EliteCorrado Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Det er en ting jeg ikke helt skjønner.. Det virker som om det går an å justere tenninga på disse motorene. Men er det ikke selvjusterende tenning? I og med at det sitter en bankesensor på blokka... Trodde denne er med på å justere tenninga til bristepunktet? Som jeg har lest, så justeres tenninga hele tiden (Advancing igintion) helt til det blir bank. Da justeres tenninga 3 GRAder bakover.(Retarding ignition) Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Det er en ting jeg ikke helt skjønner..Det virker som om det går an å justere tenninga på disse motorene. Men er det ikke selvjusterende tenning? I og med at det sitter en bankesensor på blokka... Trodde denne er med på å justere tenninga til bristepunktet? Som jeg har lest, så justeres tenninga hele tiden (Advancing igintion) helt til det blir bank. Da justeres tenninga 3 GRAder bakover.(Retarding ignition) Selvsagt går det an å justere tenningen. Hjernen kan dog bare justere tilbake et vist antall grader fra det som står i chippen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Grunninnstillinga skal være 6* Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 moha. når jeg dro min i 2 gir, lå den på rundt 230-240. Men jeg har rotrex da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Jeg skal prøvekjøre en corrado som jeg kanskje skal kjøpe en av de nærmeste dagene. Vet den har mindre ladehjul... Skal de første talla som kommer opp etter motorn har startet opp igjen være mellom 84-104? Og når jeg drar den ut på gira være mellom 228-255? Vil alt mellom 228 og 255 være ok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Selvsagt går det an å justere tenningen. Hjernen kan dog bare justere tilbake et vist antall grader fra det som står i chippen Ok, da forstår jeg. Det samme prinsippet som med Mono-Motronic altså... En kjenning av meg satte på ny fordeler på 2.0 motor, og slet med turtallet. Hadde bomma med EN tann når den skulle settes på plass. Vet ikke hvor mye EN tann utgjør... kanskje 10 tenner på rotor, en tann à 36 grader da.... Ikke rart den gikk som et dass! Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Min viser 255 på fullt drag. 68mm ladehjul, rallye utblås og frontmontert IC Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MidnightClub Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Ok, da forstår jeg.Det samme prinsippet som med Mono-Motronic altså... En kjenning av meg satte på ny fordeler på 2.0 motor, og slet med turtallet. Hadde bomma med EN tann når den skulle settes på plass. Vet ikke hvor mye EN tann utgjør... kanskje 10 tenner på rotor, en tann à 36 grader da.... Ikke rart den gikk som et dass! Er det mulig å sette på fordeler feil da? Jeg sliter oggså med turtall på min G60 etter at Fordeler er byttet... Får ikke skikkelig max trykk og turtall før ved 4-6000 rpm... Da "kicker" ladetrykket fra 0,7 til 1,2 bar. Kan dette være noe sammenheng? Glenn Siter Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MidnightClub Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Tror jeg har funnet ut av problem. Tok en komptest av motor i går, og det viser seg at det er dårlig komp i syl 1 og 2, og 2'ern var nesten død :-( Kommer også en del olje ut av luftfilter. Er jeg heldig er det nok ventil problem. Hvis ikke koster skjorta. Ville vært kjipt med en full overhalling. Tror jeg slipper det siden alt er forsterket fra før. Det gjennstår å se når jeg åpner motoren.... Fortsettelse følger.... Siter Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 testa min for et par dager siden, fikk 244 men var ikke helt ¨på rødmerket. Men når den stod stille fikk jeg bare 62-72! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Min viste 254 tidligere. Ikke overhalt siden -91 :P Noen som vet om realcar har sjappa si åpen ennÅ? Skulle gjerne ha hatt noen metere som er stilige. De i blackdesign er kjempestilige, de skifter farge og alt...:D Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Min målte 250 på tomgang. Turbo på motoren. Slangen til ecu er 97cm.. men har det noe å si på målingen? Skal bytte vakumslanger og t-stykker imorgen. Så da får jeg gått over og passet på at det ikke er noen lekasjer. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Lengde på slangen har ganske mye å si på hvordan bilen går, men ikke på målingen, da den benytter slangen som går til instrumentet Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 som en på forumet sa tidligere: 1000mm, pronto. Det er jo tross alt navlestrengn tiil motor/hjerne. Kun denne som gir signal om luftmengde tilført motor.. Sitert fra minnet: MAP (Manifold Absolut PRessure) er motorens måte å regne ut luftmengde tilført, under alle forhold. Ved å vite lufttrykket i innsug, så er hjernen i stand til å finne ut hvor mye luft som blir tilført. For at denne skal være helt korrekt i sin oppgave, så må motor være mekanisk frisk, G-lader tight og fin, røropplegg helt tett og at motor produserer rett vacuum. Ellers finnes ingen måte å finne ut pådrag osvosv.. Stol på meg, denne VIL du ha 1000mm. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg