Gå til innhold

Hvilken motor passer best til overlading?

Ranger emnet


Actros2554

Anbefalte innlegg

Akkurat underspyling har vel ikke noe for seg til den effekten?

Eneste du oppnår er vel ett par hester ekstra og en høyere oljetemp.

Kjør med en b230 etter 89, borr til første overdim og kost på deg god innmat. Mål og sjekk at alt er i orden og at ingenting er skadet. Balansering og vektjustering er vel også en fordel.

 

Du kan vel like gjerne bruke en 8V topp? Billigere å bygge og holder til effekten du har tenkt deg.

 

Bare forslag. 16v er tøft, så hvis du er kåt på det så er det bare å åpne børsen og investere.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fyren skal ha godt over 350 gamp. I mine øyne er det ca 400. Når vi hobbymekanikere og sykkelreparatører skal ha 400 turbohester i vognene våre mener jeg at vi bør ta i bruk alle de hjelpemidlene vi har for å hjelpe stemplene med å overleve. Som regel vil ikke motoren ha de samme marginene som en fabrikkbygget motor. Faren for ukontrollert høye forbrenningstrykk øker, og det samme gjør sansynligheten for mager blanding osv osv. Er det noen gang man trenger underspylte stempler er det nå.

 

Men det er nå bare min tese da...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren skal ha godt over 350 gamp. I mine øyne er det ca 400. Når vi hobbymekanikere og sykkelreparatører skal ha 400 turbohester i vognene våre mener jeg at vi bør ta i bruk alle de hjelpemidlene vi har for å hjelpe stemplene med å overleve. Som regel vil ikke motoren ha de samme marginene som en fabrikkbygget motor. Faren for ukontrollert høye forbrenningstrykk øker, og det samme gjør sansynligheten for mager blanding osv osv. Er det noen gang man trenger underspylte stempler er det nå.

 

Men det er nå bare min tese da...

 

Det har du helt rett i,Reodor! Har som sagt ikkje helt bestemt meg for ka motor eg går for,men hadde jo vært sutesløst å brukt den som står i bilen. Men den er jo av eldre type(LH2.2) trur eg.

Underspylinga er jo for å få stempelkjøling,noke som er veldig greitt å ha for høgkomprimerte motorer(overlada). Har bestilt meg 2 søyler og må få den montert først også før eg begynner,men er jo greitt å ha planen klar!

 

Bmw motorer er nevnt,og de veit eg tåler juling. Har vært inne på tanken ja,muligens en M50 eller M52 motor. Men som sagt,det mest bekymringsløse er å bruke en Volvomotor. Men for all del,kom med forslag og info,alt mottaes med takk :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiven er så vidt jeg vet lik på F motorene.

 

men Lh 2.2 er et sprut som ikke er mye brukt, derfor vanskelig og få tak i trim til ( chip )

det beste er om du får tak i et elnett fra 240 som har Lh 2.4, da er ikke 250 -300 hk så fryktelig vanskelig med rette deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil i allefall påstå at første bud er å finne ut om du vil ha 4/5/6 sylindere. Er litt lettere å "snevre inn" valg-mulighetene da :)

Men bruning har ett godt poeng ang bmw-motor. Er jo kjapt 3.5 liter, og en røslig eksos-jager her, så får du fort mye effekt! ;)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,5 eller 6 sylindre er egentlig ett fett,v motorer gidder eg ikkje bygge på. Blir mykje meir arbeid...

Var intr i å finne ut mest mulig om den motoren som står i bilen(B230F med LH2.2) for å sjå om den var et potensielt fundament. Men ser ut til at eg må på markedet etter en annen.

 

6 sylindret er en favoritt,køyrer jo som sagt en M3 og kjenner til de motorene. Men prisen er en avgjørende faktor,blir å bygge litt etter litt. Skal jo handles inn endel samt oppgradere den motoren som blir valgt for oppgåva.

 

It's all about the money:titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår