al3x Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Ok...men er det sånn att man må ha et spesielt senkesett som er godkjent med 8,5x19" ? mener å ha lest det ett sted...altså, får å få godkjent senkesettet så må man ha tuv papirer, og papirer på att senkesettet er beregnet for den felg dim`en...er det slik? Det har jeg aldri hørt noe om. Så lenge senkesettet er TÜV godkjent og du har nok klaring mellom dekket og hjulbuen går det greit. Pass på at de på Biltilsynet klarer å finne merkinga på fjærene! Det klarte de ikke hos meg (nå sto de bare med en lommelykt og titta inn mellom eikene på felgen da), så da fikk jeg ikke skrevet inn det + at jeg manglet dokumentasjon på felgene. Men igjen så er det ikke så nøye, du MÅ ikke få skrevet inn senkesettet i vognkortet. Går fint an å kjøre rundt med det for det om, bare pass på at du alltid har TÜV papirene i bilen :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flendis Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Min bil med Schmidt VN-Line 9.5" X 18" (225/40R18) foran og 10.5" X 18" bak (245/35R18) Siter Volvo for life Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunplaze Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Når det står min innpress 45mm i vognkorte....betyr det att jeg kan gå opp og ned 7,5mm på hver side da?hvis det skal være lovlig...dvs alt imellom 37,5 til 52,5..??eller? Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Når det står min innpress 45mm i vognkorte....betyr det att jeg kan gå opp og ned 7,5mm på hver side da?hvis det skal være lovlig...dvs alt imellom 37,5 til 52,5..??eller? Yup, stemmer det. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunplaze Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Yup, stemmer det. Lønner det seg å ha lite eller mye innpress på 8,5x19" felg da?Helst innom de lovlige grensene...Å hva er dt som gjør at det ser ut som at felgen sitter "skeivt" på?på skrå liksom... Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Nå er jeg ikke 100% sikker på om det jeg sier stemmer her, men jeg prøver for det :P Er vel greit å ha litt høyt innpress (altså et høyt tall) for å slippe subbing. F.eks. sånn som Ondsofa har. Og når felgene står skjevt så er det pga. negativ camber instilling. Fint hvis du kjører hardt og aktivt på bane, får litt bedre feste i svinger da. Men er helt unødvendig på vanlig vei da. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Med negativ camber sliter du på innsiden av dekkene -og det fort.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 BBS CH 9,5x19" med 235/35-19. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Men igjen så er det ikke så nøye, du MÅ ikke få skrevet inn senkesettet i vognkortet. Går fint an å kjøre rundt med det for det om, bare pass på at du alltid har TÜV papirene i bilen :) Dette stemmer ikke. Fra og med 01.01.2007 (om ikke tidligere), så SKAL senkesett være innskrevet i vognkort. Risikerer å bli sendt på visning hos BT om dette ikke er gjort. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Dette stemmer ikke. Fra og med 01.01.2007 (om ikke tidligere), så SKAL senkesett være innskrevet i vognkort. Risikerer å bli sendt på visning hos BT om dette ikke er gjort. Hm..ja daså. Det var jeg ikke klar over, takk :) Da får man prøve å få time hos BT igjen til visning da..uff Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Hm..ja daså. Det var jeg ikke klar over, takk :) Da får man prøve å få time hos BT igjen til visning da..uff Lykke til ;) Var der i går og fikk krangla til meg blå lapper.. SÅVIDT :p Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 RS 4 II felger 225\45-18 Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Lykke til ;) Var der i går og fikk krangla litt med blå lapper.. SÅVIDT :p Ja, jeg kan ikke si jeg har så veldlig lyst. De er ikke akkurat lette å ha med å gjøre. Når jeg var der for å få det skrevet inn klarte de ikke å finne merkinga på fjærene for å undersøke at det stemmer med TÜV papirene. Nå sto han riktignok og bare lyste inn med en lommelykt da.. Også er det med felgene da, de er vanskelig å ha med å gjøre på det feltet å. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunplaze Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Ja, jeg kan ikke si jeg har så veldlig lyst. De er ikke akkurat lette å ha med å gjøre. Når jeg var der for å få det skrevet inn klarte de ikke å finne merkinga på fjærene for å undersøke at det stemmer med TÜV papirene. Nå sto han riktignok og bare lyste inn med en lommelykt da.. Også er det med felgene da, de er vanskelig å ha med å gjøre på det feltet å. Hva som er vanskelig med felgene da?? :0 Siter xx Audi A4 B5 1.6 xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt xx Mazda 323 død xx Opel Ascona 1.3 død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Mange biltilsyn som krever papirer på felgene fra produsent, papirer på at det skal passe sammen med senkesett og diverse. Er mye forskjellige "myter" ute å går. Men gidd å bry dere om godkjenning. Felger er da minste problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg