Gå til innhold

staverh`s Kadett C prosjekt : 2,3L 16v Turbo

Ranger emnet


staverh

Anbefalte innlegg

Da har jeg helgens oppdateringer klare her :)

ikke så mye bilder da .

 

Men fikk startet bilen . Her ser dere osilioscop funksjonen på DTA software , dette er da Crank føleren (Veivaksel føler ) med 60 - 2 tannhjul .

Bilde001.jpg

 

Her er ledningsnettet til hjernen , begynner og bli litt bedre , men ikke enkelt og få sammen den kontakten :)

Bilde000.jpg

 

Og helt tilslutt , Bilen startet :) litt problemer med og få Lambasonden til og virke , men skal se på den neste helg .

 

 

PS : Det er også montert Catcams Kammer fra mobeck tekniske ;)

gauldalgatebil

 

If sex is a pain in the ass...

you're doing it wrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

var det noen her oppe som snakket om turbo havari ..... Turoneticsen tok kveld etter 1 km . . . grunn er det ingen som vet , både olje tur og retur var testet før kjøring og det var helt topp . Det var da en brukt turbo , men en kompis som hadde den før så jeg vet at den var bra da . den har ligget hjem til meg i 1 år , men det skulle vel ikke ha noe og si . det var faktisk så mye slakke i turboen at den hadde tatt i huset på innsug-siden . :(

 

Så jeg måtte da kjøpe ny, ble Garret , levert av bjørnstad bil , kulelager turbo til ca 420 hk , med mulighet for oppgradering . . men det trengs vel ikke med det første .

 

Turboen er ikke blitt levert enda , men er lovt og få den til helga , da jeg skal til de og mappe og bremse bilen mandag den 27aug . dårlig tid ?? tjaa ...

 

Håper og klare og stille på lånke den 2 sep :) det blir da jomfruturen :) vis ikke noe nytt tar kveld i bremsebenken da . .

gauldalgatebil

 

If sex is a pain in the ass...

you're doing it wrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kult prosjekt du har på gang der må jeg si... Digger disse motorene, og gamle opel er jo ikke så værst å se til de heller:)

Har selv en 190 2.3-16 m/2 delemotorer, samt en Ascona b. Har lekt en del med tanken på å få ned benz-blokka i opel'n, men det som bekymrer meg mest er bunpanna og traversen. Snur bunnpanna samme vei på ascona og kadett, slik att du får samme problem. Og i såfall vil du da "snu" sumpen på panna og flytte røret med sila? Eller? Vært kult med litt flere bilder av prosjektet:) Lykke til...

-94 MB C180

-86 MB 190 2,3-16V

-81 Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få kjøpe en av dele motorene dine så skal jeg gi deg hjelp ;)

 

nei da , Det som var det værste med motorbytte var bunnpanne og tunnel . bunnpanna måtte sveises om slik at sumpen kom forran traversen og når jeg selvsagt skulle ha motoren lengst mulig bak så ble ikke det noe lett jobb . har en ca 10 cm sump i lengde retning og ca 40 cm i bredde . går på bare 3,5 l . Loddet om sugerøret ja . . får samma problemet med bunnpanne i kadett og ascona ja .

 

tunnelen måtte bygges om hele turen for og få plass til gearkassen . er seff mulig og bruke opel kassa vis man lagger en overgangs flens . men den er da ikke så sterk . .

 

motor fester er ganske greis da innfestningen på motor og travers komm rett over for hværandre .

 

En utfordring som kanskje mange ikke tenker over er giroverføringer . jeg skaffet meg et komplett system fra benz som jeg bygde om . kortet inn litt her forlenget litt der osv :)

 

Clutch : på MB kassa så er det hydraulisk clutch , lette lenge etter en universal pedalboks med hydralisk clutch og mulighet for bremsekraftforsterker men det var ikke og oppdrive .. så løsningen der ble og ta et pedalsett fra MB og bygge brems og clutch pedal inn i kadettten .

 

Vifte reim , da jeg ikke skulle ha servo pumpa noe mere så måtte jeg finne på noe lurt med reim straming . løsningen ble da og bygge om dynamo festet slik at jeg hadde stramingen på den slik som gamle opler ;)

Endelig er alt dette på plass :)

gauldalgatebil

 

If sex is a pain in the ass...

you're doing it wrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt prosjekt! Alltid likt både gamle bakhjulstrekker opler og 16v Mercer, så bilen din hadde jeg virkelig likt å sett en gang! Har ingen bilder av alt ferdig, sett under fra? Og i motorrommet gjerne. ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår