Gå til innhold

Snut uten lys

Ranger emnet


habben

Anbefalte innlegg

back to topic:

 

møtte en kveld en kassebil nedi her på vintern en gang, som kun kjørte med et parklys.. da setter jeg selvfølgelig på bøttelyktene jeg hadde bak grillen rett i fleisen på han, slik at han får et noe sterkt kupèlys, som et tegn fra meg at han bør se å få på no lys...!

 

...artig nok var det en politibil, og ja, han fikk på lysa sine :)

 

....liker ikke feilbruk av lys, og jeg sier i fra om det :)

 

;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel for å ikke bli sett så tydelig i speil antar jeg.

Har gjort det selv når har villet skremme noen.

Var en veninde som paserte meg når jeg sto i en busslomme en kveld det regnet og var mørkt.

la meg et godt stykke etter, og mata på bortjennom strekket og skrudde på full belysning 1 sekund før jeg passerte henne på en bakketopp..

Ble skremt ja for å si det sånn.

 

Gjorde det nåe jeg kjørte motorsykkel også...sto å børna, så kommer det en sint fyr i en toyota carina i brukbar hastighet mot meg...skrudde av lysa, og flata fjøla over en strekning på 1 kilometer kanskje.

Vrengte sykkeln inn på en sideveg,fyren passerte og jeg slapp unna.

Er ikke så farlig hvis det ikke er så mye trafikk da.

Men, hvis det er trafikk derimot, da blir man en ren trussel for andre!

 

Er vel overraskelsesmomentet politiet er ute etter tenker jeg.

Effektivt som få i allefall.

 

 

Litt rart at han ikke så bremselysa din da!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt motorsykkel med bremselys.

Plokka ut pæra på alle...synes det ser domt ut når det kommer på enda et lys når jeg bremser.

 

Plukker ut baklys og bremselys på bilen om vinteren også.

Lettere å ikke bli tatt for noe da.(har 2 tåkebaklys kobla på bryteren til tåkebaklysa)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel skurk, jeg bor i aller høyeste grad på landsbygda,og her er de hissige på lysbruken, men det er jo noen av oss som klarer å dra bilen sidelengs annet enn rundt bensinstasjonen midt i sentrum, så da er det faktisk ikke noe problem med å ha fungerende baklys..

jeg håper for din del at du ikke skader noen med din gjennomtenkte og fornuftige måte å ferdes i trafikken på.

lykke til og god bedring!!

FIBER-ART.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite forslag:

 

Kan ikke alle bare slutte å kommentere det Skurk skriver? Det blir nok mye mindre artig for ham å "tøffe seg" (99 % av det han skriver er forhåpentligvis/trolig bare pisspreik) hvis ingen svarer ham...

 

For øvrig slutter jeg meg til alle som mener at hans oppførsel er barnslig, umoden, patetisk og ikke minst livsfarlig.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at skurk sin ide om null lys bak er en smart ide da.. som han sier.. slipper unna med mye og.. en vakker da slipper han unna livet og..

har hvert et par ganger hvor jeg har holdt på å dra rett i ræven på folk som ikke har hatt lys bak.. selv på sommer og dag tid.. pga at jeg ikke har sett de har bremset ned.. (fra 80 til 60 går det jævlig fort med person bil.. ikke så fort med semi)

heldigvis gode bremser og kjapp reaksjon fra min side som har gjort at det ikke har skjedd noe ennå..

tenk om dette var på vinteren, en mørk vei.. bilen bremser.. en semi bak som ikke ser man bremser.. hva skjer? jo, når han først oppdager det (om han gjør det) så er det 95% sannsynlig for seint.. en smell er uungåelig.. ser han det i tide, er det for seint.. hvorfor? glatt vei.. tung bil.. sklir langt det gitt..

så til alle smartinger som ikke gidder å bytte bak lys, tar de ut eller ikke gidder å børste lysa bak om vinteren.. lykke til med livet.. en dag kan det kjapt og smertefult være over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår