sunflyer Posted July 28, 2007 Report Share Posted July 28, 2007 Noen som vet hvordan enn midlertidig kan koble ut fartssperra på volvo fh (2) ? Takk :) Quote www.glassfiberforum.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
optus Posted July 29, 2007 Report Share Posted July 29, 2007 Tror det er kun Volvo som kan gjøre dette, men tviler på det gjør det, for jeg har vært og spurt om og koble ut at det går an og bruke kratfuttaket mens du kjører, dvs. at den gir gass selv. Det som skjer nå, er at med en gang jeg rører brems eller clutch, så kobler det ut. Det gikk an og fikse det, men de ville ikke pga. at det ikke var lovlig. Så tror ikke det kobler ut fartsperra di. Alt dette må programeres inn med en pc, er ikke noe sikring eller annen mikk makk du kan gjøre pga. alt er elektronisk, og styres av motorsyringen. Vis du hadde hatt en gammel F12 eller noe, så hadde det vært noe annet. Quote ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerUlv Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Fartssperra kan justeres, men dette vil jo komme fram på skivene dine som vil gi verkstedet skikkelig smekk fra BT.. Å ha en funksjon hvor du har kraftuttaket inne for å kunne kjøre mere turtall=mere fart, tror ikke hydrlikk uttakene dine blir gamle hvis di skal gå på 3000rpm... Å siden du har vers.2 så er det vel nesten umulig å lure skriveren din å, hvertfall med di nye digitale.. Mvh Volmax arbeider Frank1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbotassen Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Digitalskriveren kan jo tjuvkobles på et eller annet vis.. Siemens VDO'n så jeg en polakk som trikset litt på, men han ville ikke si det når jeg spurte han ;) han kjøre ein gul scania med DHL design på.. gul skaphenger også, narkohenger, med "Renaldes" i frontruta, så hvis noen møter på han er det bare å spørre :) Quote 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerUlv Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Digitalskriveren kan jo tjuvkobles på et eller annet vis.. Siemens VDO'n så jeg en polakk som trikset litt på, men han ville ikke si det når jeg spurte han ;) han kjøre ein gul scania med DHL design på.. gul skaphenger også, narkohenger, med "Renaldes" i frontruta, så hvis noen møter på han er det bare å spørre :) Men dette er jo på en Vabis med Siemens, Volvo har Keinzle.. Uansett skal du jo føre skiver, å den skriver samme selv om du manipulerer signalet fra Ecu'n på motoren så du får mere gass, kjipt med skiver som har striper till 110km/t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hallap Posted September 2, 2007 Report Share Posted September 2, 2007 Noen som vet hvordan enn midlertidig kan koble ut fartssperra på volvo fh (2) ? Takk :) hvorfor det?????er ikke du du er yrkes sjåfør.ikke racersjåfør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjøspøbelen Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 :drunk: Husk at et 50 000 kg tungt vogntog på 19 meter egentlig beveger seg fort nok i 90 km/t. Har også ønsket meg litt mere fart av og til(pga de jævla bobiler), men sunn fornuft gjør at jeg ikke kjører fortere enn 80-85 km/t. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Hele systemet er bygd opp med en datamaskin som holder all mulig info, og selvsagt vil dette være mulig å endre på, men da må man kjenne noen som vet VELDIG GODT hva de driver med. f.eks vil det ikke være noe problem å få skivene til å aldri skrive mer enn 90, uansett din hastighet, men da igjen: det er ikke gud og hvermann som klarer dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Uno Racing Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 på volvo verksted kan fartsperra justeres... men kan garantere deg at det er ingen som kommer til og jøre det for deg!!! Hvorfor? fordi det er tåpskap! :thumb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wingswest Posted December 3, 2007 Report Share Posted December 3, 2007 Det blir jo et helvete hvis man blir stoppa i kontroll uten fartsperre. Når strekene står opp mot 100 km/t på skiva tror jeg man får litt pryl:P Quote BMW E46 M-sport Link to comment Share on other sites More sharing options...
burner Posted November 1, 2008 Report Share Posted November 1, 2008 Scania har Stoneridge og ikke Siemens! (Siemens, VDO og Kienzle er den samme, 1381) Volvo'n sammenligner signalet ifra giver på girkassa (til skriver) med signalet ifra EBS-systemet. Dersom den merker differanse mellom de signalene får du ikke mer enn 1200-1300 i turtall, og det er ikke så ålreit å kjøre med. Er ikke noe særlig å tukle med signalet til EBS-systemet. Kjenner du noen som programerer om bilen til å kjøre fortere kan de fort miste jobben da alle disse programmeringene blir logget hos Volvo. (De ser hvem som gjør det, hvilken bil, ny og gammel verdi på k-tall) Skal ha en god unnskyldning til å øke fartsperra da. Skal man f.eks. bremse effekten på bilen må den fjernes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-350 Posted September 18, 2010 Report Share Posted September 18, 2010 Det enkleste er å sette på litt mindre hjul når man kalibrerer skriver'n, og bytte til større hjul etterpå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Posted September 19, 2010 Report Share Posted September 19, 2010 Man kan noen ganger øke topfart inne i "instrumentet", gå inn på "Fordonsinställingar, endre maksimalhastiheten til over 90, må bruk kode 5678 om de ikke er endra, men mere enn 90 fpår man neppe, fik opp maksturtallet fra 1800 på 460 der, stillte det på 2250, som er en fin mellomting mellom rødfelt, og der det er krefter., under kjøring merker jeg lte, men liker på ha muligheten. Satte toppfart på 100, men sperrer på 90, fær fremdeles det jeg tør i bakkene, og en lasteil er skremmende når man nærmer deg 110-115, 90 er fort nok. Quote Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Link to comment Share on other sites More sharing options...
kizzfloyd Posted April 6, 2013 Report Share Posted April 6, 2013 huff huff, vet om lastebil eiere som har funne ut hvordan dem lurer k-pass giveren. Liker det ikke, tenkt deg hvor mye kontroll du har over vogntoget når den passere 90km/t. med tanke på alle familefolk som færdes på veiene. skulle uhellet være ute er du "game over". Prøv nu å kjør lovelig, vet at det er snakk om tidspress og økonomiskehensikter for å kjøre fortere og ikke minst lengere en lovelig kjøretid. Men er man i lastebil gamet så må man følge reglene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.