Gå til innhold

Audi 80 B4

Ranger emnet


AudiB4

Anbefalte innlegg

Tenkte å style opp Audien min litt til høsten.. Dette er min første bil som jeg kjøpte i Mai et par dager før jeg ble 18.. Bilen har bare hatt eldre eiere og fulgt opp det meste av servicer.. Den har gått 175.000km, den er strøken i Interiøret og i topp teknisk stand. Det som er å plukke på er lakken som er litt sleten.. Det står en 2.0 liters innsprøytnings notor som er en del for dau, har lyst å få rundt 150hk i den.. men har ikke peil på hvordan:P Så bare kom med forslag;D

 

Ting som skal gjøres:

Nye felger 17"/18"

Takforlenger

Lister over lyktene

Omlakkering sort metallic (Skal lakkes veldig snart)

Stero (Foreløpig har jeg bare kjøpt 2x10" audiobahn 800W RMS sub)

 

Ting Som er under vurdering:

80 cab front-fanger (Har du en å selge?)

Trimming (kom gjerne med forslag vist dere har peil)

 

Jeg trenger en frontfamger fra 80 coupe eller 80 cab! Har du en jeg kan kjøpe?

 

DSC00003.jpg

Bilen sånn som den er nå

 

Nå har jeg fått bestilt noe små-stash til bilen fra superstyling.no noen øyelokk og en bakruteforlenger.. 1200 for begge tingene;) ikke så værst pris det?

AU-001011.jpg

AU-00501020BAKRUTESENKER.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, må dra frem lesebrillene. Beklager det!!

 

Men ut ifra hva jeg vet er "normal" prosedyre for å hente ut mer

av tilsvarende Bosch Jetronic styrte motorer med 2V teknikk (les;

Golf 1/2);

- 268° eller 272° kam og justerbart kamdrev (JEG ville hørt med Velox Motor)

- nytt 4-2-1 grenrør inkl bandasje og komplett eksos

- Innsugssiden er litt begrenset pga mengdefordeling/luftmåler enheten, men et tips kan være et sports innsatsfilter og å få skjermet av fra eksosrøringen med aluplate e.l. for å holde innsugstemperaturen lavest mulig

- Portet topp, evt litt planing

- Som for 2.3E, man får chip til disse bilene men de endrer kun på tenningen. Mulig dette er overflødig om du skrur på fordelerlokket.

 

Og det blir nok ikke billig ;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare kjøpe et turbokit, motoren tåler litt mer enn 150 hk uten bytte av stempler mm. Dette sammen med datasprut (som også styrer tenningen) vil du ha et potensiale på langt mer enn 200 hk, ville stoppet på maks 180 med original motor. Prislapp, rundt 20k ;)

Alternativt som EyeLid sier, trimkam gir en del mer effekt. Sammen med porting koster dette under 10k og 150 hk gjerne innen rekkevidde :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da fikk jeg noe å tenke på;) Hadde vert morro og fått noe mer ut av bilen, så er mye mulig det blir noe mer hp i bilen.. Setter pris på all respons for selv så har jeg ikke mye peiling når det kommer til motor.. Jeg har heller litt mer peil på det å få bilen til å se "clean og pen" ut, men samtidig oppnå et eget særtrekk over bilen.. Takk for respons;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har fått deg der.

Om du legger 20k i turbo til den motoren, så like greit å investere 20k i en A4 1.8T motor.

 

80 cab/S2 fanger gjør seg godt, tar seg bra ut.

kanskje kombinasjon med competition s2 bakfanger eller RS2 bakfanger med refleksplate og vinge fra competition.

RS2 speil og RS2 linselykter og kanskje med originale RS2 "sideskjørt"

Vil heller gå for noen original deler istedet for noe plastikk.

Kanskje jeg har liggende noen meget pene 18" med gode dekk.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det;D Var litt skeptisk til en orginal 80 i starten, var ikke akkuratt den motor str jeg hadde tenkt meg.. Men jeg ble jo veldig fornøtd med bilen når jeg fikk kjørt den en stund, selv om den skulle vært en del sprekere så er det helt greit for daglig kjøring.

 

S2 fangeren bestemte jeg meg rimlig fort for at den skal jeg ha, etter jeg så den på en annen B4 i en annen tråd. Greit,, den er jo typisk dyrere enn en riger-fanger men den tar seg jo bedre ut og ser mere "hel" ut. Pluset med en orginal S2 fanger er jo at man slipper og å kjøpe skjørter og bak-fanger.. Man kan jo også som du sa få på en S2 bakfanger, dette vill jo gjøre at bilen får et mere "komplett" helhets inntrykk.

 

Har mangle planer for vurdering, men de som jeg vertfall til nå har slått fast er S2 fanger, 17" eller 18" felger, bakruteforlenger, lister over lyktene, hviteblinklys og omlakering som jeg allerede har bestilt.

 

Motormessig har jeg egentlig bare hatt noen ville ideer sammen med kameraten min når vi har vert ute å kjørt.. Går på å prøve å putte en RS 4 motor i en 80 og mange andre dumme ideer som man i realiteten bare kan glemme:P (men vi har vell egentlig bare ment det som en kødd også da, hehe) Men det utelukker selvfølgelig ikke en forandring i motorrommet, for det kunne trengs. har bare litt lite peil når det kommer til det.

 

Falger ja, har ennå ikke kjøpt meg felger så er åpen for tilbud;) Er en del kresen på utseende på bilen (fordi det er der jeg stiller sterkest når det gjelder bil) men vist du skulle ha noen bilder av dem er det bare å sende så skal jeg se nærmere på det;)

 

 

Takk for at dere svarer så bra til det jeg trenger hjelp til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS4 motor blir vel litt drøyt? :D

men A4 1.8T AEB motor er ikke så problematisk. motor passer fint nedi motorrommet.

 

http://smg.photobucket.com/albums/v632/antevalente/Audi%20B4Q/

 

Noen bilder av de felgene.

Får jeg til å bygge om til 5 bolt kan du få kjøpe disse om du liker de.

Jeg har klart å investert en del lapper i org.deler: RS2 lykter, RS2 bakfanger med refleksplate og åpner. S2 fanger og S2 interiør samt RS2 speil og RS2 grill

Tenkte også på bakrutesenker. Får vurdere det nærmere.

 

18" tar seg bra ut. Sporet faktisk veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja RS4 ha:P nei det var egentlig en kødde sityashon i bilen:P

 

Men så litt på bildene dine og syntes at du har fått til en veldig tøff og samtidig pen bil;) Spoileren er vell kanskje orginal? men den kler jo bilen veldig godt;) fete felger, men hvor fikk du tak i instrumentpanelet? det var bare sykt stilig;) bilen din har mye av det jeg skal gjøre;) så det er bra med litt hjelp fra en som har gjort en del av det samme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spoileren er levert orginalt på audi 80,har samme spoileren på bilen min jeg også:

IM000006.jpg

 

skal du kjøpe den fra audi forhandler,så koster den ca 7k + lakkering,spoileren er laget i alu tror jeg.

 

ang instrumenpanelet,vær forsiktig,hvis ikke så må du gjøre det samme som meg,kjøpe nytt:angry:

speedometeret ble ødelagt når jeg tok ut nålen:wonder:

så jeg ga f i plasmaskiver

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår