Gå til innhold

Høgre turbo trykk på 850LT

Ranger emnet


hobby610

Anbefalte innlegg

Hei,en 96mod 850 med 2,0 - 20v (175hk)lavtrykksturbo.

Har lest ,att en kan oppnå endel mer HK, ved å justere trykket opp litt.(wastegate justering)

Har forstått att beste måte å oppjustere turbotrykket (uten chipping) ,er å sette på en manuel justerbar ventil (på slangen til WG- klokka) og koble ut der ventilen som er der, men om jeg kun øker til o,6- o,7 bars trykk, burde vel bensinmengda henge med uten oppjustering?? ser att (folk på div forum) seier att ca 0,8 bar går fint ??

Hva med å kun skru på wastegate staget ?? ok ide, eller dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skru opp trykket til ca. 0,7 bar uten problem. Over det vil du få feilmelding.

Er ingen umulighet at det er 175 HK nei...

 

Javel, så hvorfor får ikke jeg feilmelding?

 

Og hvorfor skulle han ha 175hk? :S 2 liter Turbo fikk du kun i 180 og 210hk, skjønner ikke hvor folk får alle de andre talla fra.

 

Motorer i 850:

 

2.0 10V 126Hk

2.5 10V 144Hk

2.5 20V 170Hk

2.0 20V LTurbo 180Hk

2.0 20V HTurbo 210Hk

2.3 20V HTurbo 225Hk

2.3 20V "R" HTurbo 250Hk

 

Mulig det var en turbomotor som ble levert på AWD utgaven som hadde 193hk, men er ikke helt sikker på om det var 850

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B5204T2 finnes i 2 utgaver. Med Motronic 4.3 og Motronic 4.4. Skillet går i 1996. Med Motronic 4.3 har denne motoren 175 hk.

Hvorfor du ikke får feilmelding må du ikke spørre meg om, men samtlige 850 og S/V/C70 som jeg har vært borti settes det feilmelding når trykket blir for høyt. 4-1-4 er feilkoden da

Og den motorlista di er langt fra komplett :)

Javel, så hvorfor får ikke jeg feilmelding?

 

Og hvorfor skulle han ha 175hk? :S 2 liter Turbo fikk du kun i 180 og 210hk, skjønner ikke hvor folk får alle de andre talla fra.

 

Motorer i 850:

 

2.0 10V 126Hk

2.5 10V 144Hk

2.5 20V 170Hk

2.0 20V LTurbo 180Hk

2.0 20V HTurbo 210Hk

2.3 20V HTurbo 225Hk

2.3 20V "R" HTurbo 250Hk

 

Mulig det var en turbomotor som ble levert på AWD utgaven som hadde 193hk, men er ikke helt sikker på om det var 850

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skru opp trykket til ca. 0,7 bar uten problem. Over det vil du få feilmelding.

Er ingen umulighet at det er 175 HK nei...

 

 

Er nok 175 hk på denne 850LT ja (står i vognkortet oxo)

I 1997 fekk nok samme motor 5 hk meir, pga. en magnetventil som ble påsatt å økte efekta til 180hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok bøyer meg i støvet hehe :) Har fått "leksa" fra en jeg kjenner som jobber på volvo, men han har tydeligvis ikke så peiling han heller da....bah :)

 

Er ikke rart folk blir forvirra i annonser osv kanskje?

 

Er masse forskjellige varianter av motorer som finnes serru ;)

Har jobba med Volvo i snart 10 år, så begynner å kunne dette. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok bøyer meg i støvet hehe :) Har fått "leksa" fra en jeg kjenner som jobber på volvo, men han har tydeligvis ikke så peiling han heller da....bah :)

 

Er ikke rart folk blir forvirra i annonser osv kanskje?

 

Hehe, er ikke så lett å ha full oversikt over ALLE desse motor typene til volvo, er ganske mange ja. Nå skal det seiast at min motor type ikke er av dei vaneligaste da. Med reg nr. søk på mekonomen ol. får jeg helt feil motor type :-))) så du er nok ikke den einaste som bommer :-))) Trur ikke jeg kan alle motor variantene jeg heller ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår