FEARme Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 hvordan fungerer egentlig denne iforhold til vanlig 4t motor? Siter no kann du lur :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 så og si likt, bortsett fra at sylinderene står mot hverandre slik: og ikke slik som en vanlig rekke 4: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Jepp, en V-motor med 180 grader mellom sylinderradene. Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FEARme Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 okei, takk =) Siter no kann du lur :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Jepp, en V-motor med 180 grader mellom sylinderradene. En V-motor har felles rådetapp for to og to råder. Men Ferrari hadde vel en 180 graders V12er for noen år siden. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 hvordan fungerer egentlig denne iforhold til vanlig 4t motor? med vanlig 4t motor rekner jeg med at du mener vanlig rekkemotor? en boxer fungerer på akkurat samme prinsipp og er selfølgelig 4t. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 En V-motor har felles rådetapp for to og to råder. Men Ferrari hadde vel en 180 graders V12er for noen år siden. Stemmer, i 80-tallets Testarossa. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 med vanlig 4t motor rekner jeg med at du mener vanlig rekkemotor? en boxer fungerer på akkurat samme prinsipp og er selfølgelig 4t. Her må vi anta at t'en står for turbo. Men det er jo på langt nær alle boxermotorer som har turbo. Akkurat som det på er på langt nær alle rekkemtorer som har turbo. Vi kan heller si at en firesylindret boxer er B4 mens en firesylindret rekkemotor er R4. Den engelske betegnelsen på en boxer er "horisontally opposed" og på en rekkemotor er det "inline". Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Her må vi anta at t'en står for turbo. Men det er jo på langt nær alle boxermotorer som har turbo. Akkurat som det på er på langt nær alle rekkemtorer som har turbo. Vi kan heller si at en firesylindret boxer er B4 mens en firesylindret rekkemotor er R4. Den engelske betegnelsen på en boxer er "horisontally opposed" og på en rekkemotor er det "inline". hvordan antar du dette som turbo når d står 4t ? tror heller at fearme ikke har så veldig peil. på bil uten å si d sikkert, og at han kansje ser på en moped som 2t og en bil med 4t motor. beklager visst dette er feil ferame men virket bare slik for meg:) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 hvordan antar du dette som turbo når d står 4t ? tror heller at fearme ikke har så veldig peil. på bil uten å si d sikkert, og at han kansje ser på en moped som 2t og en bil med 4t motor. beklager visst dette er feil ferame men virket bare slik for meg:) Godt poeng! Tenkte ikke i de baner i det hele tatt. Du har nok rett i dette, men da har du ballen og kan forklare FEARme forskjellen på en boxermotor og en 4-taktmotor :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 og hvilke fordeler får man med en boxer motor iforhold til en vanlig motor?Plass? eller var det kun pga. "utseende" og fordi de ville prøve ut noe nytt noe? Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Lavt tyngdepunkt ihvertfall! Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 og hvilke fordeler får man med en boxer motor iforhold til en vanlig motor?Plass? eller var det kun pga. "utseende" og fordi de ville prøve ut noe nytt noe? Mvh Lavere tyngdepunkt er vel et av de sterkeste argumentene... Edt: Ja, akkurat.... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Tja, den får jo et lavere tyngdepunkt. Dessuten har den vel lite vibrasjoner. Men den er mer komplisert (dyrere) enn en rekkemotor og er vanskelig å plassere på tvers. Dobbeltedit: Jeg er treig... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.