , et39 med 215-40. ble stoppa i teknisk kontroll for 2uker sida, sa ikke no på det. og jeg har sjekka det opp er kun 2% avvik fra orginalt er vel lov opptil 5% , dem sier nok ikke no på inpresset værtfall, gjorde ikke det på teknisk hell..

 

min er senka ca 60-60

 

 

assstrraaa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å endre sporvidde med mer enn 7,5 mm pr side, klippet fra hafnor.no:

 

Når bilens originale felger erstattes med andre felger, skal disse enten være merket med innpresning eller det skal medfølge dokumentasjon for innpresning i bilen. Innpresning er avstanden mellom felgplatens anleggsflate mot navet og felgens senterlinje. Endres sporvidden med mer enn 15 mm, dvs. at felgens innpresning endres mer enn 7,5 mm, skal bilen godkjennes med slik innpresning. I forbindelse med godkjenningen må det fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. Slik endring innføres i vognkortet. Det er ikke nødvendig å godkjenne endringer som er mindre enn 15 mm.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at det er forskjell på stv og qp men men.

jeg vet det går på stv jeg og, for det har jeg...

7,5x18 , et39 med 215-40. ble stoppa i teknisk kontroll for 2uker sida, sa ikke no på det. og jeg har sjekka det opp er kun 2% avvik fra orginalt er vel lov opptil 5% , dem sier nok ikke no på inpresset værtfall, gjorde ikke det på teknisk hell..

 

min er senka ca 60-60

 

 

assstrraaa.jpg

 

Hvor fikk du tak i de sideskjørtene henne? De var PENE =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår