Audisb4 Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Lager no bare en prosjekt tråd:P Bilen: Audi 90 Quattro 1990 2.3 NG motor 100kw Planer: -Exteriør B4 panser Rs2 linselykter Frontfanger rs4 (Montert) Rieger Panserforlenger\grill (bestilt) Rieger bakfanger(Fått) Rieger sidekjørt(Fått) Rieger vinge Eller orginale quattro vingen Fondmetal 17`` felger (har allerede:P) -Interiør Quattro seter sorte(Fått) Matter MTM Girkule MTM Plasmaskiver(montert) -Motor Velox 268 Graders trimkam justerbart kamdrev MTM effektanlegg MTM chip?får vel ikke så mye ut av chipping Muligens 3b motor vist jeg får tak i:jerkoff: -Understell Justerbart? Eller noe billigere,noen forslag? -Annlegg DLS kabelkitt Pioneer 12`` 3000w sub(kjøpt) 2 10`` us blaster (kjøpt) Power Aqustics 4 Ganger 840 w (kjøpt) Frontsett¨ Bilder kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Fikk ribbet bilen for litt deler idag: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hengerfeste av: Tatt utav setene: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Har hørt at en 3b motor skal visst være ``bolt on``,at motorfestene er de samme som på ng motoren.Stemmer dette? og hadde den orginale girkassen tålt det? Evt clutchen forsterket?og hadde quattro systemet tålt det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Har hørt at en 3b motor skal visst være ``bolt on``,at motorfestene er de samme som på ng motoren.Stemmer dette? og hadde den orginale girkassen tålt det? Evt clutchen forsterket?og hadde quattro systemet tålt det? Fra 136hester/200nm til 220/308nm er et stort effekthopp, først og fremst tror jeg du skal spørre deg selv om bremser og understell tåler det... Siden du har femmer, så skulle dette passe ja, men tenker du må bytte ledningsnett og kanskje forsterke clutchen. Girkassa i disse bilene er veldig holdbare, men er usikker på om den tåler så mye effekt som dette. Uansett, lykke til videre med prosjektet ditt;) Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Jo takker for det:DGår utifra at jeg skaffer meg en 3b motor komplett med hjerne og ledningsnett.større bremser må eg ha uansett.Men drivverket e eg litt nyskjerrig på om det holder.Noen som har vært borti dette? Prøvde få ut framstolene idag.skjønte meg ikke helt på det... noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 pen bil :) hehe samme som meg jo.. :morph: Har du tenkt å kvitte deg med hengerfestet eller ? Ser at du også har ledning som kommer ut bak, hva er det til ? Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Prøvde få ut framstolene idag.skjønte meg ikke helt på det... noen tips? Det er vell bare å løsne to muttere i framkant av understellet på stolen, så løsner hele greia, og du kan dra den bakover til den er ute av "hektene" sine...er ihvertfall slik på B4en min, og det var det på 83mod GTI`en til en kompis, så tenker det er noe lignende på din også. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 hengerfeste skal ikke på igjen:P og ledningen har eg no fjernet;) skal ut og prøve imorgen om eg får stolene ut.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 mye skal du ha for hengerfestet ? :) Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Drivverk holder til iallefall 350-400HK. Er girkassa som er begrensningen, 5-trinnskassene tåler ikke all verdens, men bevares, 3x orginal effekt må da være godkjent? :p 6trinns takler gjerne 500+. Clutchen tåler rundt 300 om den er bra. Bremser bør du minst bytte til S2\20v, (276x25) men de er langt fra bra nok. RS2 eller Porche 996-kalippere er å anbefale, dette er bolt on med de riktige delene. Forstolene løsner du ved å fjerne mutteren og skruen under setet foran. Deretter er det bare å trekke den bakover til den går ut av skinna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Bremser bør du minst bytte til S2\20v, (276x25) men de er langt fra bra nok. RS2 eller Porche 996-kalippere er å anbefale, dette er bolt on med de riktige delene. Forstolene løsner du ved å fjerne mutteren og skruen under setet foran. Deretter er det bare å trekke den bakover til den går ut av skinna. Men da må han jo bygge om til 5-bolts? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Drivverk holder til iallefall 350-400HK. Er girkassa som er begrensningen, 5-trinnskassene tåler ikke all verdens, men bevares, 3x orginal effekt må da være godkjent? :p 6trinns takler gjerne 500+. Clutchen tåler rundt 300 om den er bra. Bremser bør du minst bytte til S2\20v, (276x25) men de er langt fra bra nok. RS2 eller Porche 996-kalippere er å anbefale, dette er bolt on med de riktige delene. Forstolene løsner du ved å fjerne mutteren og skruen under setet foran. Deretter er det bare å trekke den bakover til den går ut av skinna. Ja må vel bygge om til 5 bolts? Men godkjent tror eg nok aldri det blir:P Har hørt at bygge turbo motor i b3 er glemmesak,men bygge i en b4 var visst litt håp for,koffor det egentlig??er det ikke samme plass i motor rommet? eneste forskjellen e vel at skjermene på b4 er ca 1 cm lengre? Men i første omgang blir selve bilen shiinet opp,skal jo på hellakering om ca 4 uker.så har myee pusse arbeid foran meg:Dmen hadde jo vært gøyt og fyre nedi en liten snurremotor:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Monterte plasmaskivene igår: syns det ble mye finere enn de orginale skivene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.