Gå til innhold

Raanecrewet: Volvo 740TIC, banebil og lekebil (m.skilter)

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

Jædå! Lager her en tråd om prosjektbilen/firmabilen.

En 85 mod 740TIC (Bare det at turbo og cooler har havarert nå..:P)

 

Dette her i første post, er copy-paste fra raanecrewet.com forumet. Så ting kan stå litt rart, slik at dere ikke kanskje forstår allt...:P

 

Befinner seg også en film her i tråden..

 

 

 

Dòg bare en gasser turbo, men den lader 1,4BAR når den går optimalt, noe den har gjørt før, men ikke just nå. Det som har skjedd er at cooleren har blitt sprengt..:o Denne må byttest, og det har blitt påmontert en annen ombygd gasser, men jeg vil prøve å bytte til den gamle, og da blir jeg vel kvitt fjuskinga og at den dabber ut på lavt turtall osv. Men noen ganger, spesiellt på høyt turtall går den kjempebra. Kjører med 1BAR nå, uten cooler. Hvis vi ikke blir kvitt fjuskinga etter dette, skal jeg montere turbo kammen jeg fikk med.

 

Litt info:

-B21 Blokk og bunn

-B23 topp (531)

-T3 Turbo

-RFL Dumpventil

-Oljekjøler

-Zinter clutch

-Kon filter

-M46 Girkasse, ombygd overdrive (Annen bryter osv).

-R-Sport fordeler

Og noe annet dall..

Antatt hk nå, ca 150. Når allt er optimalt, ca 180-200.

 

Av interiør kam vi nevne:

-R Sport interiør (Satan så deilig).

-Turbo trykks måler

-Lambda måler instrument

-Mye anlegg..

 

Men anlegget, bakseter, tepper osv skal uuut! Denne skal lettest:rolleyes:

 

Bilder fra idag.

 

DSC00461.jpg

 

DSC00464.jpg

 

DSC00465.jpg

 

DSC00466.jpg

 

DSC00467.jpg

 

DSC00468.jpg

 

DSC00469.jpg

 

DSC00470.jpg

 

DSC00472.jpg

 

 

DSC00476.jpg

Orginal til venstre, og Volvo S60R til høyre.

 

DSC00477.jpg

 

DSC00478.jpg

Her ser dere gamle coolern, som har revnet i siden, gamle eieren "reparerte" den, og det virket ei lita stund, før den gikk lekk igjen. Ikke rart da han kjørte på 1,4BAR og denne tåler bare 1BAR:P

 

DSC00479.jpg

Startet demontering av front, for å se om ny coolern passer, det gjorde den ikke, for å få den til å passe, må jeg kappe ut vangene begge sider forran, det vil jeg ikke. Så imorgen blir en mindre cooler hentet, en cooler ifra Audi A3 1.8T.

 

Btw, prøvekjørte etter jeg hadde byttet gasseren. Festet panseret med tau, siden jeg ikke hadde fronten på. I 80km/t på langstrekket på Dale (for de lokalkjente). PANG, panseret fløg opp:( Sprekke i vinduet, og buler osv i panseret. Men tar det ikke så tungt, kunne gått værre. Sprekka i vinduet er kun "inni", så den funker enda. Men skal monterest ny!;)

 

DSC00481.jpg

 

DSC00482.jpg

 

DSC00483.jpg

STOR kasse.. Veide sikker 50-60kg. (2xMacrom amp og 2x12'' MDS subber..)

 

DSC00484.jpg

 

DSC00485.jpg

Hatthylla.

 

DSC00486.jpg

"Baksetet". Teppene skal ut når vi får bøttestolene.

 

DSC00487.jpg

Bagasjeroms teppet.

 

DSC00488.jpg

Bagasjerommet.

 

R.Sport interiøret er i meget god stand, og skal selgest når vi får bøttestolene. (Setene osv hyvest!)

Send PM om dere vil kjøpe noe... Har MASSE deler til volvo liggende.

 

Ønskest kjøpt: TURBO! (Som passer til orginal ET gren.)

 

 

 

 

 

 

Og her, har dere en liten film;) OBS, mye smelling:rolleyes: :p

 

Trykk meg!

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lol. den icen deres var faen meg JALLAmekk!

Det er noe vi IKKE har drevi med, det er gamle eieren som prøvde å lappe den:klovn: Den andre, er den vi ville ha på Volvo S60R cooler.

 

Dette er vel kanskje "billig" mekk ja. Og fy så artig det er:) På halv tørt føre, drar denne rompa ut i 3 giret;) Artig å kjøre forbi biler, og trykke litt borti clutchen samtidig, så rumpa er sidelengs forbi:)

 

Btw, grunnen til at turbo tok kvelden, er sprekk i returen for olja, olja rant rett ut:(

 

OG, Reversen har tatt kvelden.. Eller, mulig bare kubben har fallt av, så skal ta ned kassa, åpne og se om jeg får den på plass igjen, hvis ikke monteret jeg en foreløpig M47 kasse... Den varer vel heller ikke lenge men.. Dette er jo en nr.2 bil, som det ikke er så farlig med;)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår