Gå til innhold

V70 som fjusker....

Ranger emnet


kkgravdal

Anbefalte innlegg

Har en V70 2,4 turbo -00. Nå vil den ikke over 4000 omdr., samt at når jeg gir full gass gearer den bare ned, samtidig som alt draget blir borte. Kan bare gi litt forsiktig gass, selvom den da også fjusker... Byttet til nytt gasspjeld på den, uten at det hjalp noe som helst. Noen som vet hva det kan være? Den er chip- trimmet med PPC- tuning fra BSR, men fjusker like mye om jeg kjører bilen tilbake til "originalt"..

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plugger,pluggkabler, rotor og fordelerlokk er en fordel å gå over og sjekke. Kan jo evnt være luftmassemåleren som fjusker og...

Og om du har skiftet gasspjeld så har du sikkert lastet ned ny programvare? Hvis ikke ville den jo antagelig ikke startet i det hele tatt,enten det, eller den vil være som den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plugger,pluggkabler, rotor og fordelerlokk er en fordel å gå over og sjekke. Kan jo evnt være luftmassemåleren som fjusker og...

Og om du har skiftet gasspjeld så har du sikkert lastet ned ny programvare? Hvis ikke ville den jo antagelig ikke startet i det hele tatt,enten det, eller den vil være som den var.

 

Ny programvare ble lastet ned.. Bilen oppfører seg likt før/etter bytte av gasspjeldet. Den går fint på tomgang, men det er det at den ikke takler at jeg gir for mye gass på en gang. Da "dør" den på en måte... Vanskelig å forklare.. Ingen vits i å gi for mye gass, når jeg slipper opp gassen da, nøkker den til litt, før den gir seg igjen..

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde av LMM, og tok det eneste jeg hadde på sprayboks.. Dusjet føleren med startgass, i håp om det kunne hjelpe. Kunne ende opp med en defekt LMM, men pokker så lei fjuskingen, så måtte bare prøve. Satte det sammen igjen, og håpet bare på det beste. Startet opp bilen, rygget ut av gårdsplassen. Ga forsiktig gass, og kjente at det var noe annet nå. Kom meg ut på hovedveien, og krysset fingrene for at det fortsatte like bra. Jada, det gjorde det:). Kjørt noen mil nå, og den går fortsatt likt:). Eneste virker som at turbotrykket ikke kommer for fullt... Men det får jeg se på senere.

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du med power filter?

 

Jeg har kjørt med K&N kon filter en stund på min, men en dag sa MAF`n takk for seg, skal ikke mye olje og dritt til for at den går dunken.

 

Ny koster den nette sum av 3300,-

 

Men stopper bilen din av deffekt MAF en plass hvor den helst ikke skulle ha stoppet så er det bare å nappe ut kontakten på den, så fyrer den med en gang igjen.

Bare et lite tips ;)

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du med power filter?

 

Jeg har kjørt med K&N kon filter en stund på min, men en dag sa MAF`n takk for seg, skal ikke mye olje og dritt til for at den går dunken.

 

Ny koster den nette sum av 3300,-

 

Men stopper bilen din av deffekt MAF en plass hvor den helst ikke skulle ha stoppet så er det bare å nappe ut kontakten på den, så fyrer den med en gang igjen.

Bare et lite tips ;)

 

Kjørt med åpent filter i 3/4 år, tok det av for 2 mnd siden. Så det er nok det som har gjort mye av skylden for dette. Orket heller ikke "maset" med åpent filter. Bråket for mye syns jeg.. Men det var filter uten tilsatt olje. Bestod av masse "tynne tråder" bare...

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ny programvare ble lastet ned.. Bilen oppfører seg likt før/etter bytte av gasspjeldet. Den går fint på tomgang, men det er det at den ikke takler at jeg gir for mye gass på en gang. Da "dør" den på en måte... Vanskelig å forklare.. Ingen vits i å gi for mye gass, når jeg slipper opp gassen da, nøkker den til litt, før den gir seg igjen..

 

en 2,4t 2000 modell skal ikke ha problemer med at du gir på formye gass. Det er jo dette det elektriske gasspjellet skal hindre ved at spjellet ikke åpner mer enn det ECU mener er riktig. Du får feil blandingsforhold. Sannsynligvis vil det hjelpe om du får sjekket gasspjellet en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 2,4t 2000 modell skal ikke ha problemer med at du gir på formye gass. Det er jo dette det elektriske gasspjellet skal hindre ved at spjellet ikke åpner mer enn det ECU mener er riktig. Du får feil blandingsforhold. Sannsynligvis vil det hjelpe om du får sjekket gasspjellet en gang til.

 

Nå har jeg skrevet i tråden at jeg har funnet feilen, og det var lmm.....

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår