Quattro73 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Om man pumpebremser og gir litt gass samtidig vil bremsene bli dårlige, derfor er det vakumpumpe montert. Om denne er utkoplet vil bremsekraftforsterkeren kun hente luft (undertrykk) fra insuget via "LMM", hjernen vil da tro at du gir gass og tilføre motoren mer bensin. Bildet er fra min 2.3E og jeg har aldri kjørt med pumpa innkoplet, bremsene er like gode såfremt man ikke pumpebremser og samtidig gir gass. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Har ikke noe sånn pumpe på min jeg nei...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Den der vakumpumpa har ikke jeg. Må være annen motor du har bilde av.Ikke noe synlig slitasje på kam og løftere nei. I og med at de er fra en motor som sto i min bil tidligere (som ble skiftet ut av andre årsaker) , så mener jeg at de skal være ok. Lyden er av type metalisk. ganske hørbar lyd ja. Må kansje måle oljetrykket på den. Kansje oljepumpa er sliten¨. Hva sånn ca skal oljetrykket være? Riktig, ikke alle motorene har vakumpumpe. Oljetrykket skal være min 1 bar på tomgang og min 3 bar på turtall, dette på varm motor. På kald motor vil trykket gjerne være en del høyere, rundt 5 bar på turtall og noe mindre på tomgang. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Får prøve å måle oljetrykket en av de nærmeste dagene tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Om man pumpebremser og gir litt gass samtidig vil bremsene bli dårlige, derfor er det vakumpumpe montert. Om denne er utkoplet vil bremsekraftforsterkeren kun hente luft (undertrykk) fra insuget via "LMM", hjernen vil da tro at du gir gass og tilføre motoren mer bensin.Bildet er fra min 2.3E og jeg har aldri kjørt med pumpa innkoplet, bremsene er like gode såfremt man ikke pumpebremser og samtidig gir gass. Kjekt for de som venstrebremser med andre ord... Mange har vel opplevd hvordan motoren endrer turtall hvis man pumpebremser på tomgang. Omtrent samme forhold som om man monterer avlastningsventil på en motor med luftmassemåler dette da. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Nå har jeg omsider byttet løfterne. Men ble det noe bedre :( neida det ble det ikke.:Devil: (jeg tror jeg blir :sick ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 sikker på det er frå hydralikse løfterne då, dei skal no kjørast inn på en måtte me fyrste gange du starte skal dei gå på over 2000rpm, i 10min eller ka so sto i papira so fylte med mine, men kan no vell ikkje gjer so store utslage Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Jeg begynner å lure ja. Var ikke over stort mer enn tommgang de første 10 min tenker jeg. Lyden er jo helt lik ventiltikk men....Hva annet kan det være da tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Hvordan vil det utarte seg hvis det er noe kluss med en ventil f.eks. Eller ventilfjærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Hvordan vil det utarte seg hvis det er noe kluss med en ventil f.eks. Eller ventilfjærer. Rådebank! Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 ja jeg begynner å lure, men der er bare det at det høres ut som det kommer fra toppen. Litt sånn metallisk bankelyd. Åsså var det det der med riktig tenningsmerke . 0 eller I Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Friis Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 heisann!! Ang. "ventilrasling" har jeg vært på verksted med min 200 og får til svar at det er typisk de motora der, noe jeg stusser på, men ¨så lenge det går over etter noen minutter og motoren har plenty kraft og ikke super olje så kan jeg leve med det! Men jeg har et lite problem ang. tenningslås. Dattera mi skulle ut å øvekjøre, og vi kom sånn ca. 7,5m.....så kvælte hun bilen....og etter det blei tenningslåsen bare "slarken"....sikkert utslitt. Er det vanskelig og skifte?.....Gjør det gjerne sjøl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 heisann!!Ang. "ventilrasling" har jeg vært på verksted med min 200 og får til svar at det er typisk de motora der, noe jeg stusser på, men ¨så lenge det går over etter noen minutter og motoren har plenty kraft og ikke super olje så kan jeg leve med det! Men jeg har et lite problem ang. tenningslås. Dattera mi skulle ut å øvekjøre, og vi kom sånn ca. 7,5m.....så kvælte hun bilen....og etter det blei tenningslåsen bare "slarken"....sikkert utslitt. Er det vanskelig og skifte?.....Gjør det gjerne sjøl. er no litt ledninger men går sikkert fint, legg ut bilde av 200, er ikkje so mange som har det Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 heisann!!Ang. "ventilrasling" har jeg vært på verksted med min 200 og får til svar at det er typisk de motora der, noe jeg stusser på, men ¨så lenge det går over etter noen minutter og motoren har plenty kraft og ikke super olje så kan jeg leve med det! Men jeg har et lite problem ang. tenningslås. Dattera mi skulle ut å øvekjøre, og vi kom sånn ca. 7,5m.....så kvælte hun bilen....og etter det blei tenningslåsen bare "slarken"....sikkert utslitt. Er det vanskelig og skifte?.....Gjør det gjerne sjøl. Det er ikke normalt eller typisk med rasling, dette er tull! Det er bare et tegn på at løfterene er slitte, du bruker feil olje eller oljekanalene er igjenkoksede, gjerne som følge av dårlig olje. Ingen stor affære å fikse tenningslåsen, er sikkert bakstykket som er knekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Nå har jeg hentet meg en annen topp som skal overhales. Var rart om ikke raslelydene forsvinner da. Ang strekkboltene. noen som har opplevd at de ryker? Da tenker jeg på ved andregangs bruk. Har brukt bolter to ganger ved en tidligere anledning, vurderer det nå også men kan være like greit å kjøpe nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.