Gå til innhold

Audi 80 2,6 Avant quattro

Ranger emnet


HusebyRS

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har fått et tilbud om å kjøpe en Audi 80 2,6 Avant Quattro for rundt 45.000kroner.

Av utstyr kan jeg nevne beige skinninteriør (med den valige slitte venstredelen på ryggen på førersetet), aircontition, elektriske vinduer og stor Defa-pakke.

Den har snart gått 300.000, men absolutt alt av servicer er tatt og har byttet masse i understellet/styringen.

 

Onkelen min, som er nåværende eier sier det største problemet er at det er en lyd i motoren, skal høre litt nærmere på dette..

Men er dette noe bra deal?

Er litt usikker selv, etter å ha lest om at V6-motorene ikke er så holdbare og slikt, + at det er en stasjonsvogn og litt for mye plass for meg...men det siste er en bagatell.

 

Får låne bilen et par dager en av de kommende ukene for å teste den, og se litt på den.

Er det noe jeg må huske å se etter?

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lyden i motoren er nesten lokalisert.

En mekaniker så på den og sa at det var enten en av reimene eller vannpumpa.

Et par bilder av bilen:

DSC00016.jpg

DSC00015.jpg

DSC00014.jpg

 

Dårlig med tips her egentlig, med tanke på hvor mange mennesker som sitter inne med masse informasjon om Audi 80er her!

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt kul vinterbil, sinnsykt kul lyd i motor, gromt bånndrag, men desverre en dårlig motor...

Problemer med toppene på de V6'erne...Lett for at de begynner å bruke olje. Hadde en akkurat maken en kort periode, og likte den godt. Eieren før meg hadde blåst 50K på Møller i nye topper etc, og han som kjøpte den av meg fikk problemer med toppene etter et halvt år...

Men har bilen gått problemfritt fram til nå, så kan det jo virke som den holder da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker bittelitt olje tror jeg og er blitt kjørt av en eldre herremann siden den var ny før onkelen min kjøpte den i vinter...

Er mest redd for å måtte punge ut med store uventa summer!

 

edit: har fått låne den nå i to uker for å prøve den litt...

prøvekjørte istad, bremsene er veldig dårlig og må abolsutt byttes, clutchen tar langt ute og ulyden fra motoren er litt skjennerende når man står utenfor.

Ellers er alt bra, fin og fast i styringa og girkassa, ikke noe utprega sliten i lakken, bortsett fra to små dørbulker på høyre bakdør og påbegynnende rust under vindusviskeren bak (skrapte vekk rusten og smørt på et middel som skal spise opp rusta, bare for å gjøre noe med det)

 

Motoren trenger absolutt justering, for den var veldig dau, og det nevnte gode bunndraget var absolutt ikke der.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Liker ikke at den bruker olje...

Er jo positivt at den er pent kjørt, men spørsmålet er jo hva som skjer når du tar over, går ut ifra at du er litt tyngre i høyrefoten?? :D

 

Er ikke en lett avgjørelse, det er absolutt en fresh bil med gromt drag!!

Selv hadde jeg gått for en competition utgave (Les: IKKE V6), men denne ble vel ikke levert i avant...

 

Btw, 80 Quattroen jeg hadde var oxo fullstappet med utstyr inkl. defa pakke..Visstnok en rederfrue som hadde hatt den.. :)

Det er ikke samme bilen??

 

Din ser nok litt grønnere ut..

 

P1010251-2.jpg

P1010274.jpg

P1010279.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... :)

Bilen er knallfin den, men som sagt har det vært motortrøbbel med den.

Når jeg kjøpte den fikk jeg med kvitteringer på 50K i påkost for nye topper osv...Jeg hadde ikke bilen så lenge ettersom jeg byttet den bort i en 900RR med en kar ifra Rjukan.

Prata med han en stund senere, og da hadde han hatt problemer med oljeforbruk..

Vet ikke eksakt hva det var, men det er jo ikke noe godt tegn da...

 

Jævlig kjipt, for bilen er i veldig god stand ellers..

Skikkelig fin å kjøre og grom lyd! Finnes ikke mange med så mye utstyr heller, og den der var svinedyr når den ble kjøpt inn...Tror den kosta 700.000,-

 

Tar du deg jobben med å plukke ut motoren og overhale den, får du deg en knallfin bil, men det er mye arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si at alle er dårlige, men jeg vet at mange sliter med oljeforbruk på de...

Akurat samme med Audi S4 V8 motorene...

2.5 TDI V6 fram til ca. 2001 modell er heller ingen høydare...

 

Rekkefemmern er den beste motoren de noengang har laget!

Funker godt både som 2,2 bensin og 2,5 TDI...Sjelden noe alvorlig feil med de...

(Dette er min mening da..)

:camper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår