Gå til innhold

A3 1.8 starter ikke

Ranger emnet


joakim@hortensgutta

Anbefalte innlegg

Har en audi a3 1.8l som i dag plutselig ikke ville starte. Bilen tenner liksom ikke. Motoren og alt drar igang men ingen ting skjer.

 

Da mitt tanklokk ble frastjålet for ca 1 uke siden har jeg kjørt med reservetanklokk. Av den grunn tenkte jeg at det kunne være kondens som førte til at den ikke startet. Kjøpte derfor kondensfjerner og en dunke bensin og fylte på. Men dette hjalp fryktelig lite.

 

Prøvde å starte den ved hjelp av startgass, og da tenner den og motoren går 1 sekund før den dør ut igjen. Men da er det jo i allefall ikke tennplugger og denne biten som gjør at den ikke starter.

 

Er ikke lenge siden jeg hadde bilen på 120 000km service hvor ting som bensinfilter og sånne ting ble byttet så ville ikke tro feilen ligger i filtret heller, men det virker jo som om det har noe med bensintilførselen å gjøre.

 

Noen som vet om noen kjente feil på denne motoren eller spesielle ting jeg burde sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Dette hørtes da kjedelig ut!

 

Jeg tenkte, det kan jo være bensinpumpen som er gåen. Det skal være mulig å høre denne gå hvis man bare skrur på tenningen men tror man må være i nærheten av den siden den lager ikke mye lyd.

prøv det, er jo en billig sjekk i alle fall, selv om ny bensinpumpe koster jo litt.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg klarer å lurt en kamerat ned hit imorgen så vi kan teste vagcom da.

 

Er rimelig sikker på at det er bensin tilførselen som er problemet. Bilen starter jo hvis jeg brukerstart gass, men stopper igjen når den ikke har noe mer gass og tenne.

 

Noen andre forslag til ting som kan føre til at motoren ikke får bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, tror det kan være det. spesiellt når motoren starter bare den får litt start-gass. Bensinfilter kan være tett, men da ville du merket det en god stund, ikke sånn plutseilg.

 

Kan være feil på injection-dysene (lite sannsynlig), eller det som styrer de (ECU. Vet ikke om det er noen trykkregulator installert originalt i disse bilene men. Sjekk VAG-COM først, hvis det skulle være noe problem med det elektroniske i injection systemet burde den si i fra om det.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen igang igjen.

 

Hadde besøk av en bilkyndig kamerat med vagcom, og vi fikk bekreftet at det var motoren som ikke fikk bensin.

 

Etter litt leting fant vi ut at det kunne være greit å måle strømtilførselen til bensinpumpa, og her var det lite utslag.

 

Da sier min kamerat ut av det blå at startsperra har samme effekten, den drar igang motoren men ikke bensinpumpa, og av den grunn vil da bilen ikke starte. Vi koblet derfor strøm på pumpa (via sikring :P) og bilen startet.

 

Det viste seg da at det var masse rusk i sporet på nøkkelen som har skapt hele problemet. Jeg testet med reservenøkkelen og den startet lett som ingen ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig løsning var det, men ikke langvarig.

 

Bilen ville ikke starte idag igjen. Og nå står den litt lenger unna enn i gården min som den gjorde tideligere.

 

Igjen er det samme greia, gir jeg bensinpumpa strøm så starter den. Tar jeg vekk strømtilførselen stopper den.

 

Lurer på om det er selve styreenheten til startsperra som monger. Noen som vet om det er mulig å koble vekk den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår