Gå til innhold

Hva er langt for en Audi 80?

Ranger emnet


hummm

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe en audi 80.

Har ikke noe bestemt på hvilken motor jeg skal ha, men når begynder det å skrante på kmstanden på en audi 80 med f.eks. 1,6 TDI, 1,8, 2,0 og 2,3 ?

 

Har lite penger, så ønsker ikke å få noe reparasjoner på den.

BMW 535D Hartge

X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer HELT ann på hvordan den er behandlet. regelmessig olje og filter skift osv.

hadde tidligere en 80 b3 med 1,8s motoren. den hadde gått 220000 når jg solgte den, gikk helt fint og brukte minimalt med olje.

har nå en 2,3 20v som straks overskranter 200000 og funker helt støkent .

 

så en 80 med + - 200000km på teller'n kan ha mange mil igjen viss den er behandlet fint=)

 

lykke til;)

* 00 Lexus is 200 TTE

* Audi Coupe 2,3 20V Q. 90mod

* Audi 80 1,8 s 87mod. solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Hvorfor ikke?

Man klarer selvfølgelig ikke 500 000km ut av det blå med lang tid på gammel olje og vass bruk, eller uten å bytte slitedeler.

 

Hører jo om folk som skrur opp 2309 motoren og finner at honingen fortsatt ser fin ut etter 250 000km+..

Var litt annerledes dengangen Audi ble bygget av ingeniører for ingeniører i ingeniørenes tempo.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler med unormal lav km-stand er som oftest stilt tilbake i hui og helvette.. tenk deg om selv, er jo bruksbiler og skjelden nr2-biler dette. Bilene begynner å bli 15-20 år gamle, går fort en 10-15.000 km i året gjennomsnitt på en bil.

 

 

Om du finner en 87-modell som har gått 100k er det no muffens ;)

 

Når det er sagt har jeg hatt fem Audi Coupe\80\90-er..

 

En med 156k på nåla

En med 200k

En med 256k

En med 299k

En med 340k(!)

 

 

Utgiftene mine var ca like på alle tre.. støtdempere og bremseklosser slites jo uansett hvor langt bilen har gått, så det avhenger jo av når det ble byttet sist. Andre ting er bare å skjekke ved kjøp, om du må skjekke oljenivået hver gang du starter bilen bør du holde deg langt unna. Pass også godt på at bilen ikke er kollisjonsskadet og dårlig rettet opp.'

 

 

Når det er sagt er bil en utgift uansett, ikke regn med at bilen lager penger for deg. ;) Reprasjoner får du på en bil uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner en 90 fra 1987 og den har gått 200k så hadde jeg hoppa til neste.

Det er jo 10k i året, så kan du se på andre audier som er 4-5 år gamle, de har jo alt gått 100k. Greit at eldre biler generelt går mindre i året enn nyere, men uansett da.

 

Finner du en du vil ha så er det heller ikke noe i veien for og sjekke om det er noe inne på den hos møller eller hos forsikringsselskapet.

 

Det er bare ei kontakt på girkassa så kobler du ut telleren.

 

Den første 90 min hadde bare gått 160k, og var nye i norge, med servicehefte opp til 120k, i 97 og og fem år senere hadde den gått bare 40k til, rart ratt og alt var mer slitt enn andre biler vi har hatt er som har gått over 250k.

 

Da jeg kjøpte dn andre så jeg ikke engang på hvor langt denne hadde gått, det er ingen vits på en så gammel bil, tilstanden ellers er det som betyr noe. Regner med at den uansett har blitt skrudd tilbake en eller annen gang.

 

 

 

 

 

OT: ser jo også 92 mod golf tdk til salgs flere steder med under 200 på tellern, hvem kjøpte slike biler da de var nye, jo folk som kjører mye. 20-30k i året.

Vet om en haug med sånne som har blitt triksa.

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

audi 80?

Vel...etter min egen erfaring skulle jeg aldri ha eid en slik en..

Men på den motsatte siden, så hadde jeg aldri blittt så flink til å "skru " bil.

 

Med den 1,8S motoren som jeg hadde, så var ingenting vanskelig å bytte.

Alle delene er blitt "piratisert", så de finnes ikke dyre.

 

Ganske enkle å bytte deler på, feks:

Drivledd: Sving helt over, skru opp bolten som holder på plass leddet, smett ut aksling med ledd, og skru derretter på plass bolten igjen. Dette gjør at leddet kan skrus ut...kjempeenkelt!

 

Framre hjullager? Tåler kanonskudd!

Bakre? Enkle å bytte.

 

Noen av disse delane er litt for "smækre", feks opphengskuler.

Vil påstå at det er en grei bil. Hadde litt problemer med å bytte starter på den da, var VELDIG trangt der under.

 

"galvanisert" karosseri, bilen lever 10 år lengre enn andre biler fra samme epoke.

 

Kjempegrei bil å ha, og billig i drift.

Noe annet enn den Corradoen jeg har NÅ for tiden.

Men ikke regn med noe tid på 4 sek på 0-100

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei.

Vurderer å kjøpe en audi 80.

Har ikke noe bestemt på hvilken motor jeg skal ha, men når begynder det å skrante på kmstanden på en audi 80 med f.eks. 1,6 TDI, 1,8, 2,0 og 2,3 ?

 

Har lite penger, så ønsker ikke å få noe reparasjoner på den.

 

Har hatt to audi 80'er begge med 2,0 motoren

Den første hadde gått 146 000 km og den andre hadde gått 285 000

Denna på 285 000 gikk glatt igjennom eu for et par uker siden..

Eneste er at den bruker litt olje så må ta ventiltetningene snart, men sånn er det med alle av de. Har også inntrykk av at vannpumpa har lett for og ta kvelden, men utenom noe småtteri som ikke koster allverden å fikse så er det en bra bil.

 

Må også legge til at de bilene som regel er veldig pene i lakken og de er ikke som ford og opel der du plutselig finner den verste rustflekken rundt bensinlokket eller midt på døra!

Bil: Audi 80 2,0E (115hk) med 17" borbet-felger

Bilstereo: Pioneer 4" fronthøyttalere

Pioneer båndpass-kasse med 10" element

Genesis dual mono-forsterker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår