Gå til innhold

Bilquiz: Hvor produseres de ulike bilmodellene?

Ranger emnet


Kompressor

Anbefalte innlegg

Alle japanske biler solgt i USA er laget i USA.

langt i fra

 

for å gjenta meg selv (og legge til 2 andre japanerel, Acura og Infiniti)

 

Lexus (Alle modellene)

Lexus IS : Japan

Lexus ES : Japan

Lexus GS : Japan

Lexus LS : Japan

Lexus RX : Japan og Canada

Lexus SC : Japan

Lexus LX : Japan

Lexus GX : Japan

 

Acura (Alle modeller)

Acura RSX : Japan

Acura MDX : Canada

Acura RDX : USA

Acura TSX : Japan

Acura TL : USA

Acura RL : Japan

 

Infiniti (Alle modeller)

Infiniti G : Japan

Infiniti M : Japan

Infiniti Q : Japan

Infiniti QX : USA

Infiniti FX : Japan

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro at jeg har fasit på alle disse. Tenkte bare det kunne være artig å se hvor de fleste biler faktisk blir produsert per i dag.

Det usanske bilmerket Plymouth ble lagt ned for godt for noen år siden, derfor finnes det ingen dagens modeller som det kan oppgis produksjonsby for. Så derfor stiller jeg spørsmålet på nytt: Er dette et (av flere) lurespørsmål, eller vet du rett og slett ikke at f.eks Plymouth er nedlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW boble:

Spørsmålet gjaldt dagens modeller.

 

I løpet av de siste 120 årene har det eksistert flere tusen bilmerker fra de aller fleste land i verden, antall ulike modeller er godt over ti tusen. Så begrensingen med dagens modeller er ikke så dum. Dermed bortfaller bl.a Ford Model T, Volvo Amazon og VW Type 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet gjaldt dagens modeller.

 

I løpet av de siste 120 årene har det eksistert flere tusen bilmerker fra de aller fleste land i verden, antall ulike modeller er godt over ti tusen. Så begrensingen med dagens modeller er ikke så dum. Dermed bortfaller bl.a Ford Model T, Volvo Amazon og VW Type 1.

Amazon og T-Ford bortfaller ja, men er rimelig sikker på at bobla produseres i sør Amerika enda. Og husk: Boble = Beetle

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazon og T-Ford bortfaller ja, men er rimelig sikker på at bobla produseres i sør Amerika enda. Og husk: Boble = Beetle

Ble ikke Bobla avslutt for ett par år siden da? Mener det...

 

Boble er Beetle, men ikke New Beetle ;)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta disse jeg da..

Lexus (Alle modellene)

Lexus IS : Japan

Lexus ES : Japan

Lexus GS : Japan

Lexus LS : Japan

Lexus RX : Japan og Canada

Lexus SC : Japan

Lexus LX : Japan

Lexus GX : Japan

 

Toyota(Bare norske modeller)

Toyota Auris : Tyrkia

Toyota Avensis : England

Toyota Yaris : Frankrike

Toyota Aygo : Den tsjekkiske republikk,

Toyota HiLux : Thailand og Sør Afrika

Toyota Rav4 : Japan

Toyota Prius : JApan

Toyota LandCrusier : Japan

Toyota LandCrusier 100 : Japan

 

muttern kjøpte ny yaris av fattern og husker jeg ikke feil var den fra england...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen yaris modeller kommer vel derfra da? eller husker jeg så jævlig feil...hrmf...skal spørre fattern når han kommer hjem og høre om han ikke har lært leksa si hvis han sier england uten å vite 100% :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen yaris modeller kommer vel derfra da? eller husker jeg så jævlig feil...hrmf...skal spørre fattern når han kommer hjem og høre om han ikke har lært leksa si hvis han sier england uten å vite 100% :)

Fabrikken i England Lager Avensis Auris og motorer.. de har aldri laget Yaris..

 

http://www.toyota.co.jp/en/about_toyota/manufacturing/worldwide.html <-- liste over Toyota fabrikkene utenfor Japan og hva de lager

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazon og T-Ford bortfaller ja, men er rimelig sikker på at bobla produseres i sør Amerika enda. Og husk: Boble = Beetle

Sorry, produksjonen av gammelbobla (som egentlig offisielt het VW Type 1) ble avsluttet for ganske nøyaktig 4 år siden, 30. juli 2003: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=21095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår