Gå til innhold

MGR - BMW E-30 325i 24v

Ranger emnet


MGR

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja har vist det, bodde i samme gata som mei forige eier, kan vel si att den har blitt kjørt temmeli hardt uten å juge..

 

den jeg har nå? hehe.. regna jeg med.. tror han jugde på meg at det var en 318 motor i den.. forgasser, men e30 kom ikke med 1,8 Liter forgasser, så er nok 1,6 liter i den enda..

men meste skal byttes, så gjør ingen ting..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Following on from the E21, the E30 was fitted with M10 4cyl and M20 straight six engines. The 316 used a 1766 cc M10 fed by a carburettor and producing only 66 kW but this allowed BMW to offer a cheap entry level car in the range. In Portugal, due to high taxes over engine capacities, the 316 version was fitted with the old 1573cc engine from the BMW E21 315 and BMW 1502 models, and it produced 75hp. The 318i used the same M10 but with Jetronic injection, pushing power to 77 kW/103 hp and improving economy. Finally the 320i (2.0 M20 with 92 kW/125 hp) and 323i (2.3 M20 with 102 kW/139 hp) completed the range

 

Er nok en 1.8 du har ja ; )

 

Litt å drive med, men. alltuds kult at de yngre også liker E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja der har du litt å drive med..

motor festene fra e 36 passer ikke så de må du også lage.

det er ganske mye jobb og bytte fra m10 til m50

 

hva med 318 turbo er ikke vanskelig å få ut nok hk for en på 18 da

 

lykke til...

 

og foresten det er mye rart på bs, men det blir bedre. ps.dama mi jobber der

Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar.

------------------------

92 Bmw E36 325

91 Kort Paejero 3000

00 Volvo V70 2,4T AVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja der har du litt å drive med..

motor festene fra e 36 passer ikke så de må du også lage.

det er ganske mye jobb og bytte fra m10 til m50

 

hva med 318 turbo er ikke vanskelig å få ut nok hk for en på 18 da

Hvorfor skulle ikke gå? Er jo samme travers foran på alle e30. Bruk e28 535 gummi puter og e36 m50 motorfester. Kanskje du må legge under litt på innsugssiden. Passer som bare nesten det :)

Er en del jobb, men det passer ganske greit. Annen bremsekraftforsterker (mulig du slipper det ved å tilte motoren litt) og lag nye eksosrør ut fra eksosmanifoldene. Så er det gulligt!

Morro når det virker! :) Lykke til!

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke gå? Er jo samme travers foran på alle e30. Bruk e28 535 gummi puter og e36 m50 motorfester. Kanskje du må legge under litt på innsugssiden. Passer som bare nesten det :)

Er en del jobb, men det passer ganske greit. Annen bremsekraftforsterker (mulig du slipper det ved å tilte motoren litt) og lag nye eksosrør ut fra eksosmanifoldene. Så er det gulligt!

Morro når det virker! :) Lykke til!

må bruke foringer ifra 535, veit det.. vært i kontakt med et par som har gjort det. å må bytte bremsekraft forsterker, til golf 2, eller 325ix før facelift, viss ikke må jeg lage nytt hull til bremsekraft forsterkern.

men blir dyrt med motor bytte gitt, 22k nesten:S da er motoren her, og betalt.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bruke foringer ifra 535, veit det.. vært i kontakt med et par som har gjort det. å må bytte bremsekraft forsterker, til golf 2, eller 325ix før facelift, viss ikke må jeg lage nytt hull til bremsekraft forsterkern.

men blir dyrt med motor bytte gitt, 22k nesten:S da er motoren her, og betalt.

Tror du bør satse på etter facelift med den IX forsterkeren. De før er akkurat sammen som sitter på bilen din. Jeg brukte fra Golf 1 Diesel på min. Da ble pedalen for hard til normal bruk, men helt knall på bane. Da er man såpass gira at det ikke er no problem også låser man ikke hjula så lett. Kommer jo litt ann på hva du skal bruke den til. Den diesel forsterkeren var veldig liten litt over 7", den på GTI er på over 9" visst jeg ikke tar feil. Hulla i torpedoveggen passa rett på men måtte korte ned staget på forsterkeren noen cm. Sats på tandem forsterker.

Hehe.. koster å ha det morro med bil :)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør satse på etter facelift med den IX forsterkeren. De før er akkurat sammen som sitter på bilen din. Jeg brukte fra Golf 1 Diesel på min. Da ble pedalen for hard til normal bruk, men helt knall på bane. Da er man såpass gira at det ikke er no problem også låser man ikke hjula så lett. Kommer jo litt ann på hva du skal bruke den til. Den diesel forsterkeren var veldig liten litt over 7", den på GTI er på over 9" visst jeg ikke tar feil. Hulla i torpedoveggen passa rett på men måtte korte ned staget på forsterkeren noen cm. Sats på tandem forsterker.

Hehe.. koster å ha det morro med bil :)

 

Hilsen Trond

er vel den på facelift ix som er lik da. etter det jeg har hørt. og golf 2 passer vist ypperlig, bortsett ifra tung på pedalen, og må tilpasse staget litt da..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår