Gå til innhold

Vurderer å kjøpe ny bil..

Ranger emnet


Ascona

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Mondeo

Nå fant jeg bare 2004 modellen, 4,6 L V8 alu blokk/topper, doble overliggende kammer 275 HK! So what? Var 95 modellen råere, så fortell meg hvor jeg skal lese!

 

Vel, du glemmer å sjekke opp mer enn de helt basic tingene..

Hva skjer hvis den går tom for kjølevæske foreksempel?

Hvilken europeisk motor har et tilsvarende system, og har hatt det siden 95?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er faktisk ganske fancy den Northstarmotoren. Har lest om den før.

Den kutter ut en og en sylinderbank, og kjører luft igjennom for å kjøle hvis den har problemer med varme, er det ikke slik?

 

Og bytter om når den andre begynner å overhete..

 

Jeg må innrømme at det er fancy!

Hvilke biler leveres denne motoren i?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Den er faktisk ganske fancy den Northstarmotoren. Har lest om den før.

Den kutter ut en og en sylinderbank, og kjører luft igjennom for å kjøle hvis den har problemer med varme, er det ikke slik?

 

Og bytter om når den andre begynner å overhete..

 

Jeg må innrømme at det er fancy!

Hvilke biler leveres denne motoren i?

 

Det er helt riktig Eirik..

Den motoren leveres i blant annet Seville STS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Ja og opel (og mange fler så klart) har bankesensor.

Like imponerende :cool:

:op

 

Hehe, var du seriøs nå?

Da skjønte du ikke mye av det som ble skrevet over her.

 

Edit: Upps.. Ser ut til at jeg leste for fort.. Trodde du misforstod sylinderbank og bankesensor.. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i h... har bruk for det! Når en bil har for lite kjølevæske får du som regel et varsel i form av en lampe! Går den varm går temperaturen opp og du bør stoppe! Før eller siden vil en kjølevæskelekkasje føre til at det blir tomt for kjølevæske! Den fantastiske Northstar motoren går kanskje litt lenger før du må stoppe men.. Kan ikke akkurat kalle dette revlusjonerende, mer en unødvendig gimmick! Det er en løsning på et problem som ikke eksisterer!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Hvem i h... har bruk for det! Når en bil har for lite kjølevæske får du som regel et varsel i form av en lampe! Går den varm går temperaturen opp og du bør stoppe! Før eller siden vil en kjølevæskelekkasje føre til at det blir tomt for kjølevæske! Den fantastiske Northstar motoren går kanskje litt lenger før du må stoppe men.. Kan ikke akkurat kalle dette revlusjonerende, mer en unødvendig gimmick! Det er en løsning på et problem som ikke eksisterer!

 

Det ER faktisk et problem i ørkenområder blant annet..

En slange kan sprekke uten forvarsel, noe som fører til at de fleste biler må stanses med en gang, en bil med Northstarmotor kan man kjøre noe sånt som 120km, altså 12 mil før man må stoppe..

Det er andre ting som er forut for sin tid med den motoren også, men selveste skylappen Mondeo ser jo ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest meg til så er nettopp kjølingen det mest fancy ved denne motoren.

 

Ellers skryter de av at blokka er aluminium og at det er overliggende kammer og variable ventiltider.. :rolleyes:

Pluss at de har fordelerløs tenning, med en coil per to sylindre.

 

Bortsett fra kjøling da, så er det lite som er mer fancy en motoren i nissanen min, men der er det en coil per sylinder. :)

 

Men at den er avansert er det jo ingen tvil om, men den var ikke så superduper som jeg husket at den var.

 

http://www.draac.com/iframe-layout1/page3.html

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår