Gå til innhold

Bilde av skoa til din audi

Ranger emnet


sunplaze

Anbefalte innlegg

Ok...men er det sånn att man må ha et spesielt senkesett som er godkjent med 8,5x19" ? mener å ha lest det ett sted...altså, får å få godkjent senkesettet så må man ha tuv papirer, og papirer på att senkesettet er beregnet for den felg dim`en...er det slik?

 

Det har jeg aldri hørt noe om.

 

Så lenge senkesettet er TÜV godkjent og du har nok klaring mellom dekket og hjulbuen går det greit. Pass på at de på Biltilsynet klarer å finne merkinga på fjærene! Det klarte de ikke hos meg (nå sto de bare med en lommelykt og titta inn mellom eikene på felgen da), så da fikk jeg ikke skrevet inn det + at jeg manglet dokumentasjon på felgene.

 

Men igjen så er det ikke så nøye, du MÅ ikke få skrevet inn senkesettet i vognkortet. Går fint an å kjøre rundt med det for det om, bare pass på at du alltid har TÜV papirene i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er jeg ikke 100% sikker på om det jeg sier stemmer her, men jeg prøver for det :P

 

Er vel greit å ha litt høyt innpress (altså et høyt tall) for å slippe subbing. F.eks. sånn som Ondsofa har.

 

Og når felgene står skjevt så er det pga. negativ camber instilling. Fint hvis du kjører hardt og aktivt på bane, får litt bedre feste i svinger da. Men er helt unødvendig på vanlig vei da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen så er det ikke så nøye, du MÅ ikke få skrevet inn senkesettet i vognkortet. Går fint an å kjøre rundt med det for det om, bare pass på at du alltid har TÜV papirene i bilen :)

 

Dette stemmer ikke. Fra og med 01.01.2007 (om ikke tidligere), så SKAL senkesett være innskrevet i vognkort. Risikerer å bli sendt på visning hos BT om dette ikke er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke. Fra og med 01.01.2007 (om ikke tidligere), så SKAL senkesett være innskrevet i vognkort. Risikerer å bli sendt på visning hos BT om dette ikke er gjort.

 

Hm..ja daså. Det var jeg ikke klar over, takk :)

 

Da får man prøve å få time hos BT igjen til visning da..uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ;) Var der i går og fikk krangla litt med blå lapper.. SÅVIDT :p

 

Ja, jeg kan ikke si jeg har så veldlig lyst. De er ikke akkurat lette å ha med å gjøre.

 

Når jeg var der for å få det skrevet inn klarte de ikke å finne merkinga på fjærene for å undersøke at det stemmer med TÜV papirene. Nå sto han riktignok og bare lyste inn med en lommelykt da..

 

Også er det med felgene da, de er vanskelig å ha med å gjøre på det feltet å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan ikke si jeg har så veldlig lyst. De er ikke akkurat lette å ha med å gjøre.

 

Når jeg var der for å få det skrevet inn klarte de ikke å finne merkinga på fjærene for å undersøke at det stemmer med TÜV papirene. Nå sto han riktignok og bare lyste inn med en lommelykt da..

 

Også er det med felgene da, de er vanskelig å ha med å gjøre på det feltet å.

 

Hva som er vanskelig med felgene da?? :0

xx Audi A4 B5 1.6

xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt

xx Mazda 323 død

xx Opel Ascona 1.3 død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Mange biltilsyn som krever papirer på felgene fra produsent, papirer på at det skal passe sammen med senkesett og diverse. Er mye forskjellige "myter" ute å går. Men gidd å bry dere om godkjenning. Felger er da minste problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår