KristianG Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Da har jeg kjøpt meg det som lenge har vært min ultimate førstebil; en VW Golf 3. (Dette er faktisk ikke min første bil, da jeg hadde en Mazda 323 som jeg pusla litt i en måneds tid med tidligere. Den havnet på skroten) Har kikket en stund på Golf, og fant så denne som en dame i 40-årene har eid. Bortsett fra litt steinsprut er bilen veldig tight og fin. Om bilen: Volkswagen Golf Lakkode LK7Y - Storm Grey Motorvolum: 1,8l (90hk) Årsmodell: 1995 Kilometerstand: 131 000 Boltsirkel: 4x100 ET: 38 Senterring: 57,1 Nylig skiftet bremseskiver og klosser foran Clutch er skiftet Reg.reim skiftet Det er ikke takluke på bilen, men avtagbart skistativ fulgte med Elektriske speil Servo Sentrallås 5 dører Strøken innvendig Noen sår i lakken utvendig Foreløpige ønsker/planer: Felger - Brock b4 [ser ut som det blir A8-replica nå] Senk - Justérbart aller helst Emblemfri grill Nye frontlykter - Golf IV [kjøpt og montert] VR6-leppe [kjøpt og montert] Baklykter - Crystal/Red Blanke sideblinkers Ny endestuss Nytt luftfilter Lett toning på alle rutene Og omlakkering for å få bort alle sår osv. Det må også sies, jeg har ikke jobb, og lever på stipend. Det er ikke allverden, så dere må ikke forvente at bilen blir "ferdig" på null , svisj. Jeg er mottakelig for tips og triks, og ellers tanker om hva som kan se bra ut. :) Her kommer det som kanskje er aller mest spennende, nemlig bildene: Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matss Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 er et bra utgangspunkt dette her! ;) hehe.. ikke lenge sida min golf var så og si lik som denne! og nå som jeg har kostet på en del, innså jeg igjen at disse bilene kan bli sykt kule med kun få modifiseringer! :D så gleder meg til å se fremtiden til denne bilen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Pen bil. Hvor mye ga du for den, og hvordan er det med rust? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Det eneste som er av rust, er en liten flekk på panseret der det har vært steinsprut, og litt på taket, rett over vinduet. Dette kommer da til å bli utbedret når den lakkes. Hvordan er frontruta montert på Golf egentlig? Limt eller skrudd? Edit: Det har forresten kommet en merkelig dunkelyd fra bilen når jeg kjører i 30-60km/t. Er fremme på venstresiden. Kan det være en drivaksling eller noe? Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Replay Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 ruta er limt den :) Siter Vr6 -93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Den er grei. Da blir det ikke noe problem å ta bort det lille av rust som er over ruta. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Ja, da kommer første morsomme oppdatering, bilen min røyter. Kommer ut laaange svarte/grå hår av eksosannlegget. Tenker det må skiftes. :) Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Da er bakpotta skifta og jeg har tenke å bestille meg noen saker fra http://www.TMTuning.com Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Ja, dette ser da ut som et bra utgangspunkt :) kjøpte selv en Golf 3'er som førstegangs bil for 2 mnd siden.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Hvorfor i all verden postet du nettopp bilder av din egen bil fra alle mulige vinkler i Kristians tråd? Og ja, jeg tror han vet rimelig godt at det ikke er mye som skal til. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Hvorfor i all verden postet du nettopp bilder av din egen bil fra alle mulige vinkler i Kristians tråd? Og ja, jeg tror han vet rimelig godt at det ikke er mye som skal til. Eirik Sorry hvis det var til stor bry, tenkte bare å vise han hvordan den kan se ut for en billig penge.. kan da slette bildene jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Lag din egen tråd! Får aldri nok av golf3-tråder :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Edit: Det har forresten kommet en merkelig dunkelyd fra bilen når jeg kjører i 30-60km/t. Er fremme på venstresiden. Kan det være en drivaksling eller noe? Hmm, jeg har noe av samme problemet.. dunker bra mye når jeg kommer oppi 30 km/t og oppover.. fikk beskjed om at det var hjullageret som måtte byttes.. kan være samme på din.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Lag din egen tråd! Får aldri nok av golf3-tråder :) Hehe.. ja, hadde gått ann det :) tenkte bare å vise et par bilder av min før og etter.. men det likte visst ikke alle.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Skjæveland Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Limt ja. bak og!noen som har et superråd på hvordan få av dritten lettest mulig?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg