Gå til innhold

hobby610

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hobby610

  • Bursdag 02/28/1967

Contact Methods

  • Bosted
    ørsta

hobby610's Achievements

  1. Tips til hvordan enklest skifte instument pære. legacy 1992 mod.
  2. Hehe, er ikke så lett å ha full oversikt over ALLE desse motor typene til volvo, er ganske mange ja. Nå skal det seiast at min motor type ikke er av dei vaneligaste da. Med reg nr. søk på mekonomen ol. får jeg helt feil motor type :-))) så du er nok ikke den einaste som bommer :-))) Trur ikke jeg kan alle motor variantene jeg heller ;-))
  3. Har en volvo 850 96 mod. oppdaga no på ferie ,att førerdøra slutta å låse opp å igjen ,med fjærnstyringa på låsen, med nøkkel er alt ok. Åpna opp ,å sjekka att alle stag var på plass, der klikka oxo i låsen, men stempelet går ikkje. Er einaste utvei å skifte låsemotoren, eller er der noe mer som kan prøvast først ??
  4. Er nok 175 hk på denne 850LT ja (står i vognkortet oxo) I 1997 fekk nok samme motor 5 hk meir, pga. en magnetventil som ble påsatt å økte efekta til 180hk.
  5. Hei,en 96mod 850 med 2,0 - 20v (175hk)lavtrykksturbo. Har lest ,att en kan oppnå endel mer HK, ved å justere trykket opp litt.(wastegate justering) Har forstått att beste måte å oppjustere turbotrykket (uten chipping) ,er å sette på en manuel justerbar ventil (på slangen til WG- klokka) og koble ut der ventilen som er der, men om jeg kun øker til o,6- o,7 bars trykk, burde vel bensinmengda henge med uten oppjustering?? ser att (folk på div forum) seier att ca 0,8 bar går fint ?? Hva med å kun skru på wastegate staget ?? ok ide, eller dårlig
  6. Har rensa den ja, oxo prøvd med start gass på vacumslangene.Har litt trua på att de må være regulatoren som trøbler.
  7. Hei, noen som veit hva prisen på en ny/brukt tomgangs regulator til en 850LT 96 mod. koster??. Har hatt tull med høy tomgang i fleire mnd. no, (ca 1200 rpm) har sjekka alle vakumslanger uten forbedring.Bilen går ikkje ujamt på tomgang,men er sein å slakke ned turtall etter gasspådrag.Før normal temp. så går den på 1000rpm. Men om jeg kobler regulatoren heil vekk(el pluggen) så heng den ikkje, men dett rett ned på 1200rpm. Skulle prøve bytte med en regulator fra en 94 mod uten turbo (144hk) men der var en heilt anna tomgangs regulator.
  8. Du må nok ut med innsuget ja...Husk å bestill ny pakning først..Beregn en del timer på jobben, vart litt mer arbeid enn jeg hadde beregnet.
  9. Har en 850 96 mod. Tok ut, å gjorde rein veivhus ventilasjonen (var nesten heilt tett på nederste hullet) Har oppdaget nå i ettertid(ett par uker) att der blir overtrykk i motor.Den blåser litt olje ut av olje peilestangen?? Tok av slanger på veivhus vent. å blåste igjennom, der var fri gjennomstrømming. Startet motor og alt ok med trykket. Kjørte på jobb (10 km) fortsatt alt ok. Men etter retur hjem, så var der overtrykk igjen. Hva kan være galt???
  10. Hei, har selv en 96 mod.850 LT (den har 175 hk) men er identisk med den nyere 180 hk(tror forskjellen er en magnet ventil) Når det gjelder problemet med peilepinnen så kan jeg beroligew deg, dette er et nokså vanlig problem(mye småkjøring) men ufarlig. Forbruket av olje kan tyde på den "BERØMTE" pakningen mellom motor/gear, (ett kjent volvo problem)men du kan jo sjekke under for å se vor det Drypper. Er veldig godt fornøyd med min bil, den er litt tørst på bensinen, men det kommer jo alt ann på kjørestil. jeg bruker ca 1,1 liter pr/mil på blandet kjøring
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår