Gå til innhold

Hvilke produkter bør brukes til en Volvo XC90 med "Sort safir metallic"?

Ranger emnet


bilinteresse

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny på forumet:hello: , men har raskt fått summet meg igjennom en del tråder om bilpleie. Slik jeg har forstått det, òg iflg. artikkelen på forsiden er det Meguiars bilprodukter som her verdsettes mye.

 

Har selv en Volvo XC90 med sort safir metallic som snart skal lakkrenses og poleres...Har tatt en titt på nettbutikker som selger Meguiars produkter, men for et hav av produkter...Er det noen som kan hjelpe meg med å finne de rette produktene iforhold til lakken på bilen? Formålet er å gi bilen lakkrens og "polish" - få en blank overflate uten vaskeriper. Noen som har erfaring med Dekkmann som "Meguiars" bilpleiesenter? Evt. andre "Meguiars"-sentre som har billigere priser?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ny på forumet:hello: , men har raskt fått summet meg igjennom en del tråder om bilpleie. Slik jeg har forstått det, òg iflg. artikkelen på forsiden er det Meguiars bilprodukter som her verdsettes mye.

 

Har selv en Volvo XC90 med sort safir metallic som snart skal lakkrenses og poleres...Har tatt en titt på nettbutikker som selger Meguiars produkter, men for et hav av produkter...Er det noen som kan hjelpe meg med å finne de rette produktene iforhold til lakken på bilen? Formålet er å gi bilen lakkrens og "polish" - få en blank overflate uten vaskeriper. Noen som har erfaring med Dekkmann som "Meguiars" bilpleiesenter? Evt. andre "Meguiars"-sentre som har billigere priser?

 

Takk for svar :)

 

Ikke noe problem...

Lakkrens: DC Step1 Paint Cleaner. Legges på med Applicator Pad og poleres av med en god Microfiberklut før den tørker. Jobb med små felt om gangen, så har du bedre kontroll. Du kan eventuelt også gå over med en ripefjerner dersom du har "spindelvev-riper" i lakken. Da bruker du Scratch-X.

 

Polish/voks: NXT Tech Wax er utvilsomt den råeste. Pad følger med i pakken, du trenger bare en Microfiberklut til å ta av etter at den har tørket. Ikke bruk for mye, jeg tipper en flaske av denne burde holde til minst ti poleringer på bilen din...

 

Plast/vinyldetaljer: Gold Class Trim Detailer holder lengst, uten at det blir skjolder og alt for blankt.

 

Da har du fått litt info om det viktigste, så da gjenstår det bare å si Lykke til :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bilen min, opel Vectra 2006mod. hos Dekkmann i fjor vår for en full shine. kostet rundt 1500-1700 kr. siden den gang har jeg gjort jobben selv ca hver 3 mnd. de la grunnarbeide slik at det bare er for meg og vedlikeholde. tok bilen min her om dagen. resultaten kan du se på denne linken

 

http://www.bilforumet.no/bilpleie/176433-skinner-som-sola.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:hellothere: Takk for gode svar. Snakket med Dekkmann idag; de skulle ha ca. 2200 for en lakkrens og polish eller 2800,- som inkluderte lakkrens, polish & lakkforsegling (hardvoks).

 

Er dette noe man kan/bør prøve selv, uten å ødelegge lakken, eller skal jeg heller satse på bilpleiesentre? Ble faktisk veldig inspirert til å prøve å gjøre jobben selv etter å lest litt på forumet og sett resultater.

 

Takk for svar:m'm: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det som det er, det er morro å kunne skryte av noe en selv har gjort. hvis du så bildene av bilen min, som også er sort safir, så ville jeg har gjort det selv. det er bare å prøve hele pakken på en dør eller nederst på døren for å se om resultatet blir slik du håpet. og jeg tror du kommer til å bli overrasket.

prøv selv du. det er ikke verdt pengene å sette det bort. de legger i sjelen sin i det slik du gjør når det ens eget

 

:cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:hellothere:

 

Synes dette med leirebehandlingen "clay" virket interessant. Er dette et produkt man bruker etter at lakken er renset og deretter polert? Også her er det en del produkter; ville dette duge? http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=3&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

 

Ser at Deep Crystal Paint cleaner er en del av et 3 "steps" opplegg. Hva er forskjellen på å bruke produktene i dette opplegget, og å hoppe direkte fra Deep Crystal paint cleaner til NXT Tech wax?

 

Takk for svar.:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:hellothere:

 

Synes dette med leirebehandlingen "clay" virket interessant. Er dette et produkt man bruker etter at lakken er renset og deretter polert? Også her er det en del produkter; ville dette duge? http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=3&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

 

Ser at Deep Crystal Paint cleaner er en del av et 3 "steps" opplegg. Hva er forskjellen på å bruke produktene i dette opplegget, og å hoppe direkte fra Deep Crystal paint cleaner til NXT Tech wax?

 

Takk for svar.:hellothere:

 

Quick Clay brukes etter at bilen er rengjort, og før eventuell rensing og polering.

DC 3-Step-systemet til Meguiar's var det jeg sverget til før NXT Tech Wax kom på markedet... den er som sagt uten sidestykke. Den kombinerer lett rens med en meget effektiv polish og langvarig voks.

Når det gjelder å gjøre "proffolering" hjemme, er det mange som sverger til dette... men man skal gjøre det noen hundre ganger før man kan det like godt som proffene, (i alle fall de på Dekkmann-avdelingene jeg har brukt) så når jeg har trengt proffehandling pga stygge riper, lakkskader etc, har jeg overlatt dette til proffene selv. Har investert i proffutstyr (maskin + kjemi) for over ti tusen for et par år siden, men har enda ikke brukt det selv ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Hentet fra en annen tråd

"Skal du ta det for hånd hadde jeg kjøpt:

 

Nxt shampoo

Wash mitt

Quick Clay Kit

Water magnet

4 pk poleringspadder

Dc paint cleaner

Dc polish

Tech wax (for ekstra dybde)

Meg m21 På toppen "

 

Hva er Meguiars 21, 7 + Duragloss og Guzzle egentlig? Er utdraget ovenfor de ultimate førstegangsproduktene?

 

Takk for svar.:popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Hentet fra en annen tråd

"Skal du ta det for hånd hadde jeg kjøpt:

 

Nxt shampoo

Wash mitt

Quick Clay Kit

Water magnet

4 pk poleringspadder

Dc paint cleaner

Dc polish

Tech wax (for ekstra dybde)

Meg m21 På toppen "

 

Hva er Meguiars 21, 7 + Duragloss og Guzzle egentlig? Er utdraget ovenfor de ultimate førstegangsproduktene?

 

Takk for svar.:popcorn

 

Meguiars MG 21 er et produkt i proffserien til Meguiars, (MG står for Mirror Glaze), det er en syntetisk lakkforsegler.

 

MG 7 er noe som heter Show Car Glaze, så vidt jeg har skjønt er dette en glaze (polering) som gir en syk wet look.

 

Duragloss er en merkevare på lik linje med Maguiars som visstnok skal være veldig bra (virker iallefall på meg som om Truhaa har gått mer og mer over til duragloss).

 

De produktene du har nevnt der er ganske bra for en som er relativt ukjent med bilpleie (sammenliknet med nivået til mange her inne). Så jeg ville nok gått for det hvis jeg var deg :)

Så hvis du er fornøyd kan du evt. gå over på tyngre skyts senere.

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars MG 21 er et produkt i proffserien til Meguiars, (MG står for Mirror Glaze), det er en syntetisk lakkforsegler.

 

MG 7 er noe som heter Show Car Glaze, så vidt jeg har skjønt er dette en glaze (polering) som gir en syk wet look.

 

Duragloss er en merkevare på lik linje med Maguiars som visstnok skal være veldig bra (virker iallefall på meg som om Truhaa har gått mer og mer over til duragloss).

 

De produktene du har nevnt der er ganske bra for en som er relativt ukjent med bilpleie (sammenliknet med nivået til mange her inne). Så jeg ville nok gått for det hvis jeg var deg :)

Så hvis du er fornøyd kan du evt. gå over på tyngre skyts senere.

 

Hei:) Takk for svar. Hvordan påføres egentlig MG 21? Hva gir best resultat av Next tech wax og MG 7 når man ikke har proffmaskiner; altså skal gjøre jobben for hånd?

 

Takk igjen:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår