Jump to content
Bilforumet.no

kizzfloyd

Bruker
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

About kizzfloyd

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 08/02/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Nye ting kværdag, dette er ei plaga.
  • Modell (eks S4)
    A4 quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Fagarbeider kode 5111
  • Motor (eks 1.6)
    1,9
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Alt som er etter loven bestandig
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Sørreisa
  1. Fikk prutet biln ned til 95k men det var ugler i mosen med selgern som hadde heftelser på biln. kom med masse syke finasieringssforslag. så jeg styrte unna. var heller ikke så mye utstyr på den.
  2. S6 4,2 snadder bil med stor S. Jeg er den typen som må undersøke masse og få frem mest mulig fakta før noen som helst avgjørelse blir tatt. Har nå funne ut at neste bil blir en A6 allroad. Ja sånn er bare den jungeltelegrafen, masse folk som snakker om det dem har hørt fra en kompis/nabo. Men sånn er bare denne verden ang det meste, så derfor har jeg lært at man må snakke med folk som har PEILING på tema. man går liksom ikke tell ei i kassa på rema for å få råd om hvilken elektrode man må bruke for å sveise syrefaststål med. Her om dagen fikk jeg en "akward ide" som jeg skal dele med dere som lese/følger med på denne lenken. Som sakt lengere opp har Jeg en audi a4 1,9tdi som er rullet 370000km utbetalt for x-antall år og koster meg bare 126kr i mnd. Denne biln er jeg veldig glad i, som guttunge var denne biln typen drømmebil i sitt segment. Jeg er som folk flest med vanlig jobb med helt grei lønn samt at man er familieman. endene møtes kvær mnd å man sitter med litt som man kan bruke på hobby, for hobby må man ha. For å ikke dra dette så langt ut så denne Ide`n jeg fikk: Viste dere at den første dieselmotorn rudolf diesel designet var ment for å gå på planteolje?? Bensinprisene i den tid hadde gått opp til 0,05dollar pr gallon(3,75l) siden han drev med landbruk og hadde utstyr gikk dette utover drifta har æ lest. Med sin utdannelse begynnte han å designe en Komprisjonsmotor som var ment til å gå på Planteolje. Rudolf Diesel - Wikipedia men plagdes med å kontrollere innsprøytinga for den var mer komplisert enn på bensinmotorer der blandinga ble sugd inn lamme lufta i den tid. ta dere tid til å lese disse linkene vis dere synes dette høres intressant ut: Energitilskudd.no - Frityrbil- "Miljøvennlig og Gratis"drivstoff! Energitilskudd.no - Hvordan kjøre gratis med brukt frityrolje? Velkommen til Selko Motor Dette er en kar jeg har gått på vgs med. Jeg jobber som mekaniker hos bfv og har jobbet hos scania og volvo trucks i en årrekke jeg skal bygge på dette systemet på min bil med egne løsninger som jeg gjerne vil dele med dere underveis. Avsluttet med å si at det er kjempe flott at det finnes folk som dere som deler kunnskapen dere har bygd opp på disse forum sider. Takker for all info jeg har fått om A6/a6 allroad. alle jeg snakker med om disse biler blir overrasket når jeg forteller dem det jeg har lært om disse bilene.Fordi dem har som alle andre ett inntrykk at dette er bruktbil i fra helvette pga disse dyre feilen disse bilene kan ha.men det er jo fordi han ola dunk i gata må rulle biln inn på ett merkeverksted som tar 1600kr i timen, da sir det jo seg sjøll at det blir dyrt.
  3. jeg fjernet, egr rør. kjøpte på ebay blind lokk med vag nr. demonterte turbo og delte den, gjort den rein pga den var kokset igjen av egr og veivhusdamp. renset innsug manifold pga den var 12mm med avleiring av egr og veihus damp. monterte sammen, funker som bare .... får 1,4bar å biln går som ei kula pluss at forbruket er gått ned til 0,42 på lang kjøring.
  4. Heisann. nån som kjenner likt med å heve fartssperra på en fendt 818??
  5. tar du ut sikringa til abs`n er fartsperrakobla ut. men er dette så lurt??
  6. kizzfloyd

    Fartssperre

    huff huff, vet om lastebil eiere som har funne ut hvordan dem lurer k-pass giveren. Liker det ikke, tenkt deg hvor mye kontroll du har over vogntoget når den passere 90km/t. med tanke på alle familefolk som færdes på veiene. skulle uhellet være ute er du "game over". Prøv nu å kjør lovelig, vet at det er snakk om tidspress og økonomiskehensikter for å kjøre fortere og ikke minst lengere en lovelig kjøretid. Men er man i lastebil gamet så må man følge reglene.
  7. Prøve kjørte en S6 98 4,2 v8 med automat en kompis har. Skulle aldri har gjort det!! Var som å komme til himmelen, kjørte til Tromsø for å få ett helehets inntrykk av hvordan biln var. Kjørte med et glis rundt kjeften, saken var det at jeg hadde tenkt til å kjøpe biln hos han siden jeg er ute etter en større famile bil, så han hadde en grei pris. men det dukket opp ting med biln på turn som gjor mæ skeptisk, når vi passerte vollan så begynte biler å blinke til meg, på innfartsveien så sluttet klima annlegget å fungere og biln dugget innvendig, en lastebil splæsa slafs på frontruta og vindusviskeren ville ikke fungere. tenke mitt på tur til tromsø. når vi endelig var kommet fram til nerstranda og jeg skulle parkere ville ikke gearkasse i neutral, den hadde vareopptelling kværgang æ prøve å ta den i revers,selv om biln sto i ro og æ hadde bremsepedaln inne. ringte kompisen og han sa at det var bare å skru avog på tenninga så var alt i orden. fikk endelig parkert biln, stoppet motorn så sjekka æ sirkinger med en gang alle var hel. så skrudde æ på tenninga så funka alt, tenker at det må være noe med tenningslåsen,siden div strømkretser døde. tok den inn på verksted for å se over biln, den hadde nettopp blitt eu-godkjent hos mekonomen verksted på finnsnes. men når æ begynte å gå over understellet fant æ slakk i casterstagene på bakstellet,masse slakk. ergo blie ikke noe bil kjøp. men tanken på en A6 surrer fremdeles rundt i hode dag og natt. letet opp og ned på finn.no og autodb.no etter en a6 med manuell etter den skrekk opplevelsen æ hadde med den gearkassa på S6. Fant en A6 Allroad 2,5tdi 2001mod med manuell gearkasse på finnsnes/silsand. Tok kontakt med selger, fikk avtalt prøvekjøring. Sir på god nord-norsk.. fy faen i helvette den var jo faen mæ enda bedre å kjøre en den s6`a. lufbelger og vaskebrettveier = himmel. var jo en drøm å kjøre, kjørte opp til BFV fikk den løfte opp i lufta for å se over den. Fant bare slakk i fremre øvre stag,og slakk i stabstagforinger, men den fikk opp et gult lys for luftfjæring på tur opp. Eiern sa at det brukte å komme når det var kaldt ute. Ble masse skriveri hær. men hva har du å fortelle om denne type allroad med manuell kasse. vil helst ha manuell fram for automat, får noia med tanke på kasse kan ryke. eiern av denne bil har bytta kam,luftbelger og hadde liggende ett komplett forstillingssett. men han forlangte 125000, biln er gått 280000km
  8. Kult at man får svar på disse forum sidene. Har tidligere bare vært leser.. prisklasse 80-130000kr Men er ingen stress for min del med bil handel.. Har bare funne ut at a6 allroad er bil æ SKAL ha etter kvært. Så man må tenke på lommeboka også dette er en biler jeg har sett mæ litt ut på finn.no Hva tenker du om disse? Audi A6 allroad TDI 2002, 202 000 km, kr 117 327,- - FINN.no - Mulighetenes marked
  9. "Har vært mye Negativ omtale om disse multilink systemet til VAG. Skjønner jeg godt med disse "ekstremt" gode veiene vi har hær i nord. Alt ifra vaskebrettveier, sporete veier og masse hull i veibanene. Disse forstillingene får seg masse juling." Jeg er i fra tromsø så kjenner godt til At statsbusjettet bare rekker til sinsenkrysset. Så ja har fått teste dem i Tromsø, vet alt om at den "maurtua".(tromsø) Vaskebrett veier pga nobina ikke klare å ta på flatmark pga hybrid/diesel motoren ikke er synka med gearkassene. Hullete veier, telehiv osv. Den veien Æ kjøre til og bra jobb kværdag er nok i samme kategori med "tromsø veistandaren" Kjører beredsakpsveien til Forvaret kvær dag, å dær går det ikke bare busser førr å si det slikt, dær går det TT(Tungtrekere med leopard) BV (Beltevogn) LTK(landtrengkjøretøy/atv) så ja forstillinga får seg juling så det holder. kjøpte biln når den var gått 260000,når er den gått 369000. Byttet komplett sett så vi får se kor lenge det holder på disse "gode" nord-norske veier
  10. Det som bekymrer meg mest er jo dette med cam akslinger som slites ut. Ser rundt på Forum sider at det er masse delte meninger om hva som er årsak til at camene ryker. Hører med kjent folk at dette er ett longlife fenomen, ergo at det skyldes service intervall på motor. Noen sier at det oljekvalitetsforskjeller. Hva som er Fakta etter på stand er vanskelig å skille ut Noen mener dette er ett fenomen på AKE motorer og noen Sier at BAU motorer er camene utbedret. Hvis det er noen der ute som kan komme med noe ren fakta opplysning på dette Cam fenomenet så hadde det vært veldig hyggelig at dere delte dette med meg
  11. Spent å se hvor mange km man kjører før leddene blir slitt.
  12. Da har Audien rullet 370000km. Hadde den på pkk, der var det mange 2ère på forstillinga og div foringer på bakstellet.. Jeg bestemte meg at siden denne biln er utbetalt og forsikringa bare koster meg ...kr i mnd og ikke minst den bruker jo bare 0,42l på mila. Så skulle jeg påkoste komplett Forstillingssett og Komplett Powerflex foringer til Bakstellet for min trofaste sliter. Har vært mye Negativ omtale om disse multilink systemet til VAG. Skjønner jeg godt med disse "ekstremt" gode veiene vi har hær i nord. Alt ifra vaskebrettveier, sporete veier og masse hull i veibanene. Disse forstillingene får seg masse juling. Med 5stk stag/ledd per side sir det jo seg selv at slakk blir det før eller siden. jeg satser på siden.. Kjøpte så ett komplett sett hos en kjentnorsk forhandler.. Siden jeg jobber som mekaniker for Kongeriket er jeg nysjerrig på hvorfor disse stagene blir så fort slitt??? Hva er årsaken?? Så jeg nappet av alle ringene som holder mansjetten fast over kula, til min store fortvilese så ser jeg med det blotte øyet at det er minimalt med greas/fett der. fettens oppgave i dette tilfellet er å smøre og holde ut vann. Jeg monterte sammen mansjettene og brukte ei nål som man setter på smørepistolen også presset jeg i fett på alle kulene, lurte nåla forsiktig mellom konen og mansjett. ER spent på om det funker og at stagene holder seg igjennom neste pkk time vill show. legger ved bilder for å illustrere my point. Håper dette kan være til hjelp før flere multilink eiere. [ATTACH]37496[/ATTACH] [ATTACH]37497[/ATTACH]
  13. Heisann alle dere som tar dere tid til å lese dette innlegget. Vurderer sterkt å bytte bil pga plass mangel i baksetet. Kjører rundt i en 96 mod audi a4 1,9tdi km368000 Her om dagen prøvekjørte æ en audi s6 4,2 98mod. Ungene stor trivdes i bak setet :-) For en bil dette var å kjøre, retningstabil og så å si ingen støy i biln, taklet di dårlige nordnorske veiene med glans. Ble helt forelska i denne type bil, hadde den på bukken for å se over den. biln var så å si strøken. Men merket meg at forstillinga ikke hadde Multilink, så mine tanker var at denne type forstilling er bedre en multilink pga den er jo full av stag som "kan" slites. Er litt skeptisk til a6 pga man har hørt mye negativ omtale om disse bilene. Alt fra automatkasser,motor, el feil ingen finner ut av. Hva bør jeg som ser etter? hva bør æ ikke se etter? er høy km noe man bør styre unna?? Kravet mitt er at det er quattro. Noen års-modeller man bør holde seg unna?? har sett på finn og autodb.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.