Gå til innhold

Vurderer å kjøpe ny bil..

Ranger emnet


Ascona

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ascona

 

Som sagt, det er bare noe av det de har, vil du vite mer kan du jo bruke google.com litt.

Og det er vel bil vi diskuterer, er det ikke? F-16 har gjerne litt andre priser enn en bil, og man kan derfor bruke mye mer penger på blant annet HUD, det var GM som var den første bilprodusenten som leverte HUD.

 

Har hørt om de der tyske vraka ja, men ingen av dem er i nærheten av Sledgehammer uansett.

Trodde kanskje du kunne komme med litt flere da! Har søkt gjennom det meste jeg, men det var mye åttitallsdesign og teknikk..

BTW tyske vrak! Koenigsegg er konstruert og blir bygd i Sverige! Sledgehammer ja! Kan ta med Brabus, Alpina og AMG da!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Mondeo

Trodde kanskje du kunne komme med litt flere da! Har søkt gjennom det meste jeg, men det var mye åttitallsdesign og teknikk..

BTW tyske vrak! Koenigsegg er konstruert og blir bygd i Sverige! Sledgehammer ja! Kan ta med Brabus, Alpina og AMG da!

 

Hverken Brabus, Alpina eller AMG er en produsent såvidt jeg vet..

Callaway som bygde Sledgehammer er en bilprodusent, som bygger biler med egne rammenummere.

Sledgehammer er desverre en modell som ble bygget i kun ett eneste eksemplar, men den kan fortsatt bygges på bestilling, dersom noen vil ha en sånn.

 

Var det ikke sånn at Koenigsegg ikke bygges mer? brant ikke fabrikken ned, og var det ikke sånn at dem ikke tjente no penger der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Hverken Brabus, Alpina eller AMG er en produsent såvidt jeg vet..

Callaway som bygde Sledgehammer er en bilprodusent, som bygger biler med egne rammenummere.

Sledgehammer er desverre en modell som ble bygget i kun ett eneste eksemplar, men den kan fortsatt bygges på bestilling, dersom noen vil ha en sånn.

 

Var det ikke sånn at Koenigsegg ikke bygges mer? brant ikke fabrikken ned, og var det ikke sånn at dem ikke tjente no penger der?

Så vidt du vet ja, men med skylappene på er det vel begrenset hva du vet!

:cool:

Brabus og Alpina gir bilene egne chassisnr, og de er nok bilprodusenter i større skala enn Callaway! Er litt usikker på AMG, men vi har jo i tilegg RUF..

Fabrikken til Koenigsegg brant ja, men det er ikke nedlagt! Heller ikke Chevrolet tjente penger de to første årene.. Det kreves tross alt litt investeringer for å starte en bilfabrikk!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Så vidt du vet ja, men med skylappene på er det vel begrenset hva du vet!

:cool:

Brabus og Alpina gir bilene egne chassisnr, og de er nok bilprodusenter i større skala enn Callaway! Er litt usikker på AMG, men vi har jo i tilegg RUF..

Fabrikken til Koenigsegg brant ja, men det er ikke nedlagt! Heller ikke Chevrolet tjente penger de to første årene.. Det kreves tross alt litt investeringer for å starte en bilfabrikk!

 

AMG er definitivt ikke noen produsent, de er jo å regne som et varenavn på diverse utstyr til Mercedes, hverken mer eller mindre.

 

Jeg har ikke skylapper i noen retning, noe lista over noen av bilene jeg har hatt bør vise ganske tydelig.. Du kan se signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Du snakker om testprogrammet der man får ei ekstra stjerne bare man har sånn blinkende lampe som minner folk på å ta på sikkerhetsbeltet?

Det anser jeg som direkte latterlig.

 

Svært så trangsynt du er da, jeg tenker selvsagt på konsekvensene av testprogrammet, og kom ikke å fortell meg at det ikke har påvirket bilprodusentenes vilje til å gjøre en bedre jobb.

 

Og, ja jeg er også uenig i noen aspekter av EuroNCAP, du nevner jo selv ett av dem. Det deles ut stjerner, ja, men det ligger poeng til grunn.

 

EuroNCAP.com

 

BTW: Sledgehammer ble laget av Callaway, så den er jo heller ikke et rent GM produkt så vidt jeg kan skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

BTW: Sledgehammer ble laget av Callaway, så den er jo heller ikke et rent GM produkt så vidt jeg kan skjønne.

 

Det er helt riktig, men mitt poeng var jo nettopp å få frem hvor overlegne amerikanske biler er, og Callaway er jo et amerikansk selskap.

Man kan vel egentlig kalle den et samarbeid mellom Callaway og Lingenfelter, som kjent var det John Lingenfelter som kjørte bilen da de skulle finne ut av toppfarta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ascona for en flott tråd. Har virkelig lært utrolig mye her, amerikanske biler er jo rett og slett overlegne. Dem kan kjøres uten kjøleveske og har et kjølesystem bygd for å kjøre i ørken.

Alt det her gjør jo at ALLE forkaster planer om å kjøpe nazitraller og riskokere.

 

PS: så bare litt på avataren din ascona, 50% av bila dine har enten blitt vraka/havarert 5vrak og 2havari(av 14biler)...uffda.

Member Of Xgang Racing Team

www.xgang.net

 

Nissan 200sx s13 (vraket etter 12timer)

*Mazda 626 2.0 i 16v (solgt)

*BMW 318i( http://tinyurl.com/3dx3s )

*Nissan Bluebird Turbo(en uke)

*Motorhispania Rx 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by xitius

PS: så bare litt på avataren din ascona, 50% av bila dine har enten blitt vraka/havarert 5vrak og 2havari(av 14biler)...uffda.

 

Det heter signatur det, avataren er bildet til venstre for innlegget.

Men jeg har jo hatt en del mer biler enn de i signaturen min, har bare ikke giddi å ha med alle/ikke husket, osv..

Det har nok litt flere vrak enn de 5 også, har jo brukt bilene ganske heftig..

Og havari er sånt som skjer, på granadan raste registeret, på 80en ville ikke girkassa være med lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, trekker tilbake alt jeg sa da..brukte jo feil ord.

 

ble faktisk overrasket over hvor overlegen amerikanske biler er jeg, helt sjokka.. :D

Member Of Xgang Racing Team

www.xgang.net

 

Nissan 200sx s13 (vraket etter 12timer)

*Mazda 626 2.0 i 16v (solgt)

*BMW 318i( http://tinyurl.com/3dx3s )

*Nissan Bluebird Turbo(en uke)

*Motorhispania Rx 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Du snakker om testprogrammet der man får ei ekstra stjerne bare man har sånn blinkende lampe som minner folk på å ta på sikkerhetsbeltet?

Det anser jeg som direkte latterlig.

 

Fra en arrogant jævel som aldri kan innrømme at han kan ta feil tar jeg dette som at du mener å latterliggjøre hele EuroNCAP med dette utsagnet. Det ville jo vært typisk deg å komme med usaklige kommentarer til ting du ikke klarer å motargumentere. (jeg har ikke noe spesielt forhold til NCAP men jeg liker ikke måten du oppfører deg på)

 

Og faen, jeg glemte å nevne, folk drar fram tabeller over vekten på motorene; Audi-femmer og den Northstaren, man ALLIKEVEL klarer du å holde på ditt. Det er faen meg helt utrolig. "Kom til meg så skal vi veie den"... nei "Kom til meg så kan du suge kukken min" sier jeg. Jeg kjenner deg ikke men du må være en stor tufs. Og den syns jeg du fortjener å høre. For jeg har lest SÅ mange tråder og innlegg av deg som er helt bak mål.

 

Nå ville det vel vært typisk deg å be andre DOKUMENTERE hvor du har sagt det og det og oppført deg tåpelig. Men det kommer jeg ikke til å gjøre når jeg regner med det er ganske tydelig for andre medlemmer her på forumet, selvom du sannsynligvis er helt blokka og ikke ser det selv.

 

 

oldguystfu.jpg

 

 

IMHO.....

 

(Jeg blir bare så provosert av Ascona..)

 

mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår