ole12 Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Heisann. Er nå dritt lei av den her vedlikeholds kompressoren. Og har lyst å bytte ut med noen som ikke trenger vedlikehold. Tenkte på turbo, men hørt at lysholm også skal gjøre susen. Hva er billigst og rimeligst? Er det bare å kjøpe et turbo/lysholm-kit å montere det på? Hva vil gi mest ytelse for penga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smartpnts Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 lysholm holder leeeeeeenge. bare husk å kjøp et silence kit^^ gir passe med lyd sies det:p er et klipp på youtube. må vel overhales hver 200 000 den lysholmen. Presse er jo litt diggere vel.. gir hele veien:p Men er nok maaaaange her som vet mer om den enn meg. mouh tro... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Har selv hatt lyst på lysholm, men aldri hatt tid/penger til det. Kjører nå en godkjent turbo corrado, rimelig fornøyd med dette. Men savner litt power i nedre register som første corradoen jeg hadde med glader :) Blir snart litt mere trim på meg, oppmot 1.5bar :) PLX R500 er snart på vei :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Jeg vil selv anbefale Lysholm med lyddemper, men om det er så mye billigere enn turbo er jeg ikke så sikker på, da jeg ikke vurderte dette en gang når jeg skulle ha nytt ;) Men bare ikke gjør samme feilen som meg, å bli overivrig og kjøre med for lite ladehjul på en motor som har gått langt ;) jeg kjørte med et ladehjul som ga meg ca 1,2 bar og jeg rakk akkurat og kjøre inn pressa, for så at hele greia tok kvelden ved første skikkelige pådraget ;) for meg så var det veivlagrene som tok kvelden, men dette tror jeg nok gjelder turbo også, når det kommer til å bli overivrig ;) men det til side. jeg syns instalasjonen var helt OK og alt av instruksjoner og slikt som jeg fikk fra BBM som jeg da bestillte at av, var helt topp.. heller ikke noe å si på Servicen og email-hjelpen fra de. Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hva er egentlig forskjellen med og uten lyd-demper? Har egentlig sansen for høy lyd. Hva mener du med kjøre med mindre ladehjul vis motoren har gått langt. Min nærmer seg vel 190.000km. Skal snart over overhales. Skal vertfall overhales før ny kompressor/turbo kjøpes inn. Men hva anbefaler dere? Turbo eller lysholm kompressor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hva er egentlig forskjellen med og uten lyd-demper?Har egentlig sansen for høy lyd. Hva mener du med kjøre med mindre ladehjul vis motoren har gått langt. Min nærmer seg vel 190.000km. Skal snart over overhales. Skal vertfall overhales før ny kompressor/turbo kjøpes inn. Men hva anbefaler dere? Turbo eller lysholm kompressor? min motor hadde gått ca 200K når lysholmen var innkjørt og da tok veivlagrene kvelden, men du sier o at du skal overhale motoren først og da vill jeg nok byttet ut disse med noen forsterkede ;) vel, det eneste lyddemperkittet gjør er å sørge for at returen ikke går ut i friluft, og da slipper du den "dump" lyden. det er mange som liker "dump-lyd" men den lyden du får av "lysholm-dump" den liker du ikke over tid.. den er veldig intens... Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Vil det bli noe ytelseøkning av å bytte til lysholm kompressor? Altså HK/NM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Vil det bli noe ytelseøkning av å bytte til lysholm kompressor?Altså HK/NM? vel, det kommer helt ann på om du velger mindre ladehjul eller ikke det.. Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 noen som vet hvor man bestiller til G60? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 noen som vet hvor man bestiller til G60? Hvis det er Lysholm kompressor du spør om, så kan dette bestilles fra http://www.bahnbrenner.com. Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2.0_G60 Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Hørte med BBM for 1 måned siden, og lysholmer kit'et kom ikke på lager før over nyttår. Men, skader sikkert ikke å høre på nytt. Siter Nissan 200SX -97' Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt) Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 BBM kan nå ikke levere lysholm presser før mai/juni 2009. Så med mindre du finner en brukt er det bare å turbokonvertere :) Så det lå en kompressor på Ebay. Har rast litt rundt i en corrado med lysholm kompressor, det er GØY. Endte dog med knekkte bolter på veiva:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 hadde nok beholdt G-laderen. Den beste løsningen, selv om den krever oftere overhaling. Men som du spør, Lysholm eller turbo. vet ikke prisen på turbokit, så rent likviditetsmessig så kan jeg ikke fortelle. Men Lysholm hadde vært en god løsning, både driftsmessig og vedlikehold. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 BTW, ligger et turbo kit ute for salg på Autodb. Bare så du har det i tankene Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Turbo kit ligger på ca 10k og oppover. Turbokit blir alltid billigere enn lysholm. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg