Gå til innhold

Fluto82's learning by doing 16vT.

Ranger emnet


Fluto82

Anbefalte innlegg

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått igang radon igjen. Kakler og går ujevnt. Men det var heldigvis ikke noe galt med registeret. Tenningen er ikke justert. men den starter og går. virker litt som den ikke fyrer på alle 4 før den kommer høyre opp i registeret. Fant også ut at isolasjonen på dyse nr 4 er borte på begge polene. men de tar ikke inni hverandre. kan det ha noe å si? får nye ledninger i morra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du får overslag ved dysen ja. Vil nok hjelpe med nye ledninger. De har lett for å bli sprø og at isolasjonen faller av. 1,8T bruker forøvrig samme ledningsnett til dysene

 

Får vel se litt på planen når vi kan ta en runde med emulatoren også jeg da

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker snart i vinkel!!!!! Har montert hele motoren etter alle kunstens regler! Den starter og går av og til... Når den går,går den veldig ujavnt. Puttrer kan man si. (litt fiske skøyte aktig.) Veldig vanskelig å starte. Og det smeller ofte i eksos anlegget når jeg prøver å starte den. Fordeleren står på litt over 0 grader. max 5. sjekka alle dysene. De gir bensin de. sjekka gnist på alle plugger. de virker. byttet chip... skjønner ingneting jeg nå. plugg ledningene står riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allt av merker og slikt kan se ut som det stemmer, og det gjør det vel egentlig, men merkene stemmer bare overens hver andre runde.

Husker ikke helt hvordan jeg løste det på 16V, men når det ble 180 gr feil på G60`n løsna jeg fordeler, løfta den opp og roterte fordeleren 180 grader og satte den ned igjen.

Du kan også bytte om på pluggledningene.

Flytt ledningene 180 grader på fordelerlokket.

Er så dårlig på å forklare, hadde vært bedre å hatt motorrommet forran seg.....

Har du fordeleren i blokka eller på toppen?

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corradon går!!!!! Er ett par barnesykdommer enda,men det virker ikke å være så ille. Må bytte gasswire. Wire'en kommer veldig høyt opp på denne typen oppsett og titter nesten over torpedo veggen. og motoren får av og til ett "powerdrain" skjønner ikke helt hva det kommer av. Kanskje dårlig kontakt en plass. men det er ett problem som kommer og går. Motoren virker veldig hissig og fin. men kjører bare på 0,6bar ladetrykk. Blir å satse på mellom 1,2 og 1,5bar trykk etter at jeg har fått logget motoren med bredbåndslamda. litt nervøs for toppakningene,fordi den jeg har er en bedriten mekonomen pakning,med stålinnlegg kunn rundt sylinderene. men den tid den sorg. er ikke verste jobben i verden å bytte den hvis den går ad dundas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også slik. Men egentlig bare mest i begynnelsen, når den er kald og jeg starter om morgenen. Men da er den hele tiden på kubbepunktet, og jeg må gasse på til jeg når 3000-4000 omreininger.

 

Varer en god stund til motorn er skikkelig varm.

 

Hørte noen på forumet her sa det kunne ha noe med fortenning å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår