Gå til innhold

Kjøleveskenivå synker etter reg.reim bytte

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg luftet kjølesystemet idag igjen. Og ved hjelp av en venn så ble det riktig utført(han så fort at jeg måtte dra slangen lenger ut slik at hullet kom forbi røret fra torpedoveggen). Først idag rant det vann gjennom luftehullet, så nå er jeg HELT SIKKER på at systemet er luftet. Kjørte bilen en del på kvelden nå, kjører helt normalt. Vannet er selfølgelig under min, selv om jeg fylte til max etter lufting....

 

Imorra skal bilen til trykktest, så da kommer vel svaret på hva faen som er feilen!! Drit lei av å sjekke i motorrommet i flere uker nå!! Håper det er vannpumpa eller noe, men fryker toppen.

Får se imorra.......

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Ok. Jeg ringte forhandleren for et par dager siden og han sier at han skrev ned i kontrakten at det IKKE er garanti(og det står på kontrakten) og selges som den er....

 

 

Har jeg noen muligheter likevel eller?

 

 

Nå er bilen blitt trykkttestet og svaret er at det er noe galt med toppen. Trykket ble borte under testen.

 

Levert til den Mekonom verksted, hvor selve toppen blir tatt av og sendt til trykktest, samt plansliping. Kun trykktest av toppen koster over 2000Kr fikk jeg vite + over 2000Kr for plansliping....dette blir dyre greier.

Så lenge det ikke er hull/sprekk på toppen , så kan det gå...

 

Men ellers , dersom toppen må byttes, blir jeg forbanna på bilforhandleren som er Askim Autosalg!!!!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest på http://forbrukerportalen.no/klageveileders...l/331/klageview og utformet et klagebrev der...veldig bra og NYTTIG side.

 

Det står bl.a at samme hva forhandleren skriver så har vi rett til reklamasjon på ting som skal vare lenge, og det skal toppen på motoren gjøre.

Det er 2/5 år reklamasjon, litt avhenig av hva det er....

 

 

Skal sende brevet imorgen! Så får vi se...

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Du skriver at du har sett "hvitt pulver" ved ekspansjonstanken.

Da har du nok funnet lekkasjen! Det indikerer at kjølevæsken din har fordampet nettopp der. Så noe blir ihvertfall borte der.

Kan jo hende du har flere lekkasjer, men start med dette.

 

Så gjør som du har forslag om tidligere.

Bytt dette og se om du er kvitt problemet...

 

MVH Frangran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meeget sikker på at du har sendt toppen din til de evige jaktmarker !!!

 

Man fyller ikke på 5LITER kald kjølevæske på en varm motor!!!

Da vil nok toppen din mistrives veeldig...

 

Jeg vil si det sånn:

Hvis det kommer hvit røyk ut bak, når du trykker maksimalt på f.eks. 2.gir, helt opp på turtall, da er enten toppen eller toppakninga gåen.. Denne røyken bør absolutt være sort.. var det på peugeotn jeg hadde ihvertfall, å den var jevnt over blåst rein hele tida...

 

Er den nå mot formodning sort, kan det jo være som han sier med ekspansjonstanken osv, men du sier jo at du har sjekket nøye etter lekkasjer... med et sånnt vannforbruk, burde jo både damp og lekkasje vises som en dam på bakken når du stanser...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvordan går dette? Jeg ha samme problemet på min, fyller på en liter i ny og ne, min ryker bekk svart når jeg gasser på så tror ikke problemet ligger i toppen(håper jeg), har en del ir, eller hvit pulver på tankten min også, men finner ikke lekasjen. Når jeg kjørte til jobb i dag fikk jeg heller ikke varme i varmeapperatet.

..::Audi A4 Avant 1.9TDI::..

..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!!

..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere for svar!

 

Nå har en mek jeg kjenner endelig fått svar på trykkteste av selve toppen , som viste seg heldigvis å være i orden, altså ingen sprekk etc. Den er også blitt planslipt.

Men dette koster endel...

Bare for trykktest ca 2000,- og plansliping 2000,-

Også har mek. bestilt ny pakning, bolter etc + han skal ha for jobben også da.

Men mek kjenner jeg godt så vi får se.

Regner med 7-8000kr tot.

 

Har ikke klagd til forbrukerrådet, fordi jeg trenger bil.

Tar vel lang tid + nå har jeg fixa selv, så det er vel for sent.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette ligner jo på prob jeg har...

Men hvor mye har bilen din gått? Er det 1.8T 99 mod?

Kan du si ca hvor mye du kjører før vannet synker??

 

 

Hei hvordan går dette? Jeg ha samme problemet på min, fyller på en liter i ny og ne, min ryker bekk svart når jeg gasser på så tror ikke problemet ligger i toppen(håper jeg), har en del ir, eller hvit pulver på tankten min også, men finner ikke lekasjen. Når jeg kjørte til jobb i dag fikk jeg heller ikke varme i varmeapperatet.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke lett å si. Jeg har verken så mye kunnskap eller utstyr til å teste slikt. Kunne selvsagt ha byttet beholderen, men så ikke noe mer til hvit pulver etter tysklandturen, så jeg trodde at det måtte være noe med motoren da.

 

Men det kun var toppakningen, hadde vel mekanikeren sett det når han skrudde av toppen for å sende til trykktest?? Eller?

 

Ihvertfall fikk jeg vite igår at toppen er i orden, mht sprekk etc. Så den er planslipt nå. Hvis det fortsatt er problemer, så vet ikke jeg. :uhhmmwhat?:

 

 

Jeg er meeget sikker på at du har sendt toppen din til de evige jaktmarker !!!

 

Man fyller ikke på 5LITER kald kjølevæske på en varm motor!!!

Da vil nok toppen din mistrives veeldig...

 

Jeg vil si det sånn:

Hvis det kommer hvit røyk ut bak, når du trykker maksimalt på f.eks. 2.gir, helt opp på turtall, da er enten toppen eller toppakninga gåen.. Denne røyken bør absolutt være sort.. var det på peugeotn jeg hadde ihvertfall, å den var jevnt over blåst rein hele tida...

 

Er den nå mot formodning sort, kan det jo være som han sier med ekspansjonstanken osv, men du sier jo at du har sjekket nøye etter lekkasjer... med et sånnt vannforbruk, burde jo både damp og lekkasje vises som en dam på bakken når du stanser...

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår